Újabb amerikai piacok nyílhatnak meg a Tokaj Kereskedőház előtt
Megduplázhatja az Egyesült Államokba irányuló exportját az állami tulajdonban lévő Tokaj Kereskedőház Zrt., amely az amerikai piacon tavaly debütált 3 puttonyos tokaji aszújával – mondta Kiss István, a társaság vezérigazgatója. Az elmúlt évben 250 ezer palack borral jelent meg a Tokaj Kereskedőház Zrt. az észak-amerikai piacon, annak köszönhetően, hogy szerződést kötöttek a Costco áruházlánccal.
Az amerikai üzleti útjáról a napokban visszatért Kiss István elmondta: a borszállítás és az eladás azóta is folyamatos. Ennek eredménye, hogy újabb piacok nyílhatnak meg a tokaji bor előtt az amerikai kontinensen, egy sikeres szerződés esetén a korábbihoz hasonló mennyiségű bor eladására adódhat lehetőség.
A 3 puttonyos tokaji aszút eddig Kaliforniában forgalmazták, ezentúl Texasban és még néhány környező államban is meg lehet majd vásárolni. Bővítik a kínálatot is, aszúeszencia és más borkülönlegességek is kerülnek az áruházak gondoláira.
A vezérigazgató szerint azért is örvendetesek az ilyen üzletek, mert a belföldi borpiac folyamatosan szűkül, így az export növelésével tudják egyensúlyban tartani a termelést és a gazdálkodást.
A Tokaj Kereskedőház borai már 24 országban találnak piacra, a cég exportja a pénzügyi-gazdasági válság ellenére dinamikusan nő. Az évente átlagosan értékesített 7 millió palack borból 3 millió jut külpiacra, ebből 2,5 millió a kelet-európai országokba. A kereskedőház több mint kétezer tokaj-hegyaljai szőlősgazdával áll szerződéses kapcsolatban, az alapanyagot tőlük vásárolja fel.
A Tokaj Kereskedőház Zrt. erősebb piaci pozíciókhoz juthat a válság után, mint előtte volt – vélekedett a cég tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) a február 21-én megtartott ülésen, amelyen áttekintette a cég helyzetét, és elfogadta a társaság 2011. évi üzleti tervét. A testület megállapította: a cég technológiailag és borminőség szempontjából eljutott a modernizációnak arra a fokára, ahol „immár nem a mennyiséggel, hanem a minőséggel kereskedik” – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >