Még több hazai lesz a Lidl diszkontokban
A Lidl áruházakat működtető vállalkozást az 1930-as években alapította a Schwarz család. Az 1970-es években épült az első olyan fejlett diszkontáruház, amelyet ma is ismerünk. Ma a Lidl a német élelmiszer-kiskereskedelem első tíz cége közé tartozik, és Európa egyik legnagyobb élelmiszerdiszkont-hálózatát tudhatja magáénak. Jelenleg 23 országban több mint 2700 diszkontáruházat működtet.
2004-ben, gyors egymásutánban 18 üzlet nyitásával érkeztek Magyarországra. A Lidl forgalma az elmúlt években Magyarországon is nagy sebességgel növekszik, évente két számjegyes bővülést képesek produkálni. Ebben persze szerepet játszik a hálózat gyarapodása is. Boltjaik száma már mintegy 158, és a tavalyi forgalmuk elérte a 186 milliárd forintot, több mint 3200 dolgozót foglalkoztatnak.
A diszkontlánc üzletpolitikájának alappillére, hogy Németországban gyártott termékeket hoz forgalomba, saját márkanéven. De ezen Magyarországon módosítottak, hiszen az eddigi 810 magyar cikkelem mellé a tervek szerint további százat – közöttük ásványvizet, aprósüteményt, húskészítményt, bort – listáznak majd be meglévő külföldi termékek kiváltására, javarészt pedig választékbővítésre. Ezzel a Lidl a jelenlegi 54 százalékról 60 százalékra kívánja emelni forgalmában a magyar termékek arányát 2014 végére. A cég vezetői hangsúlyozzák, hogy e folyamat nem része semmilyen régiós vagy nemzetközi projektnek, nem jelez elmozdulást az anyavállalat hard diszkont stratégiájában.
A sikeres árucikkek beszállítóival korrekt partnerségi viszonyt építenek ki, sőt a kis beszállítókat támogatják a fejlesztések megvalósításában, a termelési mennyiség növelésében. A magyar piacon jól bizonyító árucikkek a szomszédos országok Lidl üzleteiben is lehetőséget kapnak. Jelenleg 36 beszállító 106 termékét szállítják a régió 8 országába, így tavaly 8,4 milliárd forintos exportárbevételt értek el. A következő lépcső a német Lidl láncba bekerülés, ami már termelési mennyiségben is nagy kihívást jelent a magyar beszállítóknak, ezért Németországban egyelőre csak két magyar gyártású asztali rágcsálnivalót forgalmaznak próbajelleggel.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >