Megalakulásának harmincadik évfordulóját ünnepelte a Magyarországi Borrendek Országos Szövetsége
Megalakulásának harmincadik évfordulóját ünnepelte a Magyarországi Borrendek Országos Szövetsége az első alkalommal megrendezett Kárpát-medencei borrendek találkozójával kedden Balatonfüreden.
A sikeres bormarketinghez hatékony kommunikációra és szigorú szabályozásra, valamint a magyar bor márkaépítését és a piacra jutás lehetőségeit ésszerűen bővítő nemzetstratégiára van szükség – fogalmazott köszöntőjében Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke.
Gál Péter, az Agrárminisztérium piacszervezési főosztályának vezetője hangsúlyozta: az Agrárminisztérium célja a 2016-ban elfogadott szőlő-bor ágazati stratégia végrehajtása, jól pozícionált közösségi márkákkal értéknövekedés elérése az exportpiacokon, és az adminisztratív terhek további csökkentése.
Kitért rá: a szőlő-bor ágazat több mint negyvenezer embernek nyújt megélhetést Magyarországon. A tavaly megtermelt szőlőből több mint hárommillió hektoliter bor készült, jelentősen több, mint az elmúlt években.
A borrendek tagjai mások mellett a térségi borászok, szőlészek, vendéglátó szakemberek és üzletemberek; a több mint negyven önálló civil szerveződés teljesen lefedi a huszonkét anyaországbeli borvidéket – jegyezte meg Gál Péter.
Koczor Kálmán a Magyarországi Borrendek Országos Szövetségének elnök-nagymestere elmondta: a rendezvényen negyvenöt magyarországi és hét határon túli magyar vagy nemzetiségi borrend képviselteti magát. A civil szerveződésekhez több tízezer fős tagság, illetve pártoló tagság tartozik, amelyek a szakma hagyományainak megőrzése mellett az idegenforgalom fejlesztéséért is munkálkodnak.
Köszöntötte a borrendek tagjait a házigazda Bóka István, Balatonfüred polgármestere is, aki kiemelte: a szőlő és a bor az európai keresztény országok kultúrájában mélyen gyökerezik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ez lehet az oka a vörösbor-fogyasztás drámai visszaesésének
Az elmúlt években világszerte érzékelhető a vörösbor-fogyasztás visszaesése – és…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új elnökséggel és megújult célokkal folytatja a munkát az MLSZKSZ
Tisztújító közgyűléssel és szakmai konferenciával zárta a 2024-es évet a…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Elindult a Green Awards 2025
Elstartolt Magyarország legrangosabb fenntarthatósági pályázata, a Green Awards, a Portfolió…
Tovább olvasom >