Még jobb üzletté lehet tenni a Magyar Terméket
A magyar élelmiszer-gazdaságban rejlő lehetőségeket akkor lehet kihasználni, ha javul a termelés hatékonysága, és a fogyasztók még inkább előnyben részesítik a hazai termékeket – jelentette ki az Agóra kereskedelmi konferencia megnyitójában Nagy István agrárminiszter, aki szerint a kormány számára stratégiai kérdés a magyar agrárgazdaság versenyhátrányának leküzdése.
Nagy István agrárminiszter az Agóra konferencián
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője előadásában elmondta, hogy a 2004-ben létrejött Magyar Termék védjegyeket ma már 164 gyártó használja csaknem 4000 termékén. Szerinte a Magyar Termék ma már jóval több, mint egy védjegy, hiszen a Kft. egyre kiterjedtebb áruházlánci és más marketingakciókkal segíti a partnerei értékesítését, a 2018-as közösségi nyereményakciójában például minden korábbinál több, 15 cég vesz részt termékeivel. Az idén a fogyasztók körében legismertebb és elismertebb eredettanúsító védjegyeikre támaszkodva létrehozzák a Kiváló Termék védjegyet, valamint a Trade magazinnal közösen a Magyar Termék Díjat, amellyel a kereskedelmi láncok tevékenységét akarják elismerni.
Az Opel és az Erste Bank által támogatott Agóra kerekasztal-beszélgetésein az áruházláncok (Auchan, CBA, Coop, Metro, SPAR) és a gyártók (Ági Nektár, Detki Keksz, Globus, Mary-Ker Pasta) képviselői azt vitatták meg, hogyan lehetne mindkét oldal számára jobb üzletté tenni a magyar termékek értékesítését, illetve milyen jó gyakorlatok vannak a láncok és a gyártók közös marketingakcióira. Mindkét oldal egyetértett abban, hogy bár a helyzet sokat javult az elmúlt tíz évben, még bőven van potenciál a hazai eredet hangsúlyozásában az eladás folyamatában.
A rendezvényre megtelt a Darányi Ignác Terem
A Magyar Termék Nonprofit Kft. szervezésében megvalósult eseményre megtelt a szaktárca nagyterme, ahol a résztvevők megnézhették a kiállítók termékeit is: az eisberg salátáit és önteteit, a Kométa sonkáit és szalámijait, a Naturland teáit és kozmetikumait, a Lissé édességeit, valamint a Pa-Comp sütési alapanyagait, csomagolt száraz hüvelyes termékeit és magvait. //
Kapcsolódó cikkeink
Visszajönnek a klasszikus pálinkaízek
2024 igazán jó évnek számított a gyümölcsök tekintetében az Alföldön,…
Tovább olvasom >A zöld kommunikáció csak megfelelő módon használva előny
Az elmúlt években alapvetően változott meg a fogyasztói magatartás, sokkal…
Tovább olvasom >Erős márkák tejben fürösztve
A tejszeletek piaca az infláció csillapodtával helyreállt, az eladási volumenek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >