Megerősítette vezető pozícióját a Konzum Plus Horvátországban
A horvát versenyhivatal friss adatai szerint 2021-ben a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedő a Konzum Plus volt Horvátországban, amelynek piaci részesedése – némiképp elmaradva a 2020-as értékből – 20-30% volt. A lánc az tavaly 620 bolttal rendelkezett szemben a 2020-as 608 üzlettel.
A horvát versenyhivatal (AZTN) 2021-es jelentésében 47 vállalatot – 4825 üzlethelyiséget (+2,5%) és 1,5 millió négyzetméter nettó értékesítési területet (+4,8%) – elemzett.
A legfrissebb adatok szerint a horvát élelmiszer-kiskereskedelmi szektor forgalma 2021-ben 43,4 milliárd horvát korona (5,7 milliárd euró) volt, ami 8,4%-kal magasabb az előző évinél.
2021-ben a Konzum Plus bizonyult a legnagyobb élelmiszer-kiskereskedőnek, amelynek piaci részesedése ugyan némiképp csökkent a 2020-as értékhez képest, de így is elérte a 20-30%-ot. A lánc hálózata is bővült: tavaly 620 üzletből állt szemben a 2020-as 608 üzlettel. Az év során a vállalat egyetlen akvizíciót hajtott végre a 13 kisboltot működtető Miracola megvásárlásával az Isztrián.
Horvátországban továbbra is a szupermarketek dominálják az élelmiszer-kiskereskedelmet, a piac teljes bevételének 5o%-át adják, őket követik a hipermarketek (22%). A nominális bevételnövekedés e csatorna esetében volt a legnagyobb (+11% y/y), míg a kisboltok esetében az 1%-ot sem érte el.
Az online értékesítés az élelmiszer-kiskereskedelemben továbbra is marginális, de ezen a területen a Konzum Plus a legnagyobb szereplő.
Aktívan működő hűségprogramja jelenleg 16 kiskereskedőnek van. A legtöbb hűségkártya-tulajdonossal az országban a Konzum Plus és a Kaufland rendelkezik.
Kapcsolódó cikkeink
A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >A horvát gazdasági miniszter szerint a turizmus miatt nőnek az árak Horvátországban
A turisztikai szezon miatt fellépő szezonális hatások okozzák az újabb…
Tovább olvasom >Áremelkedés veszélyezteti Horvátország turisztikai versenyképességét
Az elmúlt három évben 50 százalékkal emelkedtek a horvátországi turisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >