Megalakult a Kaliforniai Magyar-Amerikai Kereskedelmi Kamara
Megalakult a Kaliforniai Magyar-Amerikai Kereskedelmi Kamara, amelynek egyik célja a magyarországi és a kaliforniai üzleti érdekeltségek közötti híd kialakítása lesz – tájékoztatta a Los Angeles-i magyar főkonzulátus az MTI-t.
A helyi közélet képviselői időszerűnek tartották az üzleti,
gazdasági és kereskedelmi téren való markánsabb megjelenést. A Los Angeles-i
főkonzulátuson tartott alakuló ülésen a helyi magyar-amerikai üzleti közösség
több képviselője megjelent. A résztvevők felkértek maguk közül négy üzleti
elkötelezettségű fiatalt, hogy a kamara ideiglenes vezetőiként segítsék elő a
szervezet kiszélesítését és megerősítését. A non-profit szervezetként működő
kamara a tervek szerint 2011 januárjában választ végleges vezetést és fogadja
el az alapszabályát.
Az alakuló ülésen Bokor Balázs nagykövet, Los Angeles-i
főkonzul hangsúlyozta: a kamara kiváló eszköze lesz az üzleti kapcsolatok
fejlesztésének és annak, hogy biztosítsa az információ áramlását a nyugati
parti magyar-amerikai közösségben. Ösztönözni fogja a kölcsönös érdekeken
nyugvó üzleti, gazdasági és kereskedelmi kapcsolatokat, továbbá képes lesz
markáns szerepet játszani a helyi közösségformálásban. Jó eszköz lesz az üzleti
kultúra népszerűsítéséhez és ahhoz, hogy segítse a tagok üzleti tevékenységét –
tette hozzá.
A kamara létrehozását támogató Frigyes Dezső felhívta a
figyelmet: a szervezet akkor tudja elfoglalni elvárt pozícióját a helyi üzleti
életben, ha megfelelő presztízse lesz, és működését magas fokú szakmaiság
jellemzi. Hangsúlyozta: fontos, hogy a tagság olyan személyekből tevődjön
össze, akik bizonyították szakmai elkötelezettségüket akár saját kis- vagy
közepes vállalkozásukban, akár nagy, nemzetközi szintű vállalatoknál. Mint a
főkonzulátus megállapította, az elmúlt időszakban örvendetes fejlődésnek indult
a nyugati parti magyar közélet, a magyar vonatkozású programok, a magyar
identitástudat fenntartását és erősítését célzó rendezvények iránt egyre
nagyobb az érdeklődés – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >