Megjelent a Borkiválóságok könyve
Kétszázkilencven tétel került be a Borkiválóságok könyvének 2016-os, harmadik fehér- és rozéborokat bemutató kötetébe; a Földművelésügyi Minisztérium (FM) gondozásában megjelent kiadványt a tárca kiemelt borágazati ügyekért felelős miniszteri biztosa mutatta be hétfőn Egerben.
A Felső-Magyarországi Borrégió oklevélátadó ünnepségén Kiss Eliza felidézte: immár három éve fut az ország egyetlen bormarketing programja, a Nemzeti Borkiválóság Program.
Kifejtette: szeretnék a már bejáratott, igényes könyv mögé tenni a még hiányzó kereskedelmi, piaci hátteret is, hiszen azt, hogy jól dolgoznak, valójában az értékesített bor mennyisége mutatja meg. Az egyéni marketing is fontos, de a „szigetszerű” próbálkozások nem elégségesek, össze kell adni ezeket az erőket – tette hozzá.
Kitért arra is, hogy a bormarketinget a turizmussal közösen kezeli a kormányzat.
A Borkiválóságok könyvének vörösboros kiadványa másfél hónap múlva várható, illetve idén ismét esedékes a kétévente megtartott, aszú- és pezsgőkiválóságok kiválasztása is.
Habis László, Eger polgármestere (Fidesz-KDNP) arról beszélt, hogy a borkiválóság program egri ünnepe azért is szerencsés, mert összecseng a város stratégiájának központi elemével, mely szerint Eger a minőség városa.
Szólt arról is, hogy Eger turisztikai központ, ahol több mint félmillió vendégéjszakát töltenek el évente a látogatók. Fontos a bor- és gasztronómiai turizmus is – mondta.
A Borkiválóságok könyvének idei fehér- és rozéborokat bemutató kötete már magába foglalja az angol nyelvű változatot is. A beküldött 722 tételből az Országos Borszakértő Bizottság egy ötnapos kóstoló keretében választotta ki a könyvben bemutatott 290 bort. Ebből 226 fehér- és 51 rozébor lett borkiválóság, míg a Borkiválóság TOP 2016 minősítést 13 fehérbor kapta meg. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új korszakba lép a Csányi Pincészet
A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete, a…
Tovább olvasom >Bezár a Michelin által ajánlott Laurel Étterem Budapesten
Öt év működés után bezár a Laurel Budapest, a Michelin…
Tovább olvasom >Nagy István: a magyar borászok ott vannak a nemzetközi szakmai élvonalban
A magyar borászok ott vannak a nemzetközi szakmai élvonalban, Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >