Még nem dőlt el a Tesco kivonulása
Nem született még döntés a Tesco kelet-közép-európai érdekeltségeinek értékesítéséről, jelenleg az üzleti veszteségek lefaragására kapott utasítást hajtja végre a magyarországi leányvállalat – értesült a Magyar Idők Londonból. A kormány jelentősebb piaci átalakulás esetén támogatná, hogy a kiskereskedelem túlnyomórészt magyar kézbe kerüljön hazánkban.
Amennyiben aktuálissá válik, meg kell vizsgálni, milyen eszközökkel támogathatja a kormány, hogy a napi fogyasztási cikkek magyarországi kiskereskedelme, amelynek hetven százalékát jelenleg a nemzetközi láncok birtokolják, nagyobb részben hazai kézbe kerüljön – nyilatkozta a Magyar Időknek a kereskedelempolitikáért felelős miniszteri biztos. Szatmáry Kristóf annak kapcsán mondta ezt, hogy a napokban újra napirendre került az ágazatban legnagyobb foglalkoztatóként jegyzett Tesco áruházlánc esetleges kivonulása a régióból. Úgy fogalmazott, a magyar gazdaságnak az az érdeke, hogy hazai szereplők töltsék be a Tesco jelentősebb átalakulása esetén keletkező piaci rést, mégpedig lehetőleg a hazai élelmiszeriparban vagy a kereskedelemben működő, tőkeerős magyar befektetők közül.
Azonban amennyiben eladósorba kerülne a Tesco itthoni érdekeltsége, Szatmáry Kristóf szerint az érvényben lévő versenyjogi előírások miatt más cég egy az egyben nem vásárolhatná meg a társaságot és vele együtt a jelenleg mintegy 30 százalékra tehető magyar piaci részesedést, mert azzal túlzott erőfölénybe kerülne a napi cikkek értékesítésében. (magyaridok.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >