Még zöldebb az Eisberg: GREEN BRANDS védjegyet kapott a cég a termékeire
Hamarosan a GREEN BRANDS védjegy logóját viselhetik az Eisberg Hungary Kft. kiskereskedelmi forgalomba kerülő csomagolt friss saláta- és zöldségkeverékei. A védjegy biztosítja, hogy a minősített márka valóban környezetbarát és fenntartható, ezzel hozzájárul a környezet, a természet és az éghajlat védelméhez, valamint az értékes természeti erőforrások megőrzéséhez. Az Eisberg hosszú évek óta elkötelezett ezen értékek iránt. Ennek a törekvésnek egyik elismerése az új védjegy is.
A környezetvédelem és a fenntarthatóság kérdése világszerte egyre nagyobb kihívás elé állítja a termelőüzemeket. Az energiafelhasználás csökkentése, az erőforrásokkal való takarékos gazdálkodás a konyhakész, csomagolt salátákat előállító Eisbergre napi szintű feladatokat ró.
A GREEN BRANDS minősítést háromlépcsős folyamat során nyerték el az Eisberg termékei. A védjegy fontos információ a vásárlók számára is.
„Egyre nagyobb a nyitottság és az elvárás a minőségi és környezetbarát termékek, szolgáltatások iránt. A GREEN BRANDS védjegy azt bizonyítja, hogy a termék, illetve a vállalat teljes egésze, életútja át lett világítva a minősítés során, és azt ökológiailag fenntarthatóan termelik, szem előtt tartva a saját felelősségüket a természeti erőforrások megőrzésével kapcsolatban. Ugyanakkor nagy mértékben elkötelezettek a fenntarthatóság és a természetes egyensúly megőrzése iránt”
− mondja Simon-Kovács Renáta, a GREEN BRANDS Hungary üzletfejlesztője.
A szabványokon túl
Az Eisberg üzleti döntései során fontos kritériumként kezeli a fenntarthatóság kérdését. Ennek egyik eredményeként néhány éve a gyáli üzem teljes tetőfelülete napelemeket kapott, amelyek a felhasznált elektromos energia 20-25 százalékát biztosítják.
A gyártási technológia folyamatos optimalizálása kiemelt prioritás. A frissen beérkező saláták mosása az élelmiszerbiztonsági előírások miatt ivóvízzel történik, amelyet az üzem saját fúrt kútja biztosít. A vállalat hosszú ideje dolgozik olyan víztisztítási rendszer kialakításán, amely lehetővé teszi a felhasznált víz újrahasznosítását.
Ugyancsak folyamatos törekvés az újrahasznosítható csomagolóanyagok mennyiségének csökkentése. Egyelőre nem áll rendelkezésre a piacon olyan megfizethető, lebomló csomagolóanyag, amely képes biztosítani a csomagolt saláták esetében szükséges összes feltételt. Ennek ellenére újabb sikereket értek el a cégnél egy technológiai váltásnak köszönhetően.
„A zacskós termékeknél a jövő év első felében lesz nagyobb csökkenés a csomagoló fólia felhasználásban. Itt az új és vékonyabb hegesztési felület által körülbelül 3 centiméterrel rövidebb tasakokba tudjuk majd csomagolni a termékeket. Ezzel újabb 10 százalékos csökkentést tudunk elérni a fólia felhasználásban”
− mondja Horváth Gabriella, az Eisberg system gastronomy minőségbiztosítási vezetője.
Minden részfeladat számít
Az energiahatékonyság fontos elem a vállalat ökológia lábnyomának alacsonyan tartásában. Így – amikor az időjárási és termelési viszonyok lehetővé teszik – az Eisberg magyar termelőktől vásárolja az alapanyagot. Az elmúlt években a globális felmelegedés ellenére sikerült 40-50 százalék körül tartani a hazai beszerzés arányát. Ebben fontos szerepet kap a jól szervezett logisztika, az üresjáratok kiiktatása, amely az Eisbergnél csoportszinten van megszervezve.
A saláták tisztításakor, feldolgozásakor naponta 5-6 tonna zöldhulladék keletkezik, amelynek nagy része eddig is egy szarvasmarha telepen hasznosult takarmányként. További, innovatív felhasználásra is vannak kísérletek, amelyek eredményeként a hulladék a talajjavításban vagy zöld energia előállításában kaphat szerepet.
Az Eisberg az elsők között
10 országban több mint 200 auditált márka viselheti a GREEN BRANDS védjegyet. Magyarországon az élelmiszereket előállító közepes vállalatok közül az Eisberg termékei érdemelték ki elsőként a minősítést.
“A fenntarthatóság az embereknél kezdődik, ebben rengeteg projektje van a vállalatnak, amelyek jól mutatják, hogy a saját dolgozóinkat hogyan kezeljük és hogyan segítünk a társadalomnak jobbá válni a különböző jó ügyek támogatásával”
– mondta Gazsi Zoltán, az Eisberg ügyvezetője, akit idén a 25 legbefolyásosabb hazai zöld személyiség közé választotta a GREEN BRANDS Academy zsűrije.
Kapcsolódó cikkeink
Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Stratégiai fókuszváltás: az Eisberg értékesíti közép-európai gyárait a Green Factory-nak
Az Eisberg, a Bell Food Group tagvállalata értékesíti lengyelországi, romániai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >