Megállíthatatlan a Lidl
Tovább terjeszkedik térségünkben a Lidl: a német diszkontlánc csütörtökön nyitotta meg első üzleteit Bulgáriában. A társaság a magyar piacra 2004-ben lépett be, és jelenleg a legjelentősebb diszkontláncnak számít.
Csütörtök reggel megnyitotta első üzleteit Bulgáriában a Lidl, adta hírül a Novinite helyi hírügynökség. A német diszkontlánc 14 bolttal 11 bolgár városban jelent meg egyszerre – többek között Szófiában, Plovdivban és Várnában tárta ki kapuit a vásárlók előtt. Ez azonban még csak a kezdet, a közeljövőben 40-re szeretné növelné egységeinek számát a balkáni országban.
A hírügynökség megjegyzi, hogy a mintegy 100 millió eurós beruházással megnyitott üzletek „sokkolóan alacsony árak”-kal csábítják az embereket, ami tovább növeli majd a versenyt a piacon. A diszkontok közül jelenleg a Penny Market és a Kaufland van jelen Bulgáriában – utóbbi, a Lidlhez hasonlóan, Németország egyik legnagyobb élelmiszeripari konszernjéhez, a Schwartz-csoporthoz tartozik.
A Lidl pozícióját erősíti, hogy a szintén német Tengelmann-csoport év elején eladta számára balkáni érdekeltségeit – Bulgáriában 23, Romániában pedig 96 Plus áruház került a birtokába. A Plusok mindkét országban piacvezetők voltak.
Mint ismert, a Tengelmann a legtöbb európai országban már korábban túladott a Plus-üzleteken – Magyarországon a Spar Magyarország Kft. vette meg 174 boltból álló hálózatát 2008 nyarán.
Ami a Lidlt illeti, a német diszkontlánc 2004-ben lépett be a hazai piacra, és azóta dinamikusan terjeszkedik. Jelenleg már csaknem 130 üzletet működtet itthon – nagyjából ugyanannyit mint a Match, és több mint kétszer annyit, mint a magyar piacon csak évekkel később startoló Aldi.
A Nielsen piackutató intézet szerint a Lidl tavaly 191,2 milliárd forint árbevételt ért el hazánkban, amivel a nyolcadik legnagyobb élelmiszer-áruházláncnak és a legnagyobb diszkontláncnak számít. Utóbbiak közül a Penny Market 162, az Aldi 49, a Profi pedig mindössze 29 milliárdos forgalomra volt képes.
A Lidlnek a válság negatív hatásait is sikerült ellensúlyoznia – adózott eredménye a tavalyelőtti hárommilliárdos mínuszból csaknem tízmilliárd forintos pluszba fordult a 2009-es üzleti évben.
Arra viszont már kevésbé lehet büszke a cég, hogy – a Budapesti Corvinus Egyetem és a Hungarikum Szövetség felmérése szerint – majdnem az ő polcain van arányait tekintve a legkevesebb magyar áru a vizsgált 12 áruházlánc közül. Nála rosszabb eredményt csak a nagy vetélytárs Aldi ért el, amelynél az áruk több mint kétötöde külföldről származik – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >