Megalakult a Kaliforniai Magyar-Amerikai Kereskedelmi Kamara
Megalakult a Kaliforniai Magyar-Amerikai Kereskedelmi Kamara, amelynek egyik célja a magyarországi és a kaliforniai üzleti érdekeltségek közötti híd kialakítása lesz – tájékoztatta a Los Angeles-i magyar főkonzulátus az MTI-t.
A helyi közélet képviselői időszerűnek tartották az üzleti,
gazdasági és kereskedelmi téren való markánsabb megjelenést. A Los Angeles-i
főkonzulátuson tartott alakuló ülésen a helyi magyar-amerikai üzleti közösség
több képviselője megjelent. A résztvevők felkértek maguk közül négy üzleti
elkötelezettségű fiatalt, hogy a kamara ideiglenes vezetőiként segítsék elő a
szervezet kiszélesítését és megerősítését. A non-profit szervezetként működő
kamara a tervek szerint 2011 januárjában választ végleges vezetést és fogadja
el az alapszabályát.
Az alakuló ülésen Bokor Balázs nagykövet, Los Angeles-i
főkonzul hangsúlyozta: a kamara kiváló eszköze lesz az üzleti kapcsolatok
fejlesztésének és annak, hogy biztosítsa az információ áramlását a nyugati
parti magyar-amerikai közösségben. Ösztönözni fogja a kölcsönös érdekeken
nyugvó üzleti, gazdasági és kereskedelmi kapcsolatokat, továbbá képes lesz
markáns szerepet játszani a helyi közösségformálásban. Jó eszköz lesz az üzleti
kultúra népszerűsítéséhez és ahhoz, hogy segítse a tagok üzleti tevékenységét –
tette hozzá.
A kamara létrehozását támogató Frigyes Dezső felhívta a
figyelmet: a szervezet akkor tudja elfoglalni elvárt pozícióját a helyi üzleti
életben, ha megfelelő presztízse lesz, és működését magas fokú szakmaiság
jellemzi. Hangsúlyozta: fontos, hogy a tagság olyan személyekből tevődjön
össze, akik bizonyították szakmai elkötelezettségüket akár saját kis- vagy
közepes vállalkozásukban, akár nagy, nemzetközi szintű vállalatoknál. Mint a
főkonzulátus megállapította, az elmúlt időszakban örvendetes fejlődésnek indult
a nyugati parti magyar közélet, a magyar vonatkozású programok, a magyar
identitástudat fenntartását és erősítését célzó rendezvények iránt egyre
nagyobb az érdeklődés – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >