Még nagy a homály az ESG terén
A hazai vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontoknak kell megfelelniük, és komoly kihívásokkal szembesülnek a jogszabályok közötti eligazodásban és az erőforrások hiányában – derül ki az EY legfrissebb nemzetközi kutatásából.
A 53 országban, köztük Magyarországon végzett felmérés szerint a magyar válaszadók 51%-a nem ismeri az ESG-vel kapcsolatos jogszabályokat, ami rosszabb eredmény, mint a kelet-európai (40%) és globális (35%) átlag. A kutatásban részt vevő magyar vállalatok csupán egyharmada rendelkezik némi rálátással a fenntarthatósági kérdésekre, ugyanakkor a válaszadók kétharmada úgy véli, hogy szervezetük megfelel az ESG-szabályozásoknak.
A kutatás rávilágított arra is, hogy a magyar vállalatok többsége nem döntötte el egyértelműen, ki felel az ESG-vel kapcsolatos jogszabályok teljesítéséért. Ez különösen problémás annak fényében, hogy a 2025-ben hatályba lépő CSRD és ESG törvények már 2024-es eredmények jelentéstételére kötelezik az érintett cégeket. Ennek ellenére a vállalatok kevéssé fektetnek hangsúlyt a jelentéstételi folyamatok kialakítására, ami az ESG stratégiai prioritásának hiányát jelzi.
A kutatás résztvevői egyetértenek abban, hogy az ESG-szempontok jogszabályi megfelelésének biztosítása, az erőforráshiány és az adatok pontossága jelentik a legnagyobb kihívásokat. //
Kapcsolódó cikkeink
Tavaszi adócsomag 2025 – széles körű változások több adónemben
A Nemzetgazdasági Minisztérium benyújtotta az Országgyűlésnek a tavaszi adócsomag tervezetét,…
Tovább olvasom >ESG-kérdőív vár a nagyobb hiteligénylő cégekre júliustól
2025. július 1-jétől új ESG-adatszolgáltatási kötelezettség lép életbe a vállalati hitelfelvevők…
Tovább olvasom >Új környezetvédelmi bírságok: a cégeknek mostantól mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk
2025 májusától az engedélyeztetési, levegővédelmi, zajvédelmi, hulladékgazdálkodási bírságokat szabályozó, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legerősebb FMCG márkák 2025-ben is bizonyítottak – Itt vannak az idei Superbrands győztesek!
A legerősebb márkák nem merev struktúrák, hanem alakuló rendszerek, melyek…
Tovább olvasom >MBH Bank: 1,1 százalékos növekedés várható az idei évben
A vámháború fennálló kockázatai jelentősen korlátozzák a hazai növekedési kilátásokat,…
Tovább olvasom >Stratégiai fókuszváltás: az Eisberg értékesíti közép-európai gyárait a Green Factory-nak
Az Eisberg, a Bell Food Group tagvállalata értékesíti lengyelországi, romániai…
Tovább olvasom >