Megdőlt sztereotípiák
A gazdag amerikai anyukák ugyanúgy és ugyanott vásárolnak, mint kevésbé tehetős társaik – derült ki az Ipsos Mendelsohn legújabb kutatásából.Először bontották szét a magas jövedelműeket 18 év alatti gyermekkel rendelkezőkre és gyermektelenekre vásárlási szokásaik vizsgálatánál, bár nem számítottak arra, hogy valódi különbségeket találnak. Az eredmény azonban számos célcsoport-szegmentációval kapcsolatos előítéletet megdöntött, hiszen kiderült, hogy a gazdag anyukák vásárlási szokásai és szabadidős tevékenységei leginkább a középosztálybeli többgyermekes háziasszonyokéra hasonlítanak, és nagyban különböznek a gyermektelen gazdag hölgyekétől.
Hiába a magas egy főre jutó jövedelem, kevésbé érdekli őket a luxusautó, a tengerentúli utazás, szívesebben látogatnak viszont múzeumokat, színházat, mozit, sporteseményeket vagy kalandparkokat. Szívesen vásárolnak hipermarket típusú üzletekben. Általánosságban elmondható, hogy olyan helyekre mennek, ahol a gyermekeik kívánságát, termékeit megtalálják. Felvetődik tehát a kérdés, ki irányítja vásárlási és szabadidős döntéseiket, a szülő vagy a gyermek?
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >