Megerősítette vezető pozícióját a Konzum Plus Horvátországban
A horvát versenyhivatal friss adatai szerint 2021-ben a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedő a Konzum Plus volt Horvátországban, amelynek piaci részesedése – némiképp elmaradva a 2020-as értékből – 20-30% volt. A lánc az tavaly 620 bolttal rendelkezett szemben a 2020-as 608 üzlettel.
A horvát versenyhivatal (AZTN) 2021-es jelentésében 47 vállalatot – 4825 üzlethelyiséget (+2,5%) és 1,5 millió négyzetméter nettó értékesítési területet (+4,8%) – elemzett.
A legfrissebb adatok szerint a horvát élelmiszer-kiskereskedelmi szektor forgalma 2021-ben 43,4 milliárd horvát korona (5,7 milliárd euró) volt, ami 8,4%-kal magasabb az előző évinél.
2021-ben a Konzum Plus bizonyult a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőnek, amelynek piaci részesedése ugyan némiképp csökkent a 2020-as értékhez képest, de így is elérte a 20-30%-ot. A lánc hálózata is bővült: tavaly 620 üzletből állt szemben a 2020-as 608 üzlettel. Az év során a vállalat egyetlen akvizíciót hajtott végre a 13 kisboltot működtető Miracola megvásárlásával az Isztrián.
Horvátországban továbbra is a szupermarketek dominálják az élelmiszer-kiskereskedelmet, a piac teljes bevételének 5o%-át adják, őket követik a hipermarketek (22%). A nominális bevételnövekedés e csatorna esetében volt a legnagyobb (+11% y/y), míg a kisboltok esetében az 1%-ot sem érte el.
Az online értékesítés az élelmiszer-kiskereskedelemben továbbra is marginális, de ezen a területen a Konzum Plus a legnagyobb szereplő.
Aktívan működő hűségprogramja jelenleg 16 kiskereskedőnek van. A legtöbb hűségkártya-tulajdonossal az országban a Konzum Plus és a Kaufland rendelkezik.
Kapcsolódó cikkeink
Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >