Még több hazai lesz a Lidl diszkontokban

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 05. 13. 02:06

A Lidl áruházakat működtető vállalkozást az 1930-as években alapította a Schwarz család. Az 1970-es években épült az első olyan fejlett diszkontáruház, amelyet ma is ismerünk. Ma a Lidl a német élelmiszer-kiskereskedelem első tíz cége közé tartozik, és Európa egyik legnagyobb élelmiszerdiszkont-hálózatát tudhatja magáénak. Jelenleg 23 országban több mint 2700 diszkontáruházat működtet.

2004-ben, gyors egymásutánban 18 üzlet nyitásával érkeztek Magyarországra. A Lidl forgalma az elmúlt években Magyarországon is nagy sebességgel növekszik, évente két számjegyes bővülést képesek produkálni. Ebben persze szerepet játszik a hálózat gyarapodása is. Boltjaik száma már mintegy 158, és a tavalyi forgalmuk elérte a 186 milliárd forintot, több mint 3200 dolgozót foglalkoztatnak.

A diszkontlánc üzletpolitikájának alappillére, hogy Németországban gyártott termékeket hoz forgalomba, saját márkanéven. De ezen Magyarországon módosítottak, hiszen az eddigi 810 magyar cikkelem mellé a tervek szerint további százat – közöttük ásványvizet, aprósüteményt, húskészítményt, bort – listáznak majd be meglévő külföldi termékek kiváltására, javarészt pedig választékbővítésre. Ezzel a Lidl a jelenlegi 54 százalékról 60 százalékra kívánja emelni forgalmában a magyar termékek arányát 2014 végére. A cég vezetői hangsúlyozzák, hogy e folyamat nem része semmilyen régiós vagy nemzetközi projektnek, nem jelez elmozdulást az anyavállalat hard diszkont stratégiájában.

A sikeres árucikkek beszállítóival korrekt partnerségi viszonyt építenek ki, sőt a kis beszállítókat támogatják a fejlesztések megvalósításában, a termelési mennyiség növelésében. A magyar piacon jól bizonyító árucikkek a szomszédos országok Lidl üzleteiben is lehetőséget kapnak. Jelenleg 36 beszállító 106 termékét szállítják a régió 8 országába, így tavaly 8,4 milliárd forintos exportárbevételt értek el. A következő lépcső a német Lidl láncba bekerülés, ami már termelési mennyiségben is nagy kihívást jelent a magyar beszállítóknak, ezért Németországban egyelőre csak két magyar gyártású asztali rágcsálnivalót forgalmaznak próbajelleggel.

Kapcsolódó cikkeink