Megállt a cékla árának zuhanása Lengyelországban
Lengyelországban végül megállt a cékla árának zuhanása, de az árak továbbra is rendkívül alacsonyak. Az elmúlt öt évben csupán 2020-ban volt alacsonyabb a cékla ára, mint az idei szezonban. A FruitVeB jelentése szerint június és július folyamán folyamatos csökkenést mutatott a cékla nagybani ára, míg július közepére a mosott, zsákos kiszerelésű tételek ára 0,7-1 PLN/kg (65-90 Ft/kg) közötti szintre esett vissza.

Nem zuhannak tovább az árak
Július közepe óta azonban ez a negatív tendencia megállt, sőt, egyes piacokon némi áremelkedés is tapasztalható volt. Ennek ellenére a cékla nagybani ára továbbra is rendkívül alacsony Lengyelországban, ami komoly kihívásokat jelent a termelők számára.
A termelők szempontjából csak a 2020-as szezonban volt rosszabb a helyzet, mint most. Bár nehéz megjósolni, hogy mi várható a közeljövőben, a jelenlegi árak mellett valószínű, hogy a jól tárolható tételek meg sem jelennek a piacokon, amíg az árszint nem emelkedik meg annyira, hogy értelme legyen eladásra kínálni a termést.
A jelenlegi alacsony árak különösen aggasztóak, mivel a termelők nem tudják fedezni a termelési költségeiket, ami hosszú távon veszélyeztetheti a cékla termesztés fenntarthatóságát. Az áremelkedésre való várakozás közben a termelőknek alternatív megoldásokat kell keresniük, hogy minimalizálják veszteségeiket és biztosítsák jövőbeli termelésüket.
A helyzet javulása érdekében elengedhetetlen lesz a piac stabilizálódása és az árak növekedése. Addig is a termelőknek alkalmazkodniuk kell a piaci körülményekhez, és megfontolt döntéseket kell hozniuk a termékeik értékesítésével kapcsolatban.
Kapcsolódó cikkeink
300 új üzlet nyitását tervezi a Jerónimo Martins 2025-ben
A portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi csoport 1,1 milliárd eurós beruházást tervez…
Tovább olvasom >Pisztáciás offenzívát indít a Carrefour Polska
Jelentősen bővíti pisztáciás termékkínálatát a Carrefour Polska, több mint 100…
Tovább olvasom >Drámai fagykárok sújtják a magyar gyümölcstermesztést – Paradigmaváltásra van szükség
A 2025-ös év a hazai gyümölcstermesztés egyik legsúlyosabb válságaként fog…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Finlandia vodka a következő generációhoz szól új kampányával
A Finlandia vodka prémium italmárka új globális kampányt mutat be,…
Tovább olvasom >A munkáshitel hatása már jól látszik, közben másfélszeres emelkedés történt a személyi kölcsönöknél
Jelentősen nőtt az újonnan kihelyezett személyi kölcsönök összege a K&H-nál…
Tovább olvasom >Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >