Megfeleltek az előírásoknak a mentes jelölésű élelmiszerek
Az idei fogyasztóvédelmi vizsgálatok eredményei alapján javult a „mentes” élelmiszerek jelölési gyakorlata, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) által vizsgált élelmiszerek mindegyike megfelelt a követelményeknek, a gyártók, forgalmazók által feltüntetett összetevők összhangban voltak a termékekben találhatókkal – közölte a hatóság az MTI-vel kedden.
Az ellenőrzés során olyan termékeket vizsgáltak, amelyek esetében a gyártó vagy forgalmazó a „mentes” vagy hasonló kifejezés – „nem tartalmaz”, „nélkül” – feltüntetésével garantálta, hogy az élelmiszer nem tartalmaz bizonyos összetevőket.
A hatóság szakemberei 43 féle élelmiszer jelölését vizsgálták, a tartósítószer-tartalmat, a mesterséges színezék tartalmat, és a nátriumtartalmat ellenőrizték.
Az eredmények javulást mutatnak Magyarországon, mert az előző két évben a mentes jelölésű termékek 2 illetve 11 százalékánál találtak kifogást az ellenőrök.
A vizsgált termékek listája a hatóság honlapján található. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >