Megindult a grillszezon: több mint 300 grill- és bográcstermék érhető el a Kifli.hu-n
Májusban a változatos időjárás ellenére is berobbant a grillszezon: a Kifli.hu adatai azt mutatják, hogy az elmúlt hetekben ugrásszerűen nőtt a kereslet a grillezéshez ajánlott húsfélék, szószok, pácok, köretek és zöldségek iránt. A kínálat mára több mint 300 különféle grill- és bográcsterméket tartalmaz – a klasszikus hozzávalóktól a nemzetközi különlegességeken át, közte több mint 50 féle húsmentes alternatívával.
Bár az elmúlt hetek időjárása gyakran szeszélyes volt, a grillszezon már javában tart – legalábbis a Kifli.hu-n. A vásárlói szokások változásának és az egyre bővülő kínálatnak köszönhetően már tavasszal elindult a „nyár az erkélyen” életérzés, amely idén minden eddiginél több ízélménnyel, prémium alapanyaggal és innovatív megoldással csábít. Az online szupermarket kínálatában jelenleg több mint 300 grill- és bográcstermék érhető el, a klasszikus hozzávalóktól a különleges nemzetközi inspirációjú fogásokon át a húsmentes alternatívákig.
A magyarok 60 százaléka szokott grillezni, 41 százalékuk pedig legalább havonta egyszer sütöget a szabadban – derül ki az Opinio piackutató 2024-es, reprezentatív felméréséből. Az adatok alapján a grillezés nemcsak kedvelt gasztronómiai tevékenység, hanem kiemelt közösségi élmény is: a válaszadók 87 százaléka társaságban, barátokkal vagy családdal együtt grillez. A legnépszerűbb alapanyag a hús (95 százalék), de egyre többen tesznek zöldségeket (51 százalék) és halat (17 százalék) is a grillre.
A szezon húskedvelői válogathatnak a friss, hazai beszállítóktól származó termékek és a nemzetközi street food ihlette különlegességek között. Kiemelkedően népszerűek a Pereg és az Eatventura angus marhahúsból készült burger pogácsái, a Kaiser BBQ fűszeres csirkemellfiléi, a házi ízesítésű sültkolbász mixek, valamint az olyan nagy kedvencek, mint a Kaiser marha Brisket, sült császárszalonna vagy a Grill-Mix XXL csomag. A kínálatot a Jack Daniel’s ízesítésű BBQ-oldalas és a Nocker angus marhaburger is gazdagítja.
Manapság a tenger gyümölcsei és a halak is egyre gyakrabban kerülnek rácsra: lazacsteak, fűszeres pisztrángfilé, grillezésre készített garnéla és halpogácsák is bővítik a sütögetési lehetőségeket. Ezekhez jól passzolnak az egzotikusabb szószok – például lime-os aioli vagy mangós salsa. A grillezett tengeri fogások népszerűsége nem véletlen: az Eurofish adatai szerint 2022-ben a magyarországi halimport volumene elérte a 30,2 ezer tonnát, amelynek értéke több, mint 50 milliárd forint volt. A halfogyasztásban is emelkedő tendencia figyelhető meg: az egy főre jutó éves mennyiség 5,7 kilogrammról 6,7 kilogrammra nőtt 2014 óta – derül ki az AKI Agrárközgazdasági Intézet 2023-as adataiból.
A vegetáriánus és vegán grillrajongók sem maradnak finomságok nélkül: több mint 50 húsmentes opció közül válogathatnak. A kínálatban megtalálható például a Green Legend vegán grillkolbász, a Garden Gourmet BBQ steak, halloumi sajt, a Planty’s fűszeres növényi burger és a Culina Vegán grillmix, amely többféle húspótlót tartalmaz. A grillzöldségek – például padlizsán, cukkini és a portobello gomba – mellett különleges köretek is elérhetők, így a cheddar sajtos grillburgonya, a házi burgonyasaláta vagy a Delhaize márkájú bulgursaláta. Az egzotikusabb ízvilágot keresők kimchivel töltött gombafejeket, jalapeñós vegaburgert vagy halloumit is választhatnak, de az online szupermarketben elérhető többféle lencse- és céklapogácsa, valamint tofu- és tempeh-alapú grilltermék is.
A grillezés nemcsak a húsokról és zöldségekről szól – legalább ilyen fontosak a kiegészítők. A Kifli.hu 14-féle hamburgerzsemlét, köztük kézműves Marmorstein puffancsokat, szezámmagos bucikat és további, gluténmentes verziókat is kínál. A hamburgerekbe prémium cheddar sajt, baconszeletek, római saláta, savanyúság és pirított hagyma is rendelhető, de egyre többen választanak mellé hummuszt, csípős mártogatóst vagy fűszeres joghurtokat. A szószválaszték is lenyűgöző: Not Just BBQ, Sweet Baby Ray’s, Tracklements, Heinz, valamint különleges magyar márkák, mint a Hot Honey csípős-mézes kreációja.
A bográcsozás szerelmesei is bőséges választékból szemezgethetnek: a szezon beköszöntével megnőtt a kereslet a klasszikus magyaros fogások hozzávalói iránt. A Kifli.hu-n egyre többen keresik a csontos sertéslapockát, marhapofát, házi füstölt szalonnát, valamint az előre felkockázott lecsóalapokat és szeletelt vöröshagymát. A kínálatban olyan kényelmi termékek is megtalálhatók, mint a tálcás gulyásmix vagy a pörkölthúsként árult előkészített marhanyak, amelyekkel gyorsabban elkészül a klasszikus bográcsgulyás vagy paprikás krumpli. A friss zöldségek és fűszerek – például házi paprika, friss paradicsom, zellerzöld és csípős erős paprika – is egyre népszerűbbek a szabadtéri főzéshez.
A grillszezon legjobb pillanataihoz a vásárlás is lehet egyszerű és kényelmes – ebben segít a Kifli Xtra. Az új hűségprogram tagjai minden rendeléshez ingyenes kiszállítást kapnak, akár kisebb tételeknél is, és számos extra előnyt élvezhetnek – például aznapi expressz kiszállítást vagy állandó 10 százalék kedvezményt a Kifli saját márkás termékeire és a bio választékra. Az Xtra nemcsak a bevásárlást teszi gördülékenyebbé, hanem időt is szabadít fel arra, ami igazán számít – például egy spontán hétköznapi grillezésre vagy egy nagy családi bográcsozásra.
Kapcsolódó cikkeink
Erősen indul a grillszezon a Lidlnél
A Lidl Magyarország több mint 60 típusú és ízesítésű frisshússal és…
Tovább olvasom >Európa kedvencei már itthon is elérhetők – díjnyertes termékek diszkont áron a Kifli.hu-n
Négy nemzetközi díjat nyert saját márkás termékeivel a Kifli.hu anyavállalata,…
Tovább olvasom >40%-kal nőtt a zöldség-gyümölcs forgalom a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 10 hónapban több mint 155 ezer megrendelés teljesítése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >