Megállapodott a Tesco és a szakszervezetek
A Tesco és a szakszervezetek megállapodtak egy, a munkavállalók érdekeit és a hosszú távú, fenntartható fejlődést egyaránt szem előtt tartó tervben. A tervezet tartalmazza a bérnövekedéssel, valamint a munkaerővel és a toborzással kapcsolatos feladatokat. A felek megállapodtak egy olyan keretrendszer közös kidolgozásában is, amely lehetővé teszi a korábbinál hatékonyabb, kölcsönösen előnyös együttműködést.
A szakszervezetek és a Tesco képviselői sikeresen megállapodtak együttműködésük következő lépéseiben. Az egyeztetésen sikerült közösen megoldást találni a munkavállalókat érő terhelés kiegyensúlyozottabb elosztására, a bérek emelésére és a hatékonyabb toborzási stratégia kialakítására is.
A Tesco 2017. szeptember elsejétől – visszamenőleg – a havi bérminimumot bruttó 179 000 forintra emeli. Ettől az időponttól kezdve minden teljes munkaidős, áruházi, valamint raktári munkatárs fizetése legalább bruttó 191 000 forint (bruttó munkabér + cafetéria) lesz; ez kiegészülhet pótlékokkal és egyéb bérkiegészítéssel. Például egy budapesti zöldség árufeltöltő bére jellemzően több mint bruttó 220 ezer forint.
A Tesco és a szakszervezetek áttekintették a munkatársak leterheltségével összefüggő kérdéseket is. Megállapodás született arról, hogy a vállalat egészét tekintve mely területeken kerül sor több száz fő felvételére, illetve melyek azok a területek, ahol hatékonyabb munkaszervezéssel jelentősen csökkenthető a munkavállalók terhelése. A Tesco mindezzel párhuzamosan extra összeggel növeli a toborzásra szánt marketing büdzsét, hogy a korábbinál hatékonyabb kommunikációs csatornákat tudjon használni.
A Tesco a most bejelentett, idei negyedik béremeléssel együtt, az elmúlt 2 évben már közel 9 milliárd forintot költött bérfejlesztésre. Mindemellett pedig az áruházlánc az idei év első félévében több mint 150 millió forintot fektetett be 1642 kolléga OKJ képzésébe, lehetőséget teremtve számukra a fejlődésre. A tavaszi szemeszterben a vállalat több mint 300 diák és 742 felnőtt számára biztosított szakmai képzést.
Kapcsolódó cikkeink
Februárban kezdődik a hazai dinnyeszezon a Tescónál
A Tesco évről évre több ezer tonna magyar termesztésű görögdinnyével…
Tovább olvasom >A brit szupermarketek közül elsőként a Lidl kezd értékesíteni a TikTok Shopon
A Lidl február 20-án 9 órától kezd értékesíteni a TikTok…
Tovább olvasom >Leépítésekbe kezdtek a brit élelmiszer-kereskedők a növekvő költségek miatt
Átrendeződőben van az Egyesült Királyság élelmiszer-kereskedelmi ágazata: a szupermarketek munkahelyeket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >