Megállíthatatlan a Lidl

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 11. 25. 16:28

Tovább terjeszkedik térségünkben a Lidl: a német diszkontlánc csütörtökön nyitotta meg első üzleteit Bulgáriában. A társaság a magyar piacra 2004-ben lépett be, és jelenleg a legjelentősebb diszkontláncnak számít.

Csütörtök reggel megnyitotta első üzleteit Bulgáriában a Lidl, adta hírül a Novinite helyi hírügynökség. A német diszkontlánc 14 bolttal 11 bolgár városban jelent meg egyszerre – többek között Szófiában, Plovdivban és Várnában tárta ki kapuit a vásárlók előtt. Ez azonban még csak a kezdet, a közeljövőben 40-re szeretné növelné egységeinek számát a balkáni országban.

A hírügynökség megjegyzi, hogy a mintegy 100 millió eurós beruházással megnyitott üzletek „sokkolóan alacsony árak”-kal csábítják az embereket, ami tovább növeli majd a versenyt a piacon. A diszkontok közül jelenleg a Penny Market és a Kaufland van jelen Bulgáriában – utóbbi, a Lidlhez hasonlóan, Németország egyik legnagyobb élelmiszeripari konszernjéhez, a Schwartz-csoporthoz tartozik.

A Lidl pozícióját erősíti, hogy a szintén német Tengelmann-csoport év elején eladta számára balkáni érdekeltségeit – Bulgáriában 23, Romániában pedig 96 Plus áruház került a birtokába. A Plusok mindkét országban piacvezetők voltak.

Mint ismert, a Tengelmann a legtöbb európai országban már korábban túladott a Plus-üzleteken – Magyarországon a Spar Magyarország Kft. vette meg 174 boltból álló hálózatát 2008 nyarán.

Ami a Lidlt illeti, a német diszkontlánc 2004-ben lépett be a hazai piacra, és azóta dinamikusan terjeszkedik. Jelenleg már csaknem 130 üzletet működtet itthon – nagyjából ugyanannyit mint a Match, és több mint kétszer annyit, mint a magyar piacon csak évekkel később startoló Aldi.

A Nielsen piackutató intézet szerint a Lidl tavaly 191,2 milliárd forint árbevételt ért el hazánkban, amivel a nyolcadik legnagyobb élelmiszer-áruházláncnak és a legnagyobb diszkontláncnak számít. Utóbbiak közül a Penny Market 162, az Aldi 49, a Profi pedig mindössze 29 milliárdos forgalomra volt képes.

A Lidlnek a válság negatív hatásait is sikerült ellensúlyoznia – adózott eredménye a tavalyelőtti hárommilliárdos mínuszból csaknem tízmilliárd forintos pluszba fordult a 2009-es üzleti évben.

Arra viszont már kevésbé lehet büszke a cég, hogy – a Budapesti Corvinus Egyetem és a Hungarikum Szövetség felmérése szerint – majdnem az ő polcain van arányait tekintve a legkevesebb magyar áru a vizsgált 12 áruházlánc közül. Nála rosszabb eredményt csak a nagy vetélytárs Aldi ért el, amelynél az áruk több mint kétötöde külföldről származik – írja az mfor.hu.

Kapcsolódó cikkeink