Meghódították a fogyasztók szívét, figyelmét és pénztárcáját
Oly sokféleképpen lehet ma a fogyasztókkal személyes kapcsolatba kerülni, mint eddig soha. Ezzel megnőtt a sikeres marketing potenciálja is. A Nielsen USA-beli vállalata „Fogyasztók 360 fokos nézetben” címmel rendezett ügyféltalálkozót júniusban, ahol a résztvevők a téma két szakértőjétől hallhatták: napi munkájuk során hogyan használják fel a rengeteg információt a jobb üzleti eredmény érdekében.
Az előadók: Carolyn Everson, a Facebook globális marketingmegoldásokért felelős alelnöke, valamint Stephen Quinn, a világ legnagyobb kereskedelmi vállalata, a Walmart alelnöke és marketingigazgatója.Egyik eszközről a másikra váltanak – ezt nyomon kell követni
„Egy átlag amerikai naponta száz-százötven alkalommal nézi meg mobiltelefonját” – mondta Everson a Facebooktól. – „Gyakran az egyik eszközzel kezdenek tájékozódni a fogyasztók, aztán másikkal folytatják. Ezt nyomon kell követnie a marketingnek.”
Hozzátette: bár a Facebook a legfejlettebb technológiát használó vállalatok egyike, tudták, hogy létre kell hozniuk egy mobilvállalkozást. Ugyanis 2012-ben több felhasználó csatlakozott a közösségi hálóhoz mobileszköz révén, mint asztali számítógépről.
Tagadhatatlan a mobil ereje szó szerint is, átvitt értelemben is, jelentette ki a Facebook alelnöke. Szerinte a mobiltelefonok nagyobb hatóerőt hordoznak magukban, mint az a technológia, amellyel az első embert feljuttatták a Holdra:
– Földünk 7 milliárd lakójának egyharmada kerülhet kapcsolatba egymással. Ilyen mértékű penetráció esetén a piaci szereplőknek az emberekre kell fókuszálniuk, akiknek életéhez hozzáadnak valamilyen értéket.
Walmart: tanévkezdési kampány tizenhatszoros megtérüléssel
A Walmart kiépítette fogyasztói számára a személyre szabott vásárlási élmények rendszerét. Ezzel a kiskereskedelmi óriásvállalat meghódította szívüket, figyelmüket és pénztárcájukat.
Hetenként 140 millió vásárlóról van szó a valódi üzletekben, 50 millióról pedig online. A Walmart a világ legnagyobb fogyasztói adatbázisát egymással összekapcsolódó, személyes élményekké alakította át. Ezzel a világon az egyik legnagyobb vállalattá nőtt.
Stephen Quinn elmondott néhány példát arra, hogyan csináltak a big businessből újra kicsit:
Elkezdtek mobilreklámok formájában „friss riasztást” küldeni leggyakoribb vásárlóiknak, ha a lakóhelyükhöz közeli üzletbe szállítmány érkezett friss gyümölccsel.
Eredmény? Nőtt a fogyasztók lojalitása, és a vásárlók más termékekből is többet vásároltak.
Azért, hogy kötődjenek a családokhoz, a Walmart iskolakezdéshez kapcsolódó hirdetéseket küldött Facebookon iskolás gyerekeknek a tanévkezdés előtti hetekben.
Ez a precíz marketingmegközelítés a kampány költségeinek tizenhatszoros megtérülését hozta.
Bátran kell lépniük
A Facebook és a Walmart alelnöke egyetértett: ahhoz, hogy a piaci szereplők a legtöbbet hozzák ki egyrészt a fogyasztók összekapcsolódásából, másrészt abból, hogy előzmény nélküli módszerrel közelítik meg őket, bátran kell lépniük.
Hangsúlyozták, hogy a fragmentálódás korszakát éljük. Ebben azok a kiskereskedők, akik fogyasztóiknak személyre szóló, teljes élményt tudnak nyújtani, a mezőny élére kerülnek.
Carolyn Everson a Facebooktól így summázta eszmecseréjüket:
– Kellemesek a közösségi oldalak mérőszámai, de többet ér az üzleti eredmény.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >A globális kihívások ellenére 2025-ben is a kitörési pontokat keresik a kkv-k
A 2025-ös gazdasági előrejelzések szerint a vállalkozásoknak számos kihívással kell…
Tovább olvasom >