Még mindig várat magára a kiskereskedelmi forgalom növekedése
A kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene augusztusban az előző évihez hasonló volt. A több éve tapasztalható visszaesés júliusi és augusztusi megtorpanása azt eredményezte, hogy az év első nyolc hónapjában – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 3,3 százalékkal csökkentek az eladások.
A KSH gyorsjelentéséből kiderül az is, hogy a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az augusztusi értékesítés volumene 0,6 százalékkal elmaradt az előző hónap szintjétől.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 augusztusában 662 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, az év első nyolc hónapjában összességében 4733 milliárd forint forgalom realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 45 százaléka élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17 százaléka üzemanyag-, 14 százaléka bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24 százalék volt 2010. január–augusztusban.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek eladásai 2010 augusztusában lényegében nem változtak, az első nyolc hónapban 2,8 százalékkal kisebb volumenű forgalmat bonyolítottak az előző év azonos időszakához képest. 2010 augusztusában az eladások jelentős részét (91 százalékát) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 1,3 százalékkal mérséklődtek.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma 2010 augusztusában 1,2 százalékkal emelkedett, az első nyolc hónapban 2,4 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakitól. 2010. augusztusban a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, a textil-, ruházati és lábbeli-, valamint az iparcikk jellegű vegyes üzletekben csökkent, a többi üzletben növekedett a forgalom volumene.
Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 2010 augusztusában lényegében nem változott, az év első nyolc hónapjában 6,8 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi azonos időszakhoz mérten. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az augusztusi eladások 1,1 százalékkal meghaladták az előző havit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >A Paradicsom még odébb van
A hazai zöldségek-gyümölcsök választékának szélesítése az üzletekben a kormányzat, a…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >