Még mindig hasít a zöld hitel
A vállalati zöld hitelek piaca 2025-ben is dinamikusan nő, miközben az MNB júliustól bevezeti az ESG-adatgyűjtést a nagyobb vállalati hitelek esetében. Ez arra késztetheti a cégeket, hogy aktívan foglalkozzanak fenntarthatósági stratégiájukkal.

Egyre több zöld szakemberre lesz szükség, a képzések is ehhez idomulnak
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
A K&H fenntarthatósági vezetője, Suba Levente szerint négy trend határozza meg az idei évet: a zöld hitelek volumene tovább nő, a CSRD-jelentések kötelezővé válnak a nagyvállalatok számára, az MNB fenntarthatósági kérdőívet vezet be, valamint nő az ESG-szakemberek iránti kereslet.
A zöld hitelek értéke az elmúlt évben 300 milliárd forinttal nőtt, meghaladva a 610 milliárdot. A piacot a megújuló energia- és zöld ingatlanprojektek hajtják. Eközben az EU CSRD-eljárása idén a nagyvállalatokra vonatkozik, jövőre pedig már a közepes cégekre is.
2025 júliusától az ESG-adatgyűjtés kötelező lesz az 500 millió forint feletti hitelek esetében, ami felkészülést igényel a vállalatok részéről. Az ESG-képzések iránti kereslet is növekszik, amire az egyetemek is reagálnak. //
Kapcsolódó cikkeink
MNB-igazgató: 4,7 százalékos éves inflációval számol idén a jegybank
Az infláció 2025 hátralévő részében várhatóan meghaladja a jegybanki toleranciasávot,…
Tovább olvasom >K&H fenntarthatósági index: több a jó szándék, de a tettek még váratnak magukra
A 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >