Megerősíti az Aldi US alacsony árakra vonatkozó ígéretét
Diszkontmodellje által kínált alacsony árainak vonzerejét helyezi előtérbe az Aldi Süd az Egyesült Államokban. A kiskereskedő különösen „minden nap alacsony ár” stratégiájának egyszerűségét és átfogó jellegét emeli ki. A diszkont kihívást jelent az iparág olyan vezetői által működtetett fizetős tagsági programokkal szemben, mint a Walmart, a Costco vagy a Target. Az Aldi azt tervezi, hogy jelenlétét országosra bővíti.
Az árak terén vezető szerepre törekszik az Aldi Süd az Egyesült Államokban. Egy vállalati közleményben a diszkont kiemeli „minden nap alacsony ár” megközelítésének előnyeit, és egy kissé szarkasztikus utalást tesz más amerikai versenytársak többnyire fizetős, exkluzív tagsági rendszereire. „Aldi+” nevű fiktív hűségprogramot indított a diszkontőr, minek kapcsán rámutat arra, hogy versenyképes árai „331,9 millió tag számára volt elérhető az első napon” – az USA teljes lakosságának – „további díjfizetési kötelezettség nélkül”. Az Aldi szerint a fogyasztók akár 40%-ot is spórolhatnak heti bevásárlásaikon a német diszkontban anélkül, hogy havi díjat kellene fizetniük. Az Aldi az egyszerűség és a heti kosárra vonatkozó legjobb ár iránti elkötelezettségével szándékosan szembemegy a csak a regisztrált hűségvásárlók számára exkluzív árakat biztosító „kedvezmények kontra adatok” iparági trenddel. Ráadásul a Walmart Walmart+ programja, a Target Target Circle 360 jutalomprogramja és a Costco Executive Membership programja nem ingyenes, hanem évente körülbelül 100 amerikai dollárba (USD) kerülnek a vásárlóknak.
A fent említett bejelentés kihívást jelent az iparág jelenlegi vezetői számára, akik mellett a német diszkont eltörpül az eladások tekintetében. A National Retail Federation (NRF) által közzétett adatok szerint a piacvezető Walmart amerikai forgalma 2022-ben akár 500 milliárd dollárra, a Costcóé 164 milliárd dollárra, míg a Krogeré 148 milliárd, a Targeté pedig 108 milliárd dollárra tehető. És bár a kiskereskedelmi szövetség a két Aldi globális forgalmát 124 milliárd USD-re becsüli, az USA-ban az Aldi eddig csak kisebb szerepet játszott, viszonylag kis, 40 milliárd dolláros piaci részesedéssel. Az Aldi igyekszik elfoglalni helyét a kiskereskedelmi nagyágyúk között: nemrégiben jelentette be, hogy 2028-ig 800-zal kívánja növelni jelenleg 2370 üzletének számát az Egyesült Államokban.
Az Aldi riválisával, a Lidllel szemben is növelheti a különbséget. Egy a placer.ai által nemrégiben közzétett elemzés szerint az Aldi forgalma idén februárban 28,5%-kal nőtt éves szinten, míg a versenytárs Lidlé 8,6%-kal. Az elmúlt tizenkét hónapban az Aldi folyamatosan több vásárlót vonzott, mint a Lidl, derül ki az adatokból. Ennek egyik oka az lehet, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben, amikor az élelmiszerárak 2020 óta mintegy 25%-kal emelkedtek, az Aldi alacsonyabb jövedelmű szegmenseket vonz, mint a Lidl. A piackutatás szerint az Aldi üzletek vonzáskörzetében a potenciális vásárló háztartások átlagjövedelme évi 67 000 dollárra becsülhető, míg a Lidl esetében ugyanez 79 000 dollár. A Placer.ai becslése szerint a Lidl jelenlegi vásárlóinak tényleges jövedelme ennél is magasabb, évi 88 000 dollár.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >150 millió dollárból bővíti a Nestlé USA dél-karolinai üzemét
A projekt keretében a vállalat egy újabb gyártósort telepít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >