Megcsappant a vásárlói kedv Európa legnagyobb gazdaságában
A német kiskereskedelmi értékesítés a várakozásokkal ellentétben stagnálás helyett tetemes mértékben, még a februári emelkedést is ellensúlyozva csökkent március folyamán. Szinte biztos, hogy a német gazdaság az első negyedévben zsugorodni fog.
A felülvizsgált februári értékesítési adatok hiába emelkedtek az előzetesen nyilvánosságra került 0,4 százalékról 1,1 százalékra, a márciusi 2,4 százalékos csökkenés ezt teljes mértékben elvitte. Éves szinten ugyanakkor 2,9 százalékos emelkedést mértek, mely 2008 szeptembere óta nem látott mértékű bővülés. Negyedéves szinten viszont 0,9 százalékos csökkenés mutatkozott.
Éves szinten az élelmiszer, alkohol és dohányárú értékesítés 3,5 százalékkal nőtt, míg a többi termék esetében 2,8 százalékos emelkedést mértek.
Az idei évre vonatkozóan a Német Kiskereskedelmi Szövetség 0,5 százalékos kiskereskedelmi értékesítés csökkenéssel számol, és egyben figyelmeztet, hogy a helyi adóemelések tovább ronthatják a vásárlási hajlandóságot – közli a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >