Megérkezett a Coca-Cola ikonikus karácsonyi kamionja
Az ikonikus Coca-Cola kamion idén Magyarországra is begurul. A túra Londonból indult, hogy több országot átszelve ünnepi hangulatot varázsoljon világszerte. A szemfüles fővárosiak december 17-én Budapest több pontján megcsodálhatták a kivilágított karavánt. A márka idei karácsonyi rendezvényére előzetesen regisztrálók pedig közelebbről is megnézhetik az ikonikus járművet, ráadásul még a Mikulással is találkozhatnak a közelében.
„A világnak több Mikulásra van szüksége” – a Coca-Cola idén is ezzel a szlogennel nyitotta meg az ünnepi szezont világszerte, hiszen egy több mint 140 országban végzett kutatás szerint* világszerte minden negyedik felnőtt magányosnak érzi magát.
“A Coca-Cola közösségi aktivitásain keresztül is ösztönzi a fogyasztóit, hogy ebben az időszakban az ajándékozáson túl az adakozásra, a másokkal való törődésre, az emberi kapcsolatokra is fordítsunk figyelmet”
– meséli Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági igazgatója
A több országon át, Londonból érkező karácsonyi kamion is erre hívja fel az emberek figyelmét. A fényfüzérekkel díszített piros karaván, a márka ikonikus szimbóluma utoljára 2018-ban járt Magyarországon. Idén december 17-én a fővárosban egy nagyobb kört tett: a M3-as bevezető, a Hősök tere, az Andrássy út, a Ferenciek tere és az M7-es kivezető környékén fedezhetik fel a szemfülesek. A kamion ezeken a helyszíneken nem áll meg, viszont december 18-án a Budapest Parkban igen. A rendezvényre, ahol a karaván közelebbről is megtekinthető, a Coke Appon keresztül történő előzetes regisztráció után lehet bejutni. Itt színes családi programok várják a vendégeket, akik egy fotó erejéig még a Mikulást is elcsíphetik a kamion környékén.
A Coca-Cola szeretne a közös ünneplésbe minél többeket bevonni, azokat is, akik a karácsonyt egyedül, magányosan töltik. A Budapest Bike Maffiavalegyüttműködve december folyamán számos önkéntes akció megvalósult. Az együttműködés révén figyelmet kapnak a megélhetési nehézségekkel küzdő családok, és azok, akik hozzátartozók nélkül, egyedül töltik a karácsonyt: például az utca rászorulói és átmeneti otthonban élők. A Budapest Bike Maffiaval közösen a márka részt vett a Mikulás-napi Vitamin Kommandóban, és vendégül látta Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei (BMSZKI) egyik átmeneti otthonának lakóit. Az EchoFamily üzleteiben szervezett adománygyűjtés során a fogyasztók közel 2 tonna száraz élelmiszert gyűjtöttek össze a márka biztatására, amit a Budapest Bike Maffia a BMSZKI Kocsis Átmeneti Szállásra, A Van Helyed Alapítványhoz, a RÉS Alapítvány Női Éjjeli Menedékhelyére és Családok Átmeneti Otthonába juttatott el. Az adományozási akcióhoz a Coca-Cola Magyarország munkavállalói is csatlakoztak, akik a vállalaton belül gyűjtöttek tartós élelmiszert. A december 18-i eseményen a márka kijelölt helyeket is biztosít a Budapest Bike Maffia szervezet számára, hogy ezáltal is kapcsolatba léphessenek a látogatókkal és önkéntes lehetőségeket kínáljanak, így alakítva az ünnepi szellemet kézzelfogható cselekvéssé.
„13 évvel ezelőtt néhány bringás barátommal egyszerű szendvicsekkel indultunk útnak, hogy segítsünk a hajléktalan embereknek. Ma már évente több mint 70 ezer adag ételt juttatunk el rászoruló gyerekekhez és felnőttekhez, valamint rengeteg élményt biztosítunk nekik.
Ami pedig rendkívül fontos, hogy mennyien csatlakoznak a küldetésünkhöz. Jó látni, hogy az olyan nagy cégek is elismerik a missziónk nélkülözhetetlenségét, mint a Coca-Cola. Számunkra ez is bizonyítja, hogy valami igazán értékeset adunk a világnak”
– nyilatkozta Havasi Zoltán, a Budapest Bike Maffia alapító vezetője.
A Coca-Cola a jótékonykodáson túl az ünnepi hangulatot is biztosítja a december 18-i rendezvényre érkezőknek. A Budapest Bike Maffia megismerésén túl, a Kamionban lehet fotózkodni a Mikulással, adományozásban vehetnek részt a látogatók, a PFR Group meglepetés vendégeivel együtt kézműveskedhetnek a fiatalabbak és este egy kis bulira is marad idő, amikor Sipi és Felus szolgáltatja a zenét a színpadon. A helyszínen a Simon’s Burger, a Costa Coffee, az Angyalkürtős és a Happy Churros gondoskodik az ételekről és italokról. Az ezekből származó bevételek 10%-a pedig a Budapest Bike Maffia munkáját támogatja.
“Ez a rendezvény nemcsak az ikonikus kamion érkezését ünnepli, hanem a jótékonykodás révén össze is köti az embereket. A karácsonynak csak egy része az ajándékozás, az ünnepi vacsora és a karácsonyfa díszítés: valójában arról szól, hogy észre vegyük a másikat, és segítsünk azokon, akik számára éppen olyan elképzelhetetlen a másokra való támaszkodás, mint nekünk a szeretteink nélkül ünnepelni”
– mondja Vida Annamária, a Coca-Cola magyarországi szenior márkamenedzsere.
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly az AI gondoskodott a boldog karácsonyi vásárlási élményről
A mesterséges intelligencia (AI) a legutóbbi karácsonyi vásárlás során is…
Tovább olvasom >Közel 2 milliárd dollárért veszi meg a PepsiCo a Poppi márkát
Nem sokkal azután, hogy a Coca-Cola bevezette első prebiotikus üdítőmárkáját…
Tovább olvasom >Új 0,85 literes palackot vezet be a Coca-Cola Németországban
A Coca-Cola 17 év után először új PET-palackmérettel lép piacra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >