Megállapodott a Tesco és a szakszervezetek
A Tesco és a szakszervezetek megállapodtak egy, a munkavállalók érdekeit és a hosszú távú, fenntartható fejlődést egyaránt szem előtt tartó tervben. A tervezet tartalmazza a bérnövekedéssel, valamint a munkaerővel és a toborzással kapcsolatos feladatokat. A felek megállapodtak egy olyan keretrendszer közös kidolgozásában is, amely lehetővé teszi a korábbinál hatékonyabb, kölcsönösen előnyös együttműködést.
A szakszervezetek és a Tesco képviselői sikeresen megállapodtak együttműködésük következő lépéseiben. Az egyeztetésen sikerült közösen megoldást találni a munkavállalókat érő terhelés kiegyensúlyozottabb elosztására, a bérek emelésére és a hatékonyabb toborzási stratégia kialakítására is.
A Tesco 2017. szeptember elsejétől – visszamenőleg – a havi bérminimumot bruttó 179 000 forintra emeli. Ettől az időponttól kezdve minden teljes munkaidős, áruházi, valamint raktári munkatárs fizetése legalább bruttó 191 000 forint (bruttó munkabér + cafetéria) lesz; ez kiegészülhet pótlékokkal és egyéb bérkiegészítéssel. Például egy budapesti zöldség árufeltöltő bére jellemzően több mint bruttó 220 ezer forint.
A Tesco és a szakszervezetek áttekintették a munkatársak leterheltségével összefüggő kérdéseket is. Megállapodás született arról, hogy a vállalat egészét tekintve mely területeken kerül sor több száz fő felvételére, illetve melyek azok a területek, ahol hatékonyabb munkaszervezéssel jelentősen csökkenthető a munkavállalók terhelése. A Tesco mindezzel párhuzamosan extra összeggel növeli a toborzásra szánt marketing büdzsét, hogy a korábbinál hatékonyabb kommunikációs csatornákat tudjon használni.
A Tesco a most bejelentett, idei negyedik béremeléssel együtt, az elmúlt 2 évben már közel 9 milliárd forintot költött bérfejlesztésre. Mindemellett pedig az áruházlánc az idei év első félévében több mint 150 millió forintot fektetett be 1642 kolléga OKJ képzésébe, lehetőséget teremtve számukra a fejlődésre. A tavaszi szemeszterben a vállalat több mint 300 diák és 742 felnőtt számára biztosított szakmai képzést.
Kapcsolódó cikkeink
Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >