Megállt a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának csökkenése
Stabil maradt a magyar élelmiszer-kiskereskedelemben eladott áru mennyisége az első negyedévben, a tavalyi hasonló időszakhoz képest – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat húsz európai országot érintő elemzése.
Tizenegy európai országban ugyanakkor csökkent a mennyiségben mért forgalom; Írországban például 5 százalékkal, Szlovákiában 4, Csehországban és Franciaországban 2-2 százalékkal. A húsz vizsgált országban átlagosan 0,5 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot adtak el az élelmiszer-kiskereskedelemben idén január-márciusban, mint a tavalyi első negyedévben. Hasonlóan alacsony növekedés jellemezte a legutóbbi négy negyedévet. A mennyiségi eladásokat a múlt év végi és 2009 eleji infláció befolyásolta a legjobban – állapítja meg a Nielsen tanulmánya. – A valutaárfolyamok hullámzása gátolta az árak csökkentését több országban is, így Magyarországon, Norvégiában, Nagy-Britanniában és Svédországban. A legmagasabb, átlag 5 százalékos drágulást Magyarország mellett Finnországban, Norvégiában, Nagy-Britanniában és Svédországban regisztrálta a Nielsen. Viszont Portugáliában 2 százalékkal csökkent az átlagár, Spanyolországban pedig 0 százalékos a mutató.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >