Megalakult a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség
Új élelmiszeripari vállalat alakult Magyarországon Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. néven. A 85 millió forintos tőkével bejegyzett új társaság célja, hogy folytassa a Kézműves Magyar Ízek által elindított kezdeményezést és további eszközöket, forrásokat biztosítson a magyar termékek népszerűsítéséhez. A félmilliárdos árbevétellel kalkuláló cég egyik tulajdonosa a már három sikeres gasztrofesztivált maga mögött tudó Kézműves Magyar Ízek Kft., a másik pedig Varga Mihály, a 30 éves KÉSZ csoport tulajdonosa.
Évente megközelítőleg 550 milliárd Ft-ot költünk Magyarországon alapélelmiszerre, amelynek csak töredéke magyar termék. 2010 októberében a Kézműves Magyar Ízek Kft. a magyar termékek és termelők népszerűsítése céljából kezdte el szervezni a Kézműves Magyar Ízek Vásár sorozatot. Az eddigi három vásár alatt összesen 150 kiállító mutathatta meg termékeit a mintegy 45 ezer vendégnek, akik eddig közel 300 millió Ft értékben költöttek a vásárokon. Az összeg teljes egészében a kiállító magyar termelőket gazdagította. 2011-ben pedig megnyílt a Kézműves Magyar Ízek Márkabolt és Nagykereskedelem is a budai szőlőkert utcában, ahol mintegy 12 tonnás állandó raktárkészlettel várják a magyar ízekre vágyókat.
Az új vállalkozás a Kézműves Magyar Ízek Kft.-ből és a Kézműves Magyar Ízek Vásárokból nőtte ki magát. Ahhoz azonban, hogy a magyar termékekben rejlő potenciál kiteljesedhessen, nemcsak tőkére, hanem egy cégépítésben és cégmenedzselésben évtizedes tapasztalattal rendelkező háttérre is szükség volt. A Kézműves Magyar Ízek csapata és Varga Mihály, a 30 éves KÉSZ csoport tulajdonosa 2012 májusában megalapították a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt-t.
Az új társaság célja, hogy tovább folytassa a Kézműves Magyar Ízek által elindított kezdeményezést és további eszközöket, forrásokat biztosítson a magyar élelmiszer népszerűsítéséhez. A Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség már nemcsak kézműves termékekkel foglalkozik, hanem a minőségi magyar élelmiszerrel. Cél, hogy a kézműves termékek mellett a minőségi, nagy mennyiségben termelhető, ezáltal országosan és nemzetközileg is teríthető magyar élelmiszert is népszerűsítse. A MIKSZ hoszzútávú célja egy, a magyar termékekre támaszkodó élelmiszerlánc kialakítása, ahol csak minőségi magyar élelmiszer kapható.
„Hiszünk a magyar minőségi élelmiszerben, és hisszük azt, hogy ennek fogyasztása és népszerűsítése, mind lelkünk, mind nemzeti értékeink és gazdaságunk jobbá tételéhez hozzájárul. Jövőnk a magyar élelmiszer” – emelte ki Pap Krisztián a Magyar Ízek Kereskedelmi Szövetség Zrt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón.
A nettó félmilliárd árbevétellel kalkuláló új élelmiszeripari vállalat intenzív piaci tevékenységet is tervez: kis- és nagykereskedelem üzemeltetése mellett, aktívan kíván foglalkozni a magyar élelmiszerek szomszédos országokba való exportjával, gasztronómiai fesztiválok szervezésével, catering szolgáltatással és saját referencia éttermek működtetésével.
Pap Krisztián a cég vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy már most komoly és folyamatos az érdeklődés a teljes termékportfólió iránt Oroszországból, Amerikából, Kanadából, Csehországból, Dubaiból, Ukrajnából valamint Romániából.
Céljaik elérését nem csak külföldi, hanem fokozott belföldi jelenléttel is erősítik: ebben az évben összesen négy gasztrofesztivál keretében népszerűsítik a magyar termelőket és termékeiket: június első hétvégéjén a várban rendezik meg a Budavári Libamájfesztivált, októberben a Hal- és Vadünnepet, novemberben a negyedik Kézműves Magyar Ízek Vásárt, decemberben pedig az újdonságnak számító Pezsgő és Kaviár Fesztivált.
„A MIKSZ az eddigi legnagyobb és legprofesszionálisabb összefogás a magyar termelőkért és termékeikért, így pedig áttételesen a magyar gazdaságért. A vásárokon nemcsak a fogyasztókkal, hanem viszonteladókkal is találkozhatunk, amely hatalmas segítség nekünk”– mondta Józsa Béla tésztakészítő, a termelők képviselője a sajtótájékoztatón.
A bejelentés alkalmával a MIKSZ vezetője együttműködési megállapodást írt alá Borbás Marcsival is, aki a több mint 70 magyar termelő és a MIKSZ vezetőségének társaságában elültette a Magyar Termelők Fáját. A tradícionális magyar jonatán almafa a magyar termelőkért és a magyar termékért született összefogást jelképezi.
A MIKSZ ősszel nyitja meg az első vidéki Kézműves Magyar Ízek boltját Szegeden, amelyet további üzletek követnek még ebben az évben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >