Még nem szokott rá a plázákra a magyar
A magyar vásárlók többsége a különálló boltokat részesíti előnyben a bevásárlóközpontokkal szemben, derül ki a GfK legfrissebb, 2009 júniusában készült, bevásárlóközpontokkal kapcsolatos kutatásából.A válaszadók 83 százaléka abban a bolttípusban vásárol a leggyakrabban, amelyiket a legjobban kedveli. A megkérdezettek több mint egyharmada különálló boltokban vásárol legtöbbször. Kedveltség szempontjából is ez a legnépszerűbb típusú bevásárlóhely. A vásárlók egynegyede városszéli bevásárlóközpontokat látogat leggyakrabban a négy típus közül, további egyötödük pedig belvárosi plázákat. A bevásárlóutcák mindössze a vásárlók 6 százalékát vonzzák elsősorban.
Érdekes, hogy a városban lakók valamivel nagyobb arányban látogatnak belvárosi bevásárlóközpontokat. Több mint egyharmaduk jár legalább hetente plázákba, szemben az országosan jellemző 31 százalékkal.
Az ideális bevásárlóközpont fő tulajdonságaiként a könnyű eligazodást/közelséget, a könnyű megközelíthetőséget, valamint a termékkínálat (árak szempontjából) változatosságát említették.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megérkezett a Samsung Vision AI a vállalat legújabb tévéivel és hangprojektoraival
A Samsung bejelentette 2025-ös televízió és hangprojektor termékcsaládjainak bevezetését, a…
Tovább olvasom >A kormány kompenzációval segíti a sertéstartó gazdákat
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
Egy különleges alkalomból szervezetett partnertalálkozót a Hungaria, az eseménnyel az…
Tovább olvasom >