Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése, az előzetes megfelelés eszközrendszerének minél szélesebb körben történő megismerése és alkalmazása érdekében írt alá együttműködési megállapodást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). A két szervezet vezetői egyetértettek abban, hogy a jogkövetésre törekvő vállalkozások aktív támogatása, edukálása kulcsfontosságú a jogsértések megelőzésében.
2013-ban írt alá együttműködési megállapodást a Gazdasági Versenyhivatal Versenykutúra Központja és az Önszabályozó Reklám Testület. A 2024. július 29-én, a GVH székhelyén aláírt új megállapodás ezt a korábbi dokumentumot váltja fel.
A Gazdasági Versenyhivatal küldetése a tiszta piaci verseny és a fogyasztók jogainak védelme. A nemzeti versenyhatóság a verseny védelme érdekében folytatott tevékenysége alapvetően három pillérre épül: versenyfelügyeleti munkája során érvényesíti a magyar versenytörvény és az uniós versenyjog szabályait, versenypártolás keretében a rendelkezésére álló eszközökkel igyekszik a verseny érdekében befolyásolni az állami döntéseket, illetve a verseny társadalmi elfogadottsága érdekében a versenypolitikai ismeretek terjesztésével, valamint a verseny közgazdasági és jogi kérdéseivel foglalkozó szakmai közélet fejlesztésével hozzájárul a versenykultúra fejlesztéséhez.
Az Önszabályozó Reklám Testület legfőbb küldetése, hogy az önszabályozás keretrendszerének működtetésével – elsősorban előzetes normakontroll, panaszkezelés, monitoring feladatok és az edukáció eszközeivel – elősegítse a magyarországi helyes reklámgyakorlat minél szélesebb körben történő betartatását, az etikai normák megismerését és az önszabályozási gyakorlatának működtetésével a gazdálkodó szervezetek tisztességes reklámgyakorlatának támogatását.
A megállapodás alapján a GVH és az ÖRT a közös célkitűzéseik megvalósítása érdekében, a szakmai munka eredményeinek bemutatása mellett, a kiemelt, reklámozási gyakorlatot érintő szabályozási és társadalmi témákról egyeztet, közös fórumokat tart, illetve közös szakmai konzultációkat szervez ezzel is segítve reklám készítésében és közzétételében résztvevő szakemberek munkáját. Közös cél a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok visszaszorítása, a valós és igazolható reklámállítások elősegítése.
„A GVH nagy hangsúlyt helyez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolására, a fogyasztók aktív védelmére. Ennek megfelelően nem csak vizsgálatokat folytat és szigorúan eljár a tilosban járókkal szemben, hanem az előzetes megfelelés – a helyes kereskedelmi gyakorlatok elsajátítása – érdekében számos edukációs ismeretterjesztő anyagot tesz közzé. A megelőzést segítő küldetésünk egyik fontos eleme az olyan szakmai szervezetekkel történő együttműködés, mint az ÖRT, amely meghatározó szerepet játszik a reklám-kommunikációs szakma edukációjában.”
– emelte ki Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.
„A GVH versenyjogi megfelelés iránti céljaival teljes mértékben egyetértünk. A reklám a verseny egyik fontos eszköze, így meggyőződésünk, hogy annak tisztasága feletti őrködésünk a verseny tisztaságához is hozzájárul. A jogszerű és etikus reklámozás a reklám és a márkák iránti bizalom fenntartása révén a fogyasztónak, a reklámozónak, így a gazdaságnak és a társadalomnak is hasznára válik. Közös célunk, hogy a lehető legszélesebb körben megvalósuljon az ÖRT hitvallásában is megfogalmazott “Reklám. Tisztán” gondolat.”
– hangsúlyozta dr. Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke.
„Az ÖRT számára kiemelt feladat a tagság edukációja. Számos kiváló prezentáció, tartalmas panelbeszélgetés, kiemelt érdeklődés mellett megtartott workshop és a hatóság iránymutatását figyelembe vevő ÖRT útmutató, mind-mind az együttműködés eredményességét és szükségét bizonyítja, melynek folytatását erősíti meg ez a megállapodás”
– tette hozzá Gerendi Zsolt főtitkár.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a jegybank elsődleges célja az árstabilitás fenntartása
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elsődleges célja az árstabilitás elérése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >