Még soha ennyi fiatal nem próbálta ki pénzügyi tudását
Új rekord a K&H vigyázz, kész, pénz! diákoknak meghirdetett pénzügyi edukációs versenysorozatában: idén összesen 3438 csapat jelentkezett, ami 10 százalékkal több, mint az előző évben. A verseny tizenöt éves történetében még soha nem játszottak ennyien, több mint 14 ezer diák próbálta ki tudását az első fordulóban. Így a vetélkedő fennállása óta már több mint 100 ezer gyermek vett részt a megmérettetésen.
Változatlan népszerűségnek örvend a K&H vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedője, amely az idén tizenötödik évadát ünnepli. A jubileumi versenyre összesen 14 ezer gyermek jelentkezett, szemben a tavalyi 12 300 fővel, a csapatok száma pedig 10 százalékkal 3438-ra nőtt. A részletes adatokból kiderül az is, hogy a Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves és Nógrád vármegyék, valamint a Vas, Veszprém és Zala vármegyék alkotta régiókból érkező csapatok száma jelentősen nőtt. Előbbi térség 511, utóbbi pedig 441 csapattal képviselteti magát a mostani vetélkedőn.
Különdíjakkal zárult az első forduló
A verseny első fordulójának lezártát követően a játékot szervező K&H több különdíjat is kiosztott. A legtöbb diákot felkészítő személynek járó elismerést Kozma Sándor nyerte. Vezetésével idén 144 csapatban 607 gyerek nevezett.
Az iskolai létszámhoz arányosítottan legtöbb diákot nevező iskola különdíjat a budapesti Óbudai Árpád Gimnázium nyerte el 604 diákkal. Az a hátrányos helyzetű kistérségben működő iskola, aki az iskolai létszámhoz képest a legtöbb diákot nevezte szintén különdíjat kapott. Ezt az elismerést idén is a géderlaki Szent László Katolikus Általános Iskola és Óvoda érdemelte ki.
Az idei jubileumi megmérettetés újdonsága, hogy különdíjban részesült a legjobb TikTok pénztanár is, amely címet Kovács-Sólyom Mária, a Makói József Attila Gimnázium tanára nyerte el.
Örömteli meglepetés
„Minden várakozásunkat felülmúlja a jubileumi versenysorozat. Köszönettel tartozunk a diákoknak, a tanároknak, a szülőknek, mindenkinek, akik az idén és az elmúlt másfél évtizedben hozzájárult a sikerhez. Ezek a rekordok azt mutatják, hogy a pénzügyi edukációra komoly igény mutatkozik. A versenyhez készített oktatási anyag pedig a gyerekeknek segítséget nyújt ahhoz, hogy a rohanó digitális világunkban tisztában legyenek a legfontosabb pénzügyi kérdésekkel”
– mondta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
A verseny feladatai egyrészt a vigyázz#KáPé vlogon és az ehhez kapcsolódó mobilapplikáción található tananyagra épülnek, másrészt a mindennapi pénzköltéssel, takarékoskodással, bankolással kapcsolatos kérdésekhez, aktuális témákhoz szorosan kötődnek. A 7-8-os és a 9-11-es korosztály tudásanyaga kiegészült a pénzügyi rendszert felügyelő, egyben a fiatalok pénzügyi ismereteinek bővítését kiemelten kezelő Magyar Nemzeti Bank Tudásbázisának egyes részeivel is.
Menetrend
A verseny január 31-én véget ért első fordulójának eredményhirdetése után jönnek a következő megmérettetések. A második forduló március 2-án zárul, utána jön a harmadik etap, vagyis a regionális középdöntő. Ez követi a csúcsesemény, az országos döntő, amelyet Budapesten rendez meg a pénzintézet június elején. A döntőben a regionális középdöntő legjobb csapatai, azaz korosztályonként 8-8 csapat versenyezhet az első helyért. Mind a négy kategóriában 5-5 feladványt kell a csapatoknak megoldaniuk, amelyek elsősorban a pénzügyi ismeretek gyakorlati alkalmazásának képességét mérik fel.
Kapcsolódó cikkeink
Mélybe zuhant a magyar cégek digitális átalakulási mutatója
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >Középárfolyamon vásárolhatnak a K&H ügyfelei külföldön
A K&H február 10-én egy új, kedvező visszapénz kupont vezetett…
Tovább olvasom >További cikkeink
A mostani fejlesztések évtizedekre meghatározhatják a borászat jövőjét
A magyar borászat jövőjét évtizedekre meghatározhatják a mostani fejlesztések, a…
Tovább olvasom >foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >