Megdőlt sztereotípiák
A gazdag amerikai anyukák ugyanúgy és ugyanott vásárolnak, mint kevésbé tehetős társaik – derült ki az Ipsos Mendelsohn legújabb kutatásából.Először bontották szét a magas jövedelműeket 18 év alatti gyermekkel rendelkezőkre és gyermektelenekre vásárlási szokásaik vizsgálatánál, bár nem számítottak arra, hogy valódi különbségeket találnak. Az eredmény azonban számos célcsoport-szegmentációval kapcsolatos előítéletet megdöntött, hiszen kiderült, hogy a gazdag anyukák vásárlási szokásai és szabadidős tevékenységei leginkább a középosztálybeli többgyermekes háziasszonyokéra hasonlítanak, és nagyban különböznek a gyermektelen gazdag hölgyekétől.
Hiába a magas egy főre jutó jövedelem, kevésbé érdekli őket a luxusautó, a tengerentúli utazás, szívesebben látogatnak viszont múzeumokat, színházat, mozit, sporteseményeket vagy kalandparkokat. Szívesen vásárolnak hipermarket típusú üzletekben. Általánosságban elmondható, hogy olyan helyekre mennek, ahol a gyermekeik kívánságát, termékeit megtalálják. Felvetődik tehát a kérdés, ki irányítja vásárlási és szabadidős döntéseiket, a szülő vagy a gyermek?
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >