Megállni látszik a drasztikus drágulás a magyar bútorpiacon
Az elmúlt időszakban a magyar bútorpiacon megfigyelhető drasztikus drágulás üteme lassulni látszik. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az elmúlt egy évben az ülőgarnitúrákra, a konyhaszekrényekre, illetve az étkezőasztalokra gyakorlatilag nem hatott az infláció. Ezen termékek ára vagy nem változott, vagy csak minimális mértékben nőtt.

Nem lesz több drágulás
A KSH részletes elemzése három bútortípus árváltozását követi nyomon: sarok ülőgarnitúra, konyhaszekrény, étkezőasztal. Az adatok szerint ezek az árak nem követték le az éves inflációt. Az ülőgarnitúra ára átlagosan 1,5%-kal drágult az elmúlt egy évben, az étkezőasztal 2,1%-kal lett drágább, míg a konyhaszekrény ára 0,58%-kal csökkent.
Ha azonban két év távlatában vizsgáljuk a helyzetet, jelentős drágulást tapasztalhatunk. Az étkezőasztal ára 28,5%-kal nőtt 2022 óta, a konyhaszekrény 18,1%-kal kerül többe, míg az ülőgarnitúráért 14,7%-kal kell többet fizetni.
Az IKEA bútoraival kapcsolatban is hasonló trend figyelhető meg. Egy márciusi árfelmérés alapján a 19 legnépszerűbb termék árának többsége nem változott. Azonban két termék esetében áremelés történt: a Hemnes kanapéágy ára 6,7%-kal nőtt, míg a Brimnes ágykeret ára drasztikusan, 35,2%-kal emelkedett. Ugyanakkor néhány termék ára csökkent, például az Ektorp kanapé 5,6%-kal, a Hemnes 8 fiókos szekrény pedig 18,1%-kal lett olcsóbb.
Összességében a bevásárlókosarunk 0,8%-kal drágult az elmúlt három hónapban, ami azt jelenti, hogy most 10 920 forinttal kerül többe, mint márciusban.
Az IKEA hazai leányvállalatának bevételei és profitja is jelentősen nőttek az elmúlt években. A legfrissebb üzleti beszámolójuk szerint a belföldi értékesítésük nettó árbevétele meghaladta a 146 milliárd forintot, ami 12%-kal magasabb az egy évvel korábbinál, és 33%-kal több, mint két évvel ezelőtt. Két éves időtávlatban nézve az adózott eredményük 98%-kal emelkedett, ami azt jelenti, hogy a vállalat 2020-2021-es majd 4 milliárdos adózott eredményéhez képest a 2022-2023-as időszakban 7,9 milliárd forintot zsebelt be.
Bár a bútorpiacon az infláció hatása jelentősen mérséklődött, a két éves távlatban még mindig magas árnövekedések figyelhetők meg. Az IKEA esetében pedig a bevételek és a profitok jelentős növekedése mutatja, hogy a vállalat sikeresen tudott alkalmazkodni a gazdasági változásokhoz, és továbbra is népszerű maradt a fogyasztók körében.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 6,2 százalékkal emelkedtek
2025 márciusában az ipari termelői árak átlagosan 7,3 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >KSH: márciusban a vendégek száma 1,1, a vendégéjszakáké 5,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól
2025 márciusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,1…
Tovább olvasom >Stabil munkaerőpiac várja a vámok hatásait
Márciusban 4 millió 701 ezer fő volt a foglalkoztatottak száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrésstop kiterjesztésével kapcsolatban szólalt meg Orbán Viktor
A jövő heti kormányülésen dönthetnek az árrésstop kiterjesztéséről a háztartási…
Tovább olvasom >Júniustól tilos energiaitalt eladni 18 éven aluliaknak – így ellenőrzik majd a házhoz szállítást
Egyhangú döntéssel fogadta el a parlament azt a törvénymódosítást, amely…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >