Megalakult a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség
Új élelmiszeripari vállalat alakult Magyarországon Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. néven. A 85 millió forintos tőkével bejegyzett új társaság célja, hogy folytassa a Kézműves Magyar Ízek által elindított kezdeményezést és további eszközöket, forrásokat biztosítson a magyar termékek népszerűsítéséhez. A félmilliárdos árbevétellel kalkuláló cég egyik tulajdonosa a már három sikeres gasztrofesztivált maga mögött tudó Kézműves Magyar Ízek Kft., a másik pedig Varga Mihály, a 30 éves KÉSZ csoport tulajdonosa.
Évente megközelítőleg 550 milliárd Ft-ot költünk Magyarországon alapélelmiszerre, amelynek csak töredéke magyar termék. 2010 októberében a Kézműves Magyar Ízek Kft. a magyar termékek és termelők népszerűsítése céljából kezdte el szervezni a Kézműves Magyar Ízek Vásár sorozatot. Az eddigi három vásár alatt összesen 150 kiállító mutathatta meg termékeit a mintegy 45 ezer vendégnek, akik eddig közel 300 millió Ft értékben költöttek a vásárokon. Az összeg teljes egészében a kiállító magyar termelőket gazdagította. 2011-ben pedig megnyílt a Kézműves Magyar Ízek Márkabolt és Nagykereskedelem is a budai szőlőkert utcában, ahol mintegy 12 tonnás állandó raktárkészlettel várják a magyar ízekre vágyókat.
Az új vállalkozás a Kézműves Magyar Ízek Kft.-ből és a Kézműves Magyar Ízek Vásárokból nőtte ki magát. Ahhoz azonban, hogy a magyar termékekben rejlő potenciál kiteljesedhessen, nemcsak tőkére, hanem egy cégépítésben és cégmenedzselésben évtizedes tapasztalattal rendelkező háttérre is szükség volt. A Kézműves Magyar Ízek csapata és Varga Mihály, a 30 éves KÉSZ csoport tulajdonosa 2012 májusában megalapították a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt-t.
Az új társaság célja, hogy tovább folytassa a Kézműves Magyar Ízek által elindított kezdeményezést és további eszközöket, forrásokat biztosítson a magyar élelmiszer népszerűsítéséhez. A Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség már nemcsak kézműves termékekkel foglalkozik, hanem a minőségi magyar élelmiszerrel. Cél, hogy a kézműves termékek mellett a minőségi, nagy mennyiségben termelhető, ezáltal országosan és nemzetközileg is teríthető magyar élelmiszert is népszerűsítse. A MIKSZ hoszzútávú célja egy, a magyar termékekre támaszkodó élelmiszerlánc kialakítása, ahol csak minőségi magyar élelmiszer kapható.
„Hiszünk a magyar minőségi élelmiszerben, és hisszük azt, hogy ennek fogyasztása és népszerűsítése, mind lelkünk, mind nemzeti értékeink és gazdaságunk jobbá tételéhez hozzájárul. Jövőnk a magyar élelmiszer” – emelte ki Pap Krisztián a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón.
A nettó félmilliárd árbevétellel kalkuláló új élelmiszeripari vállalat intenzív piaci tevékenységet is tervez: kis- és nagykereskedelem üzemeltetése mellett, aktívan kíván foglalkozni a magyar élelmiszerek szomszédos országokba való exportjával, gasztronómiai fesztiválok szervezésével, catering szolgáltatással és saját referencia éttermek működtetésével.
Pap Krisztián a cég vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy már most komoly és folyamatos az érdeklődés a teljes termékportfólió iránt Oroszországból, Amerikából, Kanadából, Csehországból, Dubaiból, Ukrajnából valamint Romániából.
Céljaik elérését nem csak külföldi, hanem fokozott belföldi jelenléttel is erősítik: ebben az évben összesen négy gasztrofesztivál keretében népszerűsítik a magyar termelőket és termékeiket: június első hétvégéjén a várban rendezik meg a Budavári Libamájfesztivált, októberben a Hal- és Vadünnepet, novemberben a negyedik Kézműves Magyar Ízek Vásárt, decemberben pedig az újdonságnak számító Pezsgő és Kaviár Fesztivált.
„A MIKSZ az eddigi legnagyobb és legprofesszionálisabb összefogás a magyar termelőkért és termékeikért, így pedig áttételesen a magyar gazdaságért. A vásárokon nemcsak a fogyasztókkal, hanem viszonteladókkal is találkozhatunk, amely hatalmas segítség nekünk”– mondta Józsa Béla tésztakészítő, a termelők képviselője a sajtótájékoztatón.
A bejelentés alkalmával a MIKSZ vezetője együttműködési megállapodást írt alá Borbás Marcsival is, aki a több mint 70 magyar termelő és a MIKSZ vezetőségének társaságában elültette a Magyar Termelők Fáját. A tradícionális magyar jonatán almafa a magyar termelőkért és a magyar termékért született összefogást jelképezi.
A MIKSZ ősszel nyitja meg az első vidéki Kézműves Magyar Ízek boltját Szegeden, amelyet további üzletek követnek még ebben az évben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl bemutatta tizedik, jubileumi szakácskönyvét
A Lidl bemutatta 10. szakácskönyvét, amely közel 4 millió megjelent…
Tovább olvasom >Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >