Megéri a fenntarthatósági elvárásokhoz igazítani a cégek működését
Rövid távon költségekkel jár, mégis megéri a cégek működését a fenntarthatósági elvárásokhoz igazítani – közölte az Opten hétfőn az MTI-vel.

A céginformációs társaság szerint az újratervezés különösen időszerű, mert az energiaválság a vállalkozásokat is változásra készteti (Fotó: Pixabay)
A felmérési adatokból kiderül, hogy a környezeti, társadalmi, döntéshozatali szempontokra (Environment, Social, Governance – ESG) főképp a kisebbeknek kell nagyobb hangsúlyt fektetni, mert jelentős a lemaradásuk ezen a téren. Az évi 250 millió forintnál alacsonyabb forgalmú társaságoknak mindössze a harmada áll az átlag fölött az ESG-összehasonlításban. A legjobbak azok a cégek, amelyek 10 milliárd forintot meghaladó árbevételt érnek el, 85 százalékuk teljesít átlag felett – írták. Az Opten a kis és a nagy cégek közötti eltérést azzal magyarázza, hogy a fenntarthatósági beruházások sokszor költségesek, kisebb bevétel mellett nehezebb ilyenekre költeni. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy most jobban megéri a környezeti hatásokhoz igazodni, az ezzel járó kiadások ugyanis a magasabb energiaárak mellett hamarabb megtérülhetnek.
A közlemény szerint versenyképességi szempontból is fontos a váltás, a pénzintézeteknek ugyanis ma már kötelező figyelembe venniük az ESG-szempontokat, és a befektetők is egyre többre értékelik. Ha egy vállalkozás ennek megfelelően tervez, nemcsak a fenntarthatósághoz járul hozzá, de hitelt és tőkebefektetést is könnyebben kaphat – tették hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >A technológiai fejlesztésekbe, az üzlethálózatba és a kollégák képzésébe invesztált a dm
A dm a vásárlók hűségét annak a kiegyensúlyozott összteljesítménynek tulajdonítja,…
Tovább olvasom >Meglepő eredmény született a VI. Tisza-tavi PET Kupán
A versenyt szervező PET Kupa Egyesület sokat látott szervezőit is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >