Meghirdették a Fogyasztóbarát Vállalkozás pályázatot
A jogkövető magatartás elősegítésére a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) meghirdette a Fogyasztóbarát Vállalkozás cím elnyerésére szóló pályázatot a kereskedelmi, vendéglátó kis- és középvállalkozások számára, a kiírásra május 31-ig lehet jelentkezni több kategóriában – jelentette be Pintér István főigazgató csütörtökön, sajtótájékoztatón, Budapesten.
Az NFH főigazgatója hangsúlyozta, hogy fogyasztóvédelmi politika végrehajtására vonatkozó kormányrendelet kimondja: a hatósági jogalkalmazás során a jogkövető magatartást preventív eszközökkel is segíteni kell.
Pintér István emlékeztetett arra, hogy ennek keretében tavaly bevezették a jogkövető vállalkozások pozitív listáját, amelyen jelenleg mintegy 1.300 vállalkozás szerepel. A Fogyasztóbarát Vállalkozás védjegy tanúsítási rendszer működtetésével a jogkövető magatartást kívánják elősegíteni.
A főigazgató hangsúlyozta: a fogyasztóbarát tanúsítási rendszer célja, hogy a vállalkozások közül kiemelje és a fogyasztók figyelmébe ajánlja a cégeket.
A Fogyasztóbarát Vállalkozás címre beérkezett pályázatokat két hónap alatt bírálják el a társhatóságok bevonásával, az első címeket ősszel adják át.
A hatóság tájékoztatása szerint pályázni több, például fogyasztóbarát ügyfélszolgálat, fogyasztói tudatosságot ösztönző tájékoztató rendszer, a hazai elkötelezettségű vállalkozás kategóriában lehet. Indulásként a kereskedelmi és vendéglátóhelyek számára írták ki a pályázatot, de a rendszert rugalmasan kezelik, s ha más területekről is igény mutatkozik a tanúsításra, akkor kiterjesztik a lehetőséget más szektorra is.
Az idei évtől a pályázatot a hatóság egy évben egy alkalommal írja ki, az odaítélt minősítést a vállalkozás 2 évig viselheti, de jogszabálysértés, a pályázatban megfogalmazottakkal ellentétes tevékenység esetén a tanúsítás visszavonható. A pályázat benyújtása nem jár díjfizetési kötelezettséggel – közölte az NFH.
A sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva Fülöp Zsuzsanna, az NFH szóvivője elmondta, hogy a megyei kormányhivatalokon belül a társhatóságokkal együttműködve a fogyasztóvédők is ellenőrzik március 26. és április 6. között a húsvéti termékek forgalmazását, elsősorban a fogyasztói megtévesztésre koncentrálnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megugrott a FAO globális élelmiszerár indexe
Az elmúlt 18 hónap legmagasabb értékére ugrott az élelmiszer-alapanyagok globális…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: magasabb növekedési pályára állhat a gazdaság
Magasabb növekedési pályára állhat a magyar gazdaság 2025-től – mondta…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >