Megállapodott a Podravka a Fortenova élelmiszeripari eszközállományának megvásárlásáról
Megállapodást írt al a horvát Podravka a Fortenova Group helyi agrár-élelmiszeripari csoport élelmiszergyártó vállalatainak megvásárlásáról összesen 333 millió euró (361 millió dollár) értékben. A Podravka közleménye szerint az ügylet lezárása a horvát versenyhivatal és más regionális szabályozó hatóságok jóváhagyásától függ.
A Podravakát e hónap elején nevezte a Fortenova a tranzakcióban „preferált partnernek”. A vállalat hat agrár-élelmiszeripari leányvállalatának átvételéért a Podravkának 15 millió eurós előleget kellett fizetnie.
Az ügyletben érintett márkák közé tartozik a gyümölcs- és zöldségfeldolgozó Pik-Vinkovci és a Felix gabonafélék nagykereskedője.
A Podravka átveszi a Belje vállalatot is, amely borokat, tejtermékeket, pácolt húsokat és paradicsomot állít elő a belföldi és a világpiacra azonos márkanév alatt.
Az üzletben szereplő másik élelmiszeripari csoport a Vupik, amely szarvasmarha- és sertéstenyésztéssel, valamint gabona- és zöldségtermesztéssel foglalkozik, de a Goldschmidt és a Golubica márkanevek alatt borokat is gyárt.
A Podravka közlése szerint a tranzakciótól azt várja, hogy az megszilárdítja a csoport „pozícióját az egyik legjelentősebb és legnagyobb hazai vállalatként, amely bevételeinek nagy részét a nemzetközi piacokról szerzi”.
Az akvizíciót követően a vállalatok – az élelmiszer- és gyógyszeripari üzletágakkal együtt – a Podravka Agri részleghez tartoznak majd.
A Podravka a felvásárlást kereskedelmi banki hitelekből finanszírozza, melyben partnere az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD). Az EBRD kisebbségi részesedéssel rendelkezik majd a Podravka Agri egységben, míg a részvények több mint 80%-át a Podravka birtokolja.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >Horvátországban bojkottal tiltakoztak az infláció ellen
Horvátországban január 24-én pénteken szinte teljesen kiürültek az üzletek, miután…
Tovább olvasom >Egész Délkelet-Európára kiterjeszti hibrid diszkontkoncepcióját az Eurospin
Az Eurospin olasz diszkontkereskedő Délkelet-Európában terjeszkedik. Az észak-olasz kiskereskedő helyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >