Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, és szinte mindenki tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében, viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 2023. II. negyedévében a kártyás vásárlások értékének közel 30%-át, azaz 1,23 ezer milliárd forintot, online, különböző webshopokban költöttünk el. Az OTP Mobil által készített felmérés alapján a megkérdezettek 97%-a tisztában van az online vásárlás és fizetés kockázatával. Az online vásárlók négyötöde legalább egyféle módon próbál meggyőződni arról, hogy nem veszélyes-e a weboldal, ahol jár.
A legtöbben többféle módon is törekszenek a biztonságra, 45% azon online vásárlók aránya, akik használnak kétlépcsős azonosítást, ellenőrzik az oldal hitelességét, és kétség esetén megszakítják a tranzakciót. De igen gyakori az elővigyázatosságnak az a módja is, hogy az interneten vásárlók csak olyan weboldalakon fizetnek, amelyet alkalmazásból vagy könyvjelzőből nyitottak meg (40%).
A bankkártyás online fizetések esetében az érintettek harmada védi úgy az adatait, hogy csak fizetési alkalmazásokon keresztül, azokba elmentett kártyaadatokkal fizet. A válaszadók 19%-a ugyanakkor nem ellenőrzi a fizetésre felszólító felületek hitelességét sem. //
Kapcsolódó cikkeink
A zöldség-gyümölcs fogyasztási uniós rangsor középmezőnyének végén vagyunk
A Freshfel Europe friss adatai szerint Magyarországon csökkent a legnagyobb…
Tovább olvasom >Regina VÉGTELEN 4 tekercses toalettpapír
Fedezd fel az új Regina Végtelen 4 tekercses toalettpapírt! Az…
Tovább olvasom >Háromból egy ír család magának termeli a zöldséget és gyümölcsöt
A SuperValu és a GIY (Grow it Yourself) kutatása szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új dimenziót nyit a kiskereskedelmi forgalom mérésben a Háztartáspanel – Consumer Panel Hungary GfK Kft. és a Retail Zoom együttműködési megállapodása
Egy rendkívüli jelentőséggel bíró együttműködési megállapodás, mely egyesíti a Háztartáspanel…
Tovább olvasom >Nyáron is pörög a játékpiac – így vakációznak a kisgyerekes családok
Zsonglőrködés a szabadságokkal, erősítés a nagyszülőktől és táborok széles kínálata:…
Tovább olvasom >A fenntartható jövőt a jelenben alapozza meg a SPAR
A SPAR Magyarország vállalatfilozófiájának fontos részét képezi környezettudatosság, a társadalmi…
Tovább olvasom >