Megfeleződött a borimport
Az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) folyamatosan nyomon követi, és rendszeres kiadványaiban közreadja a világ mezőgazdasági és élelmiszeripari termékpiacainak tendenciáit. A KSH és az AKI Piaci és Árinformációs Rendszer (PÁIR) adataiból még a rövidtávú kiskereskedelmi üzleti döntések előtt is érdemes pontosan tájékozódni.
A legutóbbi piaci jelentésből kiderül, hogy a földrajzi jelzés nélküli és az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borok belföldön értékesített mennyisége 15 százalékkal csökkent, feldolgozói értékesítési ára két százalékkal volt magasabb 2016 első hónapjában, mint az előző év azonos időszakában.
A KSH adatai szerint Magyarország borexportja nem változott az egy évvel korábbihoz viszonyítva, ugyanakkor értékben két százalékkal emelkedett 2015 első tizenegy hónapjában az előző év hasonló időszakához viszonyítva. Magyarország borimportja 2015. január–november időszakában több mint felére csökkent, összértéke pedig 29 százalékkal esett az előző év azonos időszakához képest.
***
Az AKI PÁIR adatai szerint a hazai előállítású tehéntúró és a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos friss tej belföldi értékesítési ára egyaránt 15 százalékkal, a tejfölé 14 százalékkal, a trappista sajté nyolc százalékkal csökkent 2016 januárjában az előző év azonos hónapjához képest.
A KSH adatai szerint a 2,8 százalék zsírtartalmú friss tej fogyasztói ára tíz százalékkal, a trappista tömbsajté kilenc százalékkal volt alacsonyabb ugyanebben az összehasonlításban.
***
Magyarországon a vágócsirke élősúlyos kilónkénti termelői ára 2016 5. hetében 255 forint volt, amely három százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. Az egész csirke feldolgozói értékesítési ára hat százalékkal, a csirkecombé 11 százalékkal, a csirkemellé 2 százalékkal csökkent ugyanebben az összehasonlításban.
Magyarországon a fiatal bika hasított meleg súlyra vetített kilónkénti termelői ára hat százalékkal 785 forintra emelkedett 2016 januárjában az előző év azonos hónapjának átlagárához viszonyítva. A vágótehén ára 1,2 százalékkal, a vágóüszőé 5,5 százalékkal nőtt ugyanekkor. //
Kapcsolódó cikkeink
Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >