Megállapodott a Podravka a Fortenova élelmiszeripari eszközállományának megvásárlásáról
Megállapodást írt al a horvát Podravka a Fortenova Group helyi agrár-élelmiszeripari csoport élelmiszergyártó vállalatainak megvásárlásáról összesen 333 millió euró (361 millió dollár) értékben. A Podravka közleménye szerint az ügylet lezárása a horvát versenyhivatal és más regionális szabályozó hatóságok jóváhagyásától függ.
A Podravakát e hónap elején nevezte a Fortenova a tranzakcióban „preferált partnernek”. A vállalat hat agrár-élelmiszeripari leányvállalatának átvételéért a Podravkának 15 millió eurós előleget kellett fizetnie.
Az ügyletben érintett márkák közé tartozik a gyümölcs- és zöldségfeldolgozó Pik-Vinkovci és a Felix gabonafélék nagykereskedője.
A Podravka átveszi a Belje vállalatot is, amely borokat, tejtermékeket, pácolt húsokat és paradicsomot állít elő a belföldi és a világpiacra azonos márkanév alatt.
Az üzletben szereplő másik élelmiszeripari csoport a Vupik, amely szarvasmarha- és sertéstenyésztéssel, valamint gabona- és zöldségtermesztéssel foglalkozik, de a Goldschmidt és a Golubica márkanevek alatt borokat is gyárt.
A Podravka közlése szerint a tranzakciótól azt várja, hogy az megszilárdítja a csoport „pozícióját az egyik legjelentősebb és legnagyobb hazai vállalatként, amely bevételeinek nagy részét a nemzetközi piacokról szerzi”.
Az akvizíciót követően a vállalatok – az élelmiszer- és gyógyszeripari üzletágakkal együtt – a Podravka Agri részleghez tartoznak majd.
A Podravka a felvásárlást kereskedelmi banki hitelekből finanszírozza, melyben partnere az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD). Az EBRD kisebbségi részesedéssel rendelkezik majd a Podravka Agri egységben, míg a részvények több mint 80%-át a Podravka birtokolja.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
A horvát gazdasági miniszter szerint a turizmus miatt nőnek az árak Horvátországban
A turisztikai szezon miatt fellépő szezonális hatások okozzák az újabb…
Tovább olvasom >Áremelkedés veszélyezteti Horvátország turisztikai versenyképességét
Az elmúlt három évben 50 százalékkal emelkedtek a horvátországi turisztikai…
Tovább olvasom >Svájci foodtech cég vásárolta fel a méhek nélküli méztechnológiát fejlesztő MeliBiót
A svájci központú FoodYoung Labs felvásárolta a kaliforniai MeliBio-t, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >