Még nem szokott rá a plázákra a magyar
A magyar vásárlók többsége a különálló boltokat részesíti előnyben a bevásárlóközpontokkal szemben, derül ki a GfK legfrissebb, 2009 júniusában készült, bevásárlóközpontokkal kapcsolatos kutatásából.A válaszadók 83 százaléka abban a bolttípusban vásárol a leggyakrabban, amelyiket a legjobban kedveli. A megkérdezettek több mint egyharmada különálló boltokban vásárol legtöbbször. Kedveltség szempontjából is ez a legnépszerűbb típusú bevásárlóhely. A vásárlók egynegyede városszéli bevásárlóközpontokat látogat leggyakrabban a négy típus közül, további egyötödük pedig belvárosi plázákat. A bevásárlóutcák mindössze a vásárlók 6 százalékát vonzzák elsősorban.
Érdekes, hogy a városban lakók valamivel nagyobb arányban látogatnak belvárosi bevásárlóközpontokat. Több mint egyharmaduk jár legalább hetente plázákba, szemben az országosan jellemző 31 százalékkal.
Az ideális bevásárlóközpont fő tulajdonságaiként a könnyű eligazodást/közelséget, a könnyű megközelíthetőséget, valamint a termékkínálat (árak szempontjából) változatosságát említették.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >