Még nagy a homály az ESG terén
A hazai vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontoknak kell megfelelniük, és komoly kihívásokkal szembesülnek a jogszabályok közötti eligazodásban és az erőforrások hiányában – derül ki az EY legfrissebb nemzetközi kutatásából.
A 53 országban, köztük Magyarországon végzett felmérés szerint a magyar válaszadók 51%-a nem ismeri az ESG-vel kapcsolatos jogszabályokat, ami rosszabb eredmény, mint a kelet-európai (40%) és globális (35%) átlag. A kutatásban részt vevő magyar vállalatok csupán egyharmada rendelkezik némi rálátással a fenntarthatósági kérdésekre, ugyanakkor a válaszadók kétharmada úgy véli, hogy szervezetük megfelel az ESG-szabályozásoknak.
A kutatás rávilágított arra is, hogy a magyar vállalatok többsége nem döntötte el egyértelműen, ki felel az ESG-vel kapcsolatos jogszabályok teljesítéséért. Ez különösen problémás annak fényében, hogy a 2025-ben hatályba lépő CSRD és ESG törvények már 2024-es eredmények jelentéstételére kötelezik az érintett cégeket. Ennek ellenére a vállalatok kevéssé fektetnek hangsúlyt a jelentéstételi folyamatok kialakítására, ami az ESG stratégiai prioritásának hiányát jelzi.
A kutatás résztvevői egyetértenek abban, hogy az ESG-szempontok jogszabályi megfelelésének biztosítása, az erőforráshiány és az adatok pontossága jelentik a legnagyobb kihívásokat. //
Kapcsolódó cikkeink
EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >A versenyképesség került előtérbe a fenntarthatósággal szemben az EU-ban?
Az Európai Unió fenntarthatósági (ESG) célkitűzései kiemelt prioritások voltak az…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >