Meghirdették az idei hungarikum pályázatot
A hazai és a külhoni nemzeti értékek, hungarikumok népszerűsítésének támogatására, valamint a Kárpát-medencei hagyományos öltözetkultúra továbbörökítésére megjelent az idei hungarikum pályázat – tájékoztatta az Agrárminisztérium sajtóirodája hétfőn az MTI-t.
Az összegzés szerint mindkét célterületnél működési támogatásnak nem minősülő, egyszeri, vissza nem térítendő támogatás jár.
A most megnyíló pályázat 220 millió forintos keretet határoz meg hazai és külhoni pályázóknak nyomtatott és elektronikus kiadványok, filmek készítésére, bemutatóterek kialakítására, rendezvények megvalósítására. A pályázaton 1 és 4 millió forint közötti összeg nyerhető el.
A Hagyomány a divatban – viselet másként elnevezésű területet harmadik alkalommal hirdeti meg az Agrárminisztérium, amelyre 10 millió forint áll rendelkezésre. Míg az első évben 13 pályázó részesült támogatásban ezen a területen, addig tavaly már 28 nyertes készíthette el kollekcióját. A vél az, hogy a Kárpát-medence hagyományos öltözetkultúrája, valamint népi kézműves értékeinek megőrzése, népszerűsítése, alkalmazása ünnepeink és hétköznapjaink részévé váljanak. A támogatás összege 240 ezer és 500 ezer forint között lehet.
A hazai és a külhoni értékgyűjtés támogatására 2013 júliusa és 2018 decembere közötti időszakban kiírt 7 nyílt és egy meghívásos pályázat keretében összesen 1,559 milliárd forintot ítélt oda 990 magyarországi és határon túli magyar nyertes pályázónak az agrártárca – olvasható a közleményben.
A pályázati felületen május 14-én 8 órától június 13-án éjfélig lehet a pályázati adatlapot elektronikusan kitölteni, véglegesíteni. Amennyiben az igényelt támogatások összege a beadási határidő lejárta előtt eléri a célterület keretösszegének kétszeresét, a támogató a pályázatot lezárhatja.
A pályázati felhívás az alábbi honlapokon érhető el: http://www.kormany.hu/hu/agrarminiszterium; www.palyazat.hungarikum.hu; www.hungarikum.hu
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Agrárminisztérium: a WWF által is díjazott állami erdőgazdálkodók célja az erdők megőrzése, gyarapítása és megújítása
„A magyar erdők biztonságban vannak, Magyarországon nincs erdőirtás!” – hangsúlyozta…
Tovább olvasom >A Lidl és az Agrárminisztérium bejelentette: indul a hazai dinnyeszezon
Megérkezett az első, magyar beszállítóktól származó görögdinnye szállítmány a Lidl…
Tovább olvasom >Közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >A görög szupermarketekben a legolcsóbb az élelmiszer Európában
A görög IELKA kutatóintézet friss jelentése alapján nyolc európai ország…
Tovább olvasom >Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >