Megállt a cékla árának zuhanása Lengyelországban
Lengyelországban végül megállt a cékla árának zuhanása, de az árak továbbra is rendkívül alacsonyak. Az elmúlt öt évben csupán 2020-ban volt alacsonyabb a cékla ára, mint az idei szezonban. A FruitVeB jelentése szerint június és július folyamán folyamatos csökkenést mutatott a cékla nagybani ára, míg július közepére a mosott, zsákos kiszerelésű tételek ára 0,7-1 PLN/kg (65-90 Ft/kg) közötti szintre esett vissza.

Nem zuhannak tovább az árak
Július közepe óta azonban ez a negatív tendencia megállt, sőt, egyes piacokon némi áremelkedés is tapasztalható volt. Ennek ellenére a cékla nagybani ára továbbra is rendkívül alacsony Lengyelországban, ami komoly kihívásokat jelent a termelők számára.
A termelők szempontjából csak a 2020-as szezonban volt rosszabb a helyzet, mint most. Bár nehéz megjósolni, hogy mi várható a közeljövőben, a jelenlegi árak mellett valószínű, hogy a jól tárolható tételek meg sem jelennek a piacokon, amíg az árszint nem emelkedik meg annyira, hogy értelme legyen eladásra kínálni a termést.
A jelenlegi alacsony árak különösen aggasztóak, mivel a termelők nem tudják fedezni a termelési költségeiket, ami hosszú távon veszélyeztetheti a cékla termesztés fenntarthatóságát. Az áremelkedésre való várakozás közben a termelőknek alternatív megoldásokat kell keresniük, hogy minimalizálják veszteségeiket és biztosítsák jövőbeli termelésüket.
A helyzet javulása érdekében elengedhetetlen lesz a piac stabilizálódása és az árak növekedése. Addig is a termelőknek alkalmazkodniuk kell a piaci körülményekhez, és megfontolt döntéseket kell hozniuk a termékeik értékesítésével kapcsolatban.
Kapcsolódó cikkeink
Zamatos indulás: Elrajtolt a 2025-ös magyar dinnyeszezon
Bár a hűvös tavasz néhány héttel eltolta a hazai dinnyeszezon…
Tovább olvasom >Visszaszerezheti elvesztett exportpiacait a magyar dinnye a termelői érdekképviseletek szerint
Visszaszerezheti exportpiacait a magyar dinnye, a 175 ezer tonnásra becsülhető…
Tovább olvasom >Megnyílt Magyarország első PRÍMA élelmiszer OUTLET üzlete
Új fejezetet nyitott a hazai élelmiszer-kereskedelemben a Vörösvár Kft.: 2025.…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >