Meghaladta a 700 milliárdot a Tesco bevétele

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 05. 06. 19:27

A Tesco a szolgáltatások bővítése és az innováció eredményeképpen közel 6 százalékkal növelte forgalmát a 2011–2012-es üzleti évben. A vállalat magyarországi bruttó árbevétele 705,2 milliárd forint volt. Működése során 2011-ben a Tesco összesen 80,5 milliárd forint adót fizetett be, amely tíz milliárd forinttal haladja meg az előző évi befizetéseket. A lánc hét új üzlettel, összesen pedig mintegy 11 ezer négyzetméter eladótérrel bővült hazánkban.

A tavalyi év egyik kiemelt projektje a 100% magyar baromfi program volt, amely szeptemberben indult a Tesco üzleteiben.

Az áruházlánc havonta 1800 tonna baromfit és 1500 tonna sertéshúst vásárol magyar szállítóktól.

– Vállalatunk tavaly közel 19 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre Magyarországon. Növelni tudtuk a magyar beszállítók számát és súlyát áruházainkban, és ismét nőtt a Magyarországról a Tesco-csoport más országaiba irányuló export volumene is – mondta el Gerry Gray, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatója.

A vállalat tavaly folytatta a Tesco Extra felújítási programját, valamint a Regionális Beszállítói Fórum sorozatát is, amelynek keretében magyar kis- és középvállalatoknak segít abban, hogy termékeikkel akár regionális, akár országos szinten a Tesco beszállítóivá váljanak.

A Tesco és a Budapest Bank együttműködésével 2011 júniusában hitelkártya-szolgáltatással bővült a kereskedelmi lánc törzsvásárlói programja.

A vállalat bővíteni kívánja kiskereskedelmi szolgáltatásait. Ennek első lépéseként az új üzleti év első napján indult a Tesco Mobile szolgáltatása, amely a Vodafone-nal közös vállalkozásban, a negyedik mobilszolgáltatóként lépett a magyar piacra.

Kapcsolódó cikkeink