Meghirdették a L’Oréal-UNESCO nők számára létrehozott magyar ösztöndíját
Idén három kategóriában pályázhatnak a kutatók a „L’Oréal-UNESCO A Nőkért és a Tudományért” elnevezésű ösztöndíjra.
A szervezők közleménye szerint idén a természettudományok, az élettudományok és anyagtudományok, valamint a formális tudományok kategóriában várják a kutatók jelentkezését a 20. alkalommal meghirdetett programra, amelynek védnöke a Magyar Tudományos Akadémia.
A L’Oréal Magyarország és az UNESCO Magyar Nemzeti Bizottsága által meghirdetett pályázatra 2022. május 22-ig lehet jelentkezni.
A tájékoztatás szerint egy év alatt több mint 250 000-rel növekedett a női kutatók száma az Európai Unióban, ez a szám azonban még mindig kevésnek minősül. Az Eurostat 2022-es felmérése szerint a korábbi évekhez hasonlóan a tagállamokban átlagosan 41 százalék a nők aránya a tudományos életben, ez Magyarországon alig 30 százalék.
„Ahhoz, hogy ez a szám növekedni tudjon, olyan programokra, ösztöndíjakra van szükség, amelyek támogatják a női kutatókat, hogy ne kényszerüljenek a pálya elhagyására sem társadalmi, sem egyéb nyomásra”
– hangsúlyozzák.
Az összegzés szerint az elmúlt 19 évben 51 magyar kutatónő részesült az ösztöndíjban, a vállalat pedig eddig több mint 68 millió forintot osztott szét nyertes pályázók között.
A pályázatról további információ a www.forwomeninscience.com oldalon olvasható. Tavaly Karikó Katalinnak ítélték oda az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) és a L’Oréal nők számára létrehozott nemzetközi tudományos díját.
Kapcsolódó cikkeink
Vámmentességet sürget a L’Oréal az EU USA-val kötött megállapodása után
A L’Oréal kedden arra figyelmeztetett, hogy az Európai Unió és…
Tovább olvasom >Felvásárolja a L’Oréal a Color Wow hajápolási márkát
Újabb stratégiai akvizícióval erősíti professzionális termékportfólióját a L’Oréal: a világ…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >