Megállt a cékla árának zuhanása Lengyelországban
Lengyelországban végül megállt a cékla árának zuhanása, de az árak továbbra is rendkívül alacsonyak. Az elmúlt öt évben csupán 2020-ban volt alacsonyabb a cékla ára, mint az idei szezonban. A FruitVeB jelentése szerint június és július folyamán folyamatos csökkenést mutatott a cékla nagybani ára, míg július közepére a mosott, zsákos kiszerelésű tételek ára 0,7-1 PLN/kg (65-90 Ft/kg) közötti szintre esett vissza.
Július közepe óta azonban ez a negatív tendencia megállt, sőt, egyes piacokon némi áremelkedés is tapasztalható volt. Ennek ellenére a cékla nagybani ára továbbra is rendkívül alacsony Lengyelországban, ami komoly kihívásokat jelent a termelők számára.
A termelők szempontjából csak a 2020-as szezonban volt rosszabb a helyzet, mint most. Bár nehéz megjósolni, hogy mi várható a közeljövőben, a jelenlegi árak mellett valószínű, hogy a jól tárolható tételek meg sem jelennek a piacokon, amíg az árszint nem emelkedik meg annyira, hogy értelme legyen eladásra kínálni a termést.
A jelenlegi alacsony árak különösen aggasztóak, mivel a termelők nem tudják fedezni a termelési költségeiket, ami hosszú távon veszélyeztetheti a cékla termesztés fenntarthatóságát. Az áremelkedésre való várakozás közben a termelőknek alternatív megoldásokat kell keresniük, hogy minimalizálják veszteségeiket és biztosítsák jövőbeli termelésüket.
A helyzet javulása érdekében elengedhetetlen lesz a piac stabilizálódása és az árak növekedése. Addig is a termelőknek alkalmazkodniuk kell a piaci körülményekhez, és megfontolt döntéseket kell hozniuk a termékeik értékesítésével kapcsolatban.
Kapcsolódó cikkeink
A termelők és a fogyasztók körében is egyre népszerűbb zöldség a cékla
Évről évre nő a cékla termőterülete hazánkban, a termelés modernizálásának…
Tovább olvasom >Reneszánszát éli a cékla Magyarországon
A céklatermesztés és fogyasztás jelentős növekedést mutat Magyarországon az elmúlt…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >1700 tonna élelmiszert mentett meg a Munch 2024-ben
Közel öt éve kulcsfontosságú szereplője a magyar és kelet-közép európai…
Tovább olvasom >Virág Barnabás: továbbra is fegyelmezett inflációellenes politika indokolt
A globális befektetői hangulatot a decemberi kamatdöntés óta nagyfokú bizonytalanság…
Tovább olvasom >