Megduplázta árbevételét tavaly a magyar Hotel & More Group szállodaüzemeltető
Megduplázta árbevételét 2023-ban a magyar tulajdonú Hotel & More Group független szállodaüzemeltető, idén kétszámjegyű bővülést várnak – közölte a cégcsoport az MTI-vel.
Klemm Balázs tulajdonos-vezérigazgató szerint idén a kiemelkedően sok, hét hosszú hétvégének is köszönhetően rendkívül jó évük lehet a hazai szállodáknak, miközben a tavalyinál lényegesen kisebb áremelésre lehet számítani. A kiemelt ünnepi időszakokban teltházat várnak – jegyezte meg.
A vezérigazgató közölte: 2024-ben 20-25 százalékos növekedést várnak mind a nettó árbevételben, mind a portfólió bővülésében.
A közlemény szerint a Hotel & More 2023-ban az előző évinek a duplájára, nettó 7,4 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben a portfóliójába tartozó szállodák és rendezvényhelyszínek száma 2022-ről 2023-ra kevesebb mint 15 százalékkal nőtt.
A cégcsoport portfóliója jelenleg 33 szállodát és rendezvényhelyszínt tartalmaz, melyből 25 belföldi és 8 határon túli egység.
A Hotel & More Groupba a Hotel & More Szállodák Zrt.-n kívül több kisebb cég is tartozik, melyek többnyire az említett zrt. tulajdonában vannak.
Jelenleg több mint 500 fős személyzettel működik a csoport, de a nyári szezonra 600 fő körül várható majd a dolgozói létszám, amelyhez még a jövőbeni portfólióbővülés során a cégcsoporthoz csatlakozó egységek személyzete is hozzáadódik.
Klemm Balázs szerint az általuk elért árbevételnövekedés oka egyrészt, hogy az idegenforgalomban rejlő potenciált látva egyre több olyan befektető jelenik meg a szállodai piacon, akik profi szakemberekre akarják bízni a hotelek üzemeltetését. Másrészt a Hotel & More Group a korábbi évtizedek tapasztalataira építve erős értékesítési tevékenységet végez és a fenntartható, költséghatékony működésre helyezi a hangsúlyt.
A csoport Magyarország mellett Romániában, Szlovéniában és Horvátországban van jelen. Idén januárban az esztergomi Bellevue Konferencia és Wellness Hotellel bővült a portfóliójuk, és a tervek szerint még további szállodák és rendezvényhelyszínek is csatlakoznak a cégcsoporthoz 2024-ben.
Klemm Balázs szerint a megváltozott utazási szokásokhoz igazodó legnagyobb kihívás most az, hogy a vendégek körében jellemző az utolsó pillanatban tett szobafoglalás, ami komoly alkalmazkodóképességet követel a szállodáktól. Kiemelten fontos feladatnak látja a jó szakemberek megtartása mellett a munkavállalók folyamatos szakmai képzését.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >