Megbízható címkéket keresnek a német vásárlók

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 13. 09:51
🎧 Hallgasd a cikket:

A Simon-Kucher tanácsadó cég Németországban végzett kutatása szerint a fogyasztók kétharmada figyelembe veszi vásárláskor az élelmiszercímkéket, ám csak bizonyos jelölések váltanak ki valódi bizalmat és a magasabb ár megfizetésére való hajlandóságot.

A 1000 fős felmérés alapján a válaszadók 71%-a figyelembe veszi vásárlási döntései során a tanúsítványokat. A PLMA nemzetközi hírlevelében megjelent hír szerint a „bio” (75%) és a „fair trade” (67%) címkék a legerősebb motiváló tényezők közé tartoznak. Emellett az olyan állítások, mint a „cukormentes” (75%) vagy a „természetes összetevők” (80%) különösen vonzóak az egészségtudatos és fenntarthatóságra törekvő vásárlók számára.

Bár sokan hajlandóak többet fizetni az életstílusukhoz illeszkedő termékekért, az árérzékenység továbbra is számottevő. A fogyasztók 70%-a elfogadna magasabb árat bio termékekért, de csak 46% hajlandó ténylegesen többet fizetni értük. A jelentősebb felárat főként az olyan vallási tanúsítványok mint a halal vagy kóser esetén tolerálják.

A fenntarthatósági és klímavédelmi állításokat a vásárlók harmada kétségbe vonja, a „greenwashing” gyanúja pedig jelentősen csökkenti a fizetési hajlandóságot. A fiatalabb korosztályok, különösen a Z generáció, egyre inkább igénylik a hiteles és átlátható címkézést – ugyanakkor ők a legkritikusabbak is.

Kapcsolódó cikkeink