Még nem szokott rá a plázákra a magyar
A magyar vásárlók többsége a különálló boltokat részesíti előnyben a bevásárlóközpontokkal szemben, derül ki a GfK legfrissebb, 2009 júniusában készült, bevásárlóközpontokkal kapcsolatos kutatásából.A válaszadók 83 százaléka abban a bolttípusban vásárol a leggyakrabban, amelyiket a legjobban kedveli. A megkérdezettek több mint egyharmada különálló boltokban vásárol legtöbbször. Kedveltség szempontjából is ez a legnépszerűbb típusú bevásárlóhely. A vásárlók egynegyede városszéli bevásárlóközpontokat látogat leggyakrabban a négy típus közül, további egyötödük pedig belvárosi plázákat. A bevásárlóutcák mindössze a vásárlók 6 százalékát vonzzák elsősorban.
Érdekes, hogy a városban lakók valamivel nagyobb arányban látogatnak belvárosi bevásárlóközpontokat. Több mint egyharmaduk jár legalább hetente plázákba, szemben az országosan jellemző 31 százalékkal.
Az ideális bevásárlóközpont fő tulajdonságaiként a könnyű eligazodást/közelséget, a könnyű megközelíthetőséget, valamint a termékkínálat (árak szempontjából) változatosságát említették.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >