Még sosem volt annyi visszaélés a német boltokban, mint tavaly
A vásárlók rendszerint ráfizetnek a multik újabb és újabb trükkjeire, amelyekkel könnyebben és nagyobb profittal szereznek ügyfeleiket. Németországban a fogyasztóvédő szervezetek most vészharangot kongatnak, figyelmeztetve arra, hogy soha nem találtak még ennyi átverést a boltok polcain, mint tavaly.
A hatóságok 2021-ben 47 olyan terméket regisztráltak, amelyek alkalmasak voltak a vevők megtévesztésére. 2022-ben már 76 ilyen terméket azonosítottak, és tavaly a számuk tovább nőtt, elérve a 104-et. A felhívás arra összpontosít, hogy az átlagvásárlók nagy része nem veszi észre ezeket a trükköket, és hangsúlyozza, hogy folyamatosan nyomon kell követni az egyes áruk kiszerelését és árát, hogy gyanús legyen a multik átverése.
A Bild, Németország legolvasottabb napilapja, egy konkrét példát említ: a Pringles chips kiszerelése 2006 és 2022 között folyamatosan változott (200g, 170g, 195g, 180g, 165g, 190g, 185g), míg az ára közel a duplájára nőtt. Ez csak egy példa a sok közül arra, ahogyan a vállalatok trükköznek a termékeikkel és áraikkal.
A fogyasztóvédelmi szervezetek arra is felhívják a figyelmet, hogy az átverések között olyanok is megtalálhatók, ahol egy-egy termék leírása idővel megváltozik anélkül, hogy a vásárlók figyelmét felhívnák rá. Például, egy szörp vagy koncentrátum ajánlása megváltozhat úgy, hogy ugyanannyi folyadékhoz nagyobb koncentrátum fogyasztását javasolják, így a vevő gyorsabban fogyaszt, és többször vásárol belőle.
A cikk említ továbbá olyan eseteket is, amikor egy terméket átneveznek, és ezzel együtt jelentős áremelést hajtanak végre. A 7Days kétszersültjei például 127 százalékkal drágultak meg, miután átbrandingelték TUC kétszersültré, noha a recepten nem változtattak.
Az Arla nevű gyártó is megkapta a saját részét a kritikákból, mivel az összetevőkön próbál spórolni, és ugyanazért az árért silányabb termékeket kínál. Vajban és repceolajban is megemelt víztartalommal csökkentik az összetevőket, mindezt figyelmeztetés nélkül.
A vásárlók számára tehát kiemelten fontos az árak és termékek figyelése, valamint a fogyasztóvédelmi szervezetekkel való együttműködés annak érdekében, hogy megelőzzék az átveréseket és tisztességes áron juthassanak hozzá a kívánt termékekhez. A vásárlói tudatosság és folyamatos éberség lehet a legjobb védekezés az ilyen típusú manipulációk ellen.
Kapcsolódó cikkeink
Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ajándékötletek az AI-tól
Karácsony előtt debütált az Egyesült Államokban a Target generatív AI-alapú…
Tovább olvasom >Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >