Megállt a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának csökkenése
Stabil maradt a magyar élelmiszer-kiskereskedelemben eladott áru mennyisége az első negyedévben, a tavalyi hasonló időszakhoz képest – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat húsz európai országot érintő elemzése.
Tizenegy európai országban ugyanakkor csökkent a mennyiségben mért forgalom; Írországban például 5 százalékkal, Szlovákiában 4, Csehországban és Franciaországban 2-2 százalékkal. A húsz vizsgált országban átlagosan 0,5 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot adtak el az élelmiszer-kiskereskedelemben idén január-márciusban, mint a tavalyi első negyedévben. Hasonlóan alacsony növekedés jellemezte a legutóbbi négy negyedévet. A mennyiségi eladásokat a múlt év végi és 2009 eleji infláció befolyásolta a legjobban – állapítja meg a Nielsen tanulmánya. – A valutaárfolyamok hullámzása gátolta az árak csökkentését több országban is, így Magyarországon, Norvégiában, Nagy-Britanniában és Svédországban. A legmagasabb, átlag 5 százalékos drágulást Magyarország mellett Finnországban, Norvégiában, Nagy-Britanniában és Svédországban regisztrálta a Nielsen. Viszont Portugáliában 2 százalékkal csökkent az átlagár, Spanyolországban pedig 0 százalékos a mutató.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Idei győztes sorrend: Grand Automotive East, Tesco Magyarország, Nestlé Hungária
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Bejgli, töltött káposzta és online csalások – a szaporodó kiberbűnözés miatt ez lehet sokaknak a karácsonyi menü
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Magyar szakmai vezetés is formálta a globális gazdasági döntéseket Dél-Afrikában a történelmi B20 csúcstalálkozón
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
