Megcsappant a vásárlói kedv Európa legnagyobb gazdaságában
A német kiskereskedelmi értékesítés a várakozásokkal ellentétben stagnálás helyett tetemes mértékben, még a februári emelkedést is ellensúlyozva csökkent március folyamán. Szinte biztos, hogy a német gazdaság az első negyedévben zsugorodni fog.
A felülvizsgált februári értékesítési adatok hiába emelkedtek az előzetesen nyilvánosságra került 0,4 százalékról 1,1 százalékra, a márciusi 2,4 százalékos csökkenés ezt teljes mértékben elvitte. Éves szinten ugyanakkor 2,9 százalékos emelkedést mértek, mely 2008 szeptembere óta nem látott mértékű bővülés. Negyedéves szinten viszont 0,9 százalékos csökkenés mutatkozott.
Éves szinten az élelmiszer, alkohol és dohányárú értékesítés 3,5 százalékkal nőtt, míg a többi termék esetében 2,8 százalékos emelkedést mértek.
Az idei évre vonatkozóan a Német Kiskereskedelmi Szövetség 0,5 százalékos kiskereskedelmi értékesítés csökkenéssel számol, és egyben figyelmeztet, hogy a helyi adóemelések tovább ronthatják a vásárlási hajlandóságot – közli a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >