Megduplázza a jótékony célra gyűjtött élelmiszerek mennyiségét a Tesco
Közel duplájára nő a Tesco élelmiszer-mentő programjában jótékony célra felajánlott élelmiszerek mennyisége. Az áruházlánc mostantól a már nem eladható, de még fogyasztható kifliket, zsemléket, édes és sós péksüteményeket is visszagyűjti, és rászorulóknak juttatja el a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közreműködésével. A 2013-ban indított élelmiszer-pazarlás elleni programban 2016. október végéig már 2703 tonna élelmiszer-felesleget gyűjtöttek össze a hazai áruházak.
„Minden évben november utolsó hetében rendezik meg az Európai Hulladékcsökkentési Hetet. Örömünkre szolgál, hogy éppen most jelenthetjük be élelmiszer-pazarlás elleni programunk bővülését, hiszen az élelmiszer-felesleg jótékony célú hasznosításával nem csupán rászorulókon segíthetünk élelemmel, de az áruházainkban keletkező hulladék mennyiségét is jelentősen mérsékelhetjük” – mondta el Magyar Henrietta, a Tesco közösségi kapcsolatokért felelős menedzsere.
Magyarországon 2013 óta működik a Tesco élelmiszer-mentő programja. Ennek keretében a programban részt vevő áruházak munkatársai minden munkanap végén összegyűjtik és szortírozzák a már nem eladható, de fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket. A munkatársak a belső pékségben sütött pékárut, zöldséget és gyümölcsöt készítik össze a rászorulók számára, és ellenőrzik ezek minőségét. Csak olyan élelmiszerek kerülhetnek átadásra, amelyek nem penészesek, nem erjedtek, nem szennyezettek és semmiféle idegen anyag, íz, szag vagy kártevő nyoma sem látszik rajtuk. Az összekészített élelmiszereket másnap reggel minden áruház a vonzáskörzetében működő, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület által ellenőrzött civil szervezetnek adja át. A szervezet az adományt még aznap elszállítja és kiosztja a szintén az áruházak vonzáskörzetében élő rászorulóknak.
Hazánkban jelenleg 83 áruház vesz részt a programban, és több mint 90 civil szervezet megy mindennap az adományért. A Tesco munkatársai ezekben az áruházakban 2016. október végéig összesen 2703 tonna élelmiszert gyűjtöttek össze és adományoztak jótékony célra. A lédig termékek adományozásának elindításával most pedig várhatóan duplájára nő a havonta átadott élelmiszerek mennyisége. Ezek a belső pékségben készült, nem kenyér kategóriába tartozó árukat jelentik, azaz a cipókat és vekniket, kifliket és zsemléket, beleértve a császárzsemlét, hamburger bucit és a sajtos stanglit, valamint az édes és sós reggeliző termékeket, például túrós táskát és kakaós csigát. Az új folyamat bevezetése előtt ötféle kenyeret adhattak át az áruházak a rászorulóknak, mostantól azonban mintegy 50-100 különféle pékárura terjed ki a program az áruházak méretétől és választékától függően.
A Tesco célja, hogy élelmiszer-pazarlás elleni programját 2020-ra minden közép-európai áruházára kiterjessze. Jelenleg mintegy 285 cseh, lengyel, magyar és szlovák áruház vesz részt az élelmiszer-mentésben. Az áruházlánc a nemzeti kormányokkal, kormányzati szervekkel és civil szervezetekkel közösen dolgozik azon, hogy a célkitűzés megvalósításához minden feltétel adott legyen – beleértve a jogszabályi feltételeket és a civil szervetek kapacitását.
TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.
Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!
A Tesco 207 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel. Az értékteremtés számos formában megjelenik a vállalat működésében, hiszen Magyarországon több mint 20 000 munkatársat foglalkoztat, és ezernél is több helyi beszállító számára nyújt üzleti lehetőséget.
Társadalmi szerepvállalásában a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. Kiemelt figyelmet fordít három fő területre: az egészséges életmód népszerűsítésére, az élelmiszerpazarlás csökkentésére, valamint a fiatalok fejlődési, tanulási lehetőségeinek bővítésére. Évről évre növeli azon áruházainak számát, melyek a keletkező élelmiszerfelesleget rászorulóknak juttatják el az Élelmiszerbankon és helyi civil szervezeteken keresztül; jelenleg a programba több mint 80 Tesco hipermarket kapcsolódott be. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként 2014 szeptemberétől 2016 szeptemberéig a Tesco összesen több mint 1,2 milliárd forint értékben, több mint 2700 tonnányi termékkel, elsősorban pékáruval és zöldség-gyümölccsel támogatta a rászorulókat. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek – hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő, vagy véradó programokat támogat, de katasztrófahelyzetekben is megbízható partnere a civil társadalomnak. Rendszeresen áll olyan kezdeményezések mellé, melyek az egészséges és tudatos táplálkozást népszerűsítik. 2016-ban hagyományteremtő céllal indította el „Ön választ, mi segítünk” országos pályázatát, amelynek keretében a Tesco vásárlói szavazták meg, hogy közösségükben mely program nyerje el a vállalat támogatását.
Kapcsolódó cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Együtt okosodtunk (1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember 23–27.…
Tovább olvasom >Gyermekétkeztetési adománygyűjtő akció indul a Kifli.hu, a Mastercard és az Élelmiszerbank
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Mastercarddal és a Kifli.hu adománygyűjtő…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Terjeszkedik a Scruton kávézólánc: több Libri könyvesboltban váltják a Café Frei egységeit
A 2020-ban alapított Scruton kávézólánc az idei évben jelentős terjeszkedésbe…
Tovább olvasom >