Még nagy a homály az ESG terén
A hazai vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontoknak kell megfelelniük, és komoly kihívásokkal szembesülnek a jogszabályok közötti eligazodásban és az erőforrások hiányában – derül ki az EY legfrissebb nemzetközi kutatásából.
A 53 országban, köztük Magyarországon végzett felmérés szerint a magyar válaszadók 51%-a nem ismeri az ESG-vel kapcsolatos jogszabályokat, ami rosszabb eredmény, mint a kelet-európai (40%) és globális (35%) átlag. A kutatásban részt vevő magyar vállalatok csupán egyharmada rendelkezik némi rálátással a fenntarthatósági kérdésekre, ugyanakkor a válaszadók kétharmada úgy véli, hogy szervezetük megfelel az ESG-szabályozásoknak.
A kutatás rávilágított arra is, hogy a magyar vállalatok többsége nem döntötte el egyértelműen, ki felel az ESG-vel kapcsolatos jogszabályok teljesítéséért. Ez különösen problémás annak fényében, hogy a 2025-ben hatályba lépő CSRD és ESG törvények már 2024-es eredmények jelentéstételére kötelezik az érintett cégeket. Ennek ellenére a vállalatok kevéssé fektetnek hangsúlyt a jelentéstételi folyamatok kialakítására, ami az ESG stratégiai prioritásának hiányát jelzi.
A kutatás résztvevői egyetértenek abban, hogy az ESG-szempontok jogszabályi megfelelésének biztosítása, az erőforráshiány és az adatok pontossága jelentik a legnagyobb kihívásokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >