Megdőlt sztereotípiák
Egy 2021 augusztusában végzett kutatás számos érdekes eredményt hozott, és 3 sztereotípiát megdöntött. Többek között arra is fény derült, hogy Magyarország 54%-a vásárol online élelmiszert, ezáltal megelőzve a kifli.hu felmérésében Csehország, Németország és Ausztria lakosait.
Az első ilyen sztereotípia, hogy a nagyvárosi ember vásárol legtöbbet online. Ezzel szemben a kifli.hu által megbízott ügynökség kutatása szerint a 2000 lakosnál kisebb településeken élők vásárolnak legtöbbet élelmiszert online: 59%-ukról elmondható ez. És hogy kik állnak a sor végén? A közepes-nagy (azaz 10-25 ezer) lakosú városokban élők.
A második megdöntött általános vélekedés, hogy a COVID miatt veszélyeztetettek vigyáznak magukra leginkább. Ám a legnagyobb növekedést az online vásárlásban a fiatalok gerjesztik.
Tavaly a magyarok 23%-kal gyakrabban szerezték be a szükséges termékeket ilyen módon, mint korábban. Meglepő, hogy a pandémia célkeresztjében lévő, 65 év feletti korosztály az, amelyik a legkevesebbet fejlődött ezen a téren, holott a hétköznapi bevásárlással járó kockázat jelentősen érintette őket (beleértve a tömegközlekedést, a zsúfolt üzleteket és az általános fertőzési szituációkat). Mi lehet ennek az oka? A válasz nem tisztázott, de vélhetően az is közrejátszhat, hogy költésükkel a közeli, lokális boltokat szerették volna támogatni, vagy egész egyszerűen a szeretteik vásároltak be helyettük – akár online.
A magyarok kevésbé vásárolnak online, mint Nyugaton – ez a harmadik sztereotípia, amely a kifli.hu kutatása után nem áll meg. Legalábbis Csehország, Németország, Ausztria és Magyarország viszonylatában hazánk van az élen.
Csehországban a lakosság 43%-a vásárol élelmiszert legalább néhány alkalommal az interneten, szemben Ausztria 39%-ával, Németország 42%-ával és Magyarország 54%-ával. Az élelmiszerek online vásárlásának legnagyobb rajongóiként a magyarok ráadásul 74%-a pozitívan érzi magát ebben a közegben, a következők a csehek (46%), majd a németek (37%) és az osztrákok (36%-a szereti online intézni a bevásárlást). //
Kapcsolódó cikkeink
Gyermekétkeztetési adománygyűjtő akció indul a Kifli.hu, a Mastercard és az Élelmiszerbank
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Mastercarddal és a Kifli.hu adománygyűjtő…
Tovább olvasom >Robotizációba és az AI-ba fektet a spanyol Alcampo
A spanyol Alcampo áruházlánc 19,4 millió eurót költött egy teljesen…
Tovább olvasom >Ezért választják még sokan a boltokat az online vásárlás helyett
Vásárlás előtt a vevők még mindig szeretik személyesen megvizsgálni a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >