Meghaladta az egymilliárd forintot az Aranyponty Zrt. tavalyi árbevétele
Meghaladta az egymilliárd forintot a rétimajori Aranyponty Zrt. tavalyi árbevétele. A 2010. évi 980 millió forint után 1,178 milliárd forint árbevételt ért el a magyar tulajdonú cég a múlt esztendőben – mondta az MTI-nek a társaság elnök-vezérigazgatója kedden.
Lévai Ferenc közölte: a vállalkozás adózás előtti eredménye a 2010. évi mintegy 54 millió forinttal szemben tavaly 60-70 millió forint „körül volt”. Mint mondta, az eredmény kedvezőbben is alakulhatott volna, ha évközben nem duplázódnak meg a takarmányárak.
A 80 munkavállalót foglalkoztató vállalkozás 1300 hektáron tógazdálkodást, továbbá turisztikai, horgász- és ökoturisztikai, gasztronómiai és egyéb tevékenységet is folytat, azaz „több lábon” áll. A cég kiemelt figyelmet fordít a fejlesztésre: tavaly 230-250 millió forintot költött erre a célra.
Az Aranyponty Zrt. jelentős tórekonstrukciót végzett, halárusító boltot és haltisztítót nyitott, valamint szállítójárműveket és a tavakon végzett munkálatokat segítő, bérbe is adható mocsárjáró gépet vásárolt. A sikeres pályázatokkal 6-8 évre sikerült korszerű gépekkel, eszközökkel felszerelni a gazdaságot – mondta Lévai Ferenc.
A halászati üzletág mellett az Aranyponty Zrt. folyamatosan fejleszti turisztikai, horgászturisztikai és gasztronómiai tevékenységét is. A Nyalóka-szigeten tavaly harminc gyermek elhelyezésére alkalmas, komfortos körülményeket nyújtó tábort épített. Éttermét és borospincéjét pedig szinte teljes egészében a saját gazdaságában megtermelt hússal, gyümölccsel, zöldséggel, borral látja el.
Az Aranyponty Zrt. saját maga oldja meg szakember-utánpótlását is. Miután országosan megszűnt a halászképzés, a Fejér Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központjával, valamint a Türr István Szakképző Intézettel összefogva megkezdte a halászok oktatását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >