Megalakulásának harmincadik évfordulóját ünnepelte a Magyarországi Borrendek Országos Szövetsége
Megalakulásának harmincadik évfordulóját ünnepelte a Magyarországi Borrendek Országos Szövetsége az első alkalommal megrendezett Kárpát-medencei borrendek találkozójával kedden Balatonfüreden.
A sikeres bormarketinghez hatékony kommunikációra és szigorú szabályozásra, valamint a magyar bor márkaépítését és a piacra jutás lehetőségeit ésszerűen bővítő nemzetstratégiára van szükség – fogalmazott köszöntőjében Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke.
Gál Péter, az Agrárminisztérium piacszervezési főosztályának vezetője hangsúlyozta: az Agrárminisztérium célja a 2016-ban elfogadott szőlő-bor ágazati stratégia végrehajtása, jól pozícionált közösségi márkákkal értéknövekedés elérése az exportpiacokon, és az adminisztratív terhek további csökkentése.
Kitért rá: a szőlő-bor ágazat több mint negyvenezer embernek nyújt megélhetést Magyarországon. A tavaly megtermelt szőlőből több mint hárommillió hektoliter bor készült, jelentősen több, mint az elmúlt években.
A borrendek tagjai mások mellett a térségi borászok, szőlészek, vendéglátó szakemberek és üzletemberek; a több mint negyven önálló civil szerveződés teljesen lefedi a huszonkét anyaországbeli borvidéket – jegyezte meg Gál Péter.
Koczor Kálmán a Magyarországi Borrendek Országos Szövetségének elnök-nagymestere elmondta: a rendezvényen negyvenöt magyarországi és hét határon túli magyar vagy nemzetiségi borrend képviselteti magát. A civil szerveződésekhez több tízezer fős tagság, illetve pártoló tagság tartozik, amelyek a szakma hagyományainak megőrzése mellett az idegenforgalom fejlesztéséért is munkálkodnak.
Köszöntötte a borrendek tagjait a házigazda Bóka István, Balatonfüred polgármestere is, aki kiemelte: a szőlő és a bor az európai keresztény országok kultúrájában mélyen gyökerezik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A borok suttogója vagy tudós? Avagy mit tud egy Master of Wine?
A Master of Wine (MW) hivatást ezernyi mítosz lengi körül…
Tovább olvasom >Vízválasztó év a szőlészetben: így küzdenek a borászok az aszállyal
A virágzás utáni szakaszban járó szőlőültetvények számára most kritikus a…
Tovább olvasom >Megnyitotta ezredik üzletét a spanyol Consum
Mérföldkőhöz érkezett Spanyolország egyik legnagyobb élelmiszer-kereskedelmi szövetkezete, a Consum: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Könnyek a vízben segélykoncert szeptemberben, a jótékonysági akció folytatódik
A nagy hőségre való tekintettel az ősz elejére halasztották a…
Tovább olvasom >Közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >