Megduplázza kazahsztáni beruházását a PepsiCo
A PepsiCo megduplázza a Kazahsztánban épülő sós snackeket gyártó üzemébe eszközölt befektetését és ezzel több mint megháromszorozza a gyár termelési kapacitását – jelentette be május 20-án a kazah külügyminisztérium.
Az amerikai élelmiszeripari óriás eddigi legnagyobb közép-ázsiai projektjébe, mely a kirgiz határ közelében lévő Almaty régióban kerül megvalósításra, 160 millió dollárt fektetett be, és most ezt az összeget duplázza meg – adta hírül a Just Food. A bővítés 900 munkahelyet teremthet, és a gyár évi 70 ezer tonna késztermék előállítására lesz képes, mintegy 210 ezer tonna burgonya feldolgozásával.
A gyár eredetileg 2026 tavaszán indult volna el évi 16 ezer tonnás kapacitással, a teljes bővítés 2027-re valósulhat meg.
A PepsiCo célja, hogy 2035-től a gyár számára kizárólag hazai termelőktől szerezze be a burgonyát – ennek érdekében már 15 kazah gazdával szerződést is kötöttek.
A kazah kormány az élelmiszer-feldolgozás fejlesztésének kulcslépéseként tekint a beruházásra. A PepsiCo közép-ázsiai vezetője, David Manzini szerint a projekt gyors ütemű megvalósítása csak a helyi hatóságok támogatásával volt lehetséges. A kazah kormány célja, hogy az ország az eurázsiai térség egyik vezető agrárközpontjává váljon.
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >Újabb intézkedéssel segíti a kormány a gazdák beruházásait
A most megjelenő kamat- és intézményi kezességvállalási díj támogatásával kapcsolatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >