Megállapodott a Podravka a Fortenova élelmiszeripari eszközállományának megvásárlásáról
Megállapodást írt al a horvát Podravka a Fortenova Group helyi agrár-élelmiszeripari csoport élelmiszergyártó vállalatainak megvásárlásáról összesen 333 millió euró (361 millió dollár) értékben. A Podravka közleménye szerint az ügylet lezárása a horvát versenyhivatal és más regionális szabályozó hatóságok jóváhagyásától függ.
A Podravakát e hónap elején nevezte a Fortenova a tranzakcióban „preferált partnernek”. A vállalat hat agrár-élelmiszeripari leányvállalatának átvételéért a Podravkának 15 millió eurós előleget kellett fizetnie.
Az ügyletben érintett márkák közé tartozik a gyümölcs- és zöldségfeldolgozó Pik-Vinkovci és a Felix gabonafélék nagykereskedője.
A Podravka átveszi a Belje vállalatot is, amely borokat, tejtermékeket, pácolt húsokat és paradicsomot állít elő a belföldi és a világpiacra azonos márkanév alatt.
Az üzletben szereplő másik élelmiszeripari csoport a Vupik, amely szarvasmarha- és sertéstenyésztéssel, valamint gabona- és zöldségtermesztéssel foglalkozik, de a Goldschmidt és a Golubica márkanevek alatt borokat is gyárt.
A Podravka közlése szerint a tranzakciótól azt várja, hogy az megszilárdítja a csoport „pozícióját az egyik legjelentősebb és legnagyobb hazai vállalatként, amely bevételeinek nagy részét a nemzetközi piacokról szerzi”.
Az akvizíciót követően a vállalatok – az élelmiszer- és gyógyszeripari üzletágakkal együtt – a Podravka Agri részleghez tartoznak majd.
A Podravka a felvásárlást kereskedelmi banki hitelekből finanszírozza, melyben partnere az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD). Az EBRD kisebbségi részesedéssel rendelkezik majd a Podravka Agri egységben, míg a részvények több mint 80%-át a Podravka birtokolja.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
A horvát kormány újabb árintézkedésről fogadott el határozatot
horvát kormány pénteken újabb árintézkedésről fogadott el határozatot a fogyasztók…
Tovább olvasom >Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken:…
Tovább olvasom >A csökkenő rendelésszám ellenére is bizakodó a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway2025 első negyedévében csökkenő rendelésszámokról és az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >