Megerősítette vezető pozícióját a Konzum Plus Horvátországban
A horvát versenyhivatal friss adatai szerint 2021-ben a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedő a Konzum Plus volt Horvátországban, amelynek piaci részesedése – némiképp elmaradva a 2020-as értékből – 20-30% volt. A lánc az tavaly 620 bolttal rendelkezett szemben a 2020-as 608 üzlettel.
A horvát versenyhivatal (AZTN) 2021-es jelentésében 47 vállalatot – 4825 üzlethelyiséget (+2,5%) és 1,5 millió négyzetméter nettó értékesítési területet (+4,8%) – elemzett.
A legfrissebb adatok szerint a horvát élelmiszer-kiskereskedelmi szektor forgalma 2021-ben 43,4 milliárd horvát korona (5,7 milliárd euró) volt, ami 8,4%-kal magasabb az előző évinél.
2021-ben a Konzum Plus bizonyult a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőnek, amelynek piaci részesedése ugyan némiképp csökkent a 2020-as értékhez képest, de így is elérte a 20-30%-ot. A lánc hálózata is bővült: tavaly 620 üzletből állt szemben a 2020-as 608 üzlettel. Az év során a vállalat egyetlen akvizíciót hajtott végre a 13 kisboltot működtető Miracola megvásárlásával az Isztrián.
Horvátországban továbbra is a szupermarketek dominálják az élelmiszer-kiskereskedelmet, a piac teljes bevételének 5o%-át adják, őket követik a hipermarketek (22%). A nominális bevételnövekedés e csatorna esetében volt a legnagyobb (+11% y/y), míg a kisboltok esetében az 1%-ot sem érte el.
Az online értékesítés az élelmiszer-kiskereskedelemben továbbra is marginális, de ezen a területen a Konzum Plus a legnagyobb szereplő.
Aktívan működő hűségprogramja jelenleg 16 kiskereskedőnek van. A legtöbb hűségkártya-tulajdonossal az országban a Konzum Plus és a Kaufland rendelkezik.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: februárban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,3 százalékkal haladta meg, az előző hónaphoz képest 0,6 százalékkal mérséklődött
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 0,2…
Tovább olvasom >Rekordnyarat vár Horvátország
Soha nem látott légi forgalmat ígér a 2025-ös nyári szezon…
Tovább olvasom >Tovább növekszik az Action: Horvátország és Szlovénia is a célpontok között
A holland non-food diszkontlánc, az Action tavaly 29%-kal növelte működési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >