Megerősíti az Aldi US alacsony árakra vonatkozó ígéretét
Diszkontmodellje által kínált alacsony árainak vonzerejét helyezi előtérbe az Aldi Süd az Egyesült Államokban. A kiskereskedő különösen „minden nap alacsony ár” stratégiájának egyszerűségét és átfogó jellegét emeli ki. A diszkont kihívást jelent az iparág olyan vezetői által működtetett fizetős tagsági programokkal szemben, mint a Walmart, a Costco vagy a Target. Az Aldi azt tervezi, hogy jelenlétét országosra bővíti.
Az árak terén vezető szerepre törekszik az Aldi Süd az Egyesült Államokban. Egy vállalati közleményben a diszkont kiemeli „minden nap alacsony ár” megközelítésének előnyeit, és egy kissé szarkasztikus utalást tesz más amerikai versenytársak többnyire fizetős, exkluzív tagsági rendszereire. „Aldi+” nevű fiktív hűségprogramot indított a diszkontőr, minek kapcsán rámutat arra, hogy versenyképes árai „331,9 millió tag számára volt elérhető az első napon” – az USA teljes lakosságának – „további díjfizetési kötelezettség nélkül”. Az Aldi szerint a fogyasztók akár 40%-ot is spórolhatnak heti bevásárlásaikon a német diszkontban anélkül, hogy havi díjat kellene fizetniük. Az Aldi az egyszerűség és a heti kosárra vonatkozó legjobb ár iránti elkötelezettségével szándékosan szembemegy a csak a regisztrált hűségvásárlók számára exkluzív árakat biztosító „kedvezmények kontra adatok” iparági trenddel. Ráadásul a Walmart Walmart+ programja, a Target Target Circle 360 jutalomprogramja és a Costco Executive Membership programja nem ingyenes, hanem évente körülbelül 100 amerikai dollárba (USD) kerülnek a vásárlóknak.
A fent említett bejelentés kihívást jelent az iparág jelenlegi vezetői számára, akik mellett a német diszkont eltörpül az eladások tekintetében. A National Retail Federation (NRF) által közzétett adatok szerint a piacvezető Walmart amerikai forgalma 2022-ben akár 500 milliárd dollárra, a Costcóé 164 milliárd dollárra, míg a Krogeré 148 milliárd, a Targeté pedig 108 milliárd dollárra tehető. És bár a kiskereskedelmi szövetség a két Aldi globális forgalmát 124 milliárd USD-re becsüli, az USA-ban az Aldi eddig csak kisebb szerepet játszott, viszonylag kis, 40 milliárd dolláros piaci részesedéssel. Az Aldi igyekszik elfoglalni helyét a kiskereskedelmi nagyágyúk között: nemrégiben jelentette be, hogy 2028-ig 800-zal kívánja növelni jelenleg 2370 üzletének számát az Egyesült Államokban.
Az Aldi riválisával, a Lidllel szemben is növelheti a különbséget. Egy a placer.ai által nemrégiben közzétett elemzés szerint az Aldi forgalma idén februárban 28,5%-kal nőtt éves szinten, míg a versenytárs Lidlé 8,6%-kal. Az elmúlt tizenkét hónapban az Aldi folyamatosan több vásárlót vonzott, mint a Lidl, derül ki az adatokból. Ennek egyik oka az lehet, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben, amikor az élelmiszerárak 2020 óta mintegy 25%-kal emelkedtek, az Aldi alacsonyabb jövedelmű szegmenseket vonz, mint a Lidl. A piackutatás szerint az Aldi üzletek vonzáskörzetében a potenciális vásárló háztartások átlagjövedelme évi 67 000 dollárra becsülhető, míg a Lidl esetében ugyanez 79 000 dollár. A Placer.ai becslése szerint a Lidl jelenlegi vásárlóinak tényleges jövedelme ennél is magasabb, évi 88 000 dollár.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >Megnyitotta a Lidl Európa legnagyobb logisztikai központját
A Lidl megnyitotta új zászlóshajó logisztikai központját a Párizstól délnyugatra…
Tovább olvasom >A Globus hipermarketek a helyben készült termékekkel különbözteti meg magát
Jól boldogulnak a német Globus hipermarketek a diszkontok és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >