Még nem központi kérdés a fenntarthatóság a családi cégeknél
Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk rendelkezik erre vonatkozó stratégiával. Hasonlóan alacsony arányban vannak azok a cégek, ahol a tevékenységük minden területén figyelnek a fenntarthatóságra. A pénzintézet ezért a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén immár 8. alkalommal ismerte el azokat a hazai cégeket, akik már elindultak ezen az úton és egyre tudatosabban jelenik meg a fenntarthatóság az üzletmenetükben. Emellett díjazták a hosszú távú stratégia, generációváltás, és innováció terén is a példamutatást.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/09/KH_csaladi_vallalatok_kivalosagi_dij_2023-1.jpg)
Díjazták a hosszú távú stratégia, generációváltás, és innováció terén is a példamutatást
Közeledik 2025, amikor a vállalatok zömének fenntarthatósági jelentésben kell beszámolniuk az ESG, azaz környezeti, társadalmi és irányítási gyakorlatukról.
„A következő években jelentősen megnő azoknak a vállalatoknak a száma, akik számára az EU beszámolási kötelezettséget ír elő fenntarthatósági gyakorlatuk bemutatására: 2026-tól, azaz a 2025-ös pénzügyi évre vonatkozóan már a 250 főt meghaladó cégek is érintettek. A családi vállalatok jelentős részének tehát 2 év múlva már aktuális lesz a fenntarthatósági jelentés készítése, amire ideje megkezdeni a felkészülést”
– hívta fel a figyelmet Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
„Jó példákra nagy szükség van, ezért is bővült ki két évvel ezelőtt a K&H családi vállalatok díj hosszú távú stratégia, generációváltás, és innováció kategóriája a környezetvédelmi fenntarthatóság témakörével. Örömmel tapasztaljuk, hogy számos pályázat érkezik évről-évre ebben a kategóriában is, amelyek előremutató és egyedülálló fejlesztéseket mutatnak be. Az látszik tehát, hogy a családi cégek már elindultak ebbe az irányba, elkezdtek tudatosabban foglalkozni a fenntarthatósággal és beépíteni azt az üzleti tevékenységükbe. A most díjazottak között például van, aki mesterséges intelligencián alapuló gyártásütemező, kapacitástervező, gyártásoptimalizáló rendszert fejleszt, nap- és szélenergia hasznosításával teszi fenntarthatóbbá működését, és van, aki az ESG tanúsítvány megszerzéséhez szükséges előkészületeknél tart”
– mondta el a szakértő.
Még nem a mindennapok része a fenntarthatóság
A fenntarthatóság egyelőre még nem központi kérdés a családi cégeknél. Ezt mutatja a K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe, amely a cégvezetés attitűdjéről, aktivitásáról, írott fenntarthatósági stratégia meglétéről, a környezeti lábnyom méréséréről, illetve a cég társadalmi felelősségvállalásáról ad képet. Az index jelenleg 38 ponton áll, ami a közepesnél gyengébb értéknek felel meg. A kutatásból kiderül, a cégeket foglalkoztatja a téma és valamennyire tesznek is ennek érdekében, hiszen hozzáállásuk és a CSR tevékenységük ennél jóval erősebb. Mindezek stratégiai szintű kezelése, valamint az elért eredmények mérése és számszerűsítése viszont még gyenge pontnak számít.
Kapcsolódó cikkeink
A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >Középárfolyamon vásárolhatnak a K&H ügyfelei külföldön
A K&H február 10-én egy új, kedvező visszapénz kupont vezetett…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >