Még jobb üzletté lehet tenni a Magyar Terméket
A magyar élelmiszer-gazdaságban rejlő lehetőségeket akkor lehet kihasználni, ha javul a termelés hatékonysága, és a fogyasztók még inkább előnyben részesítik a hazai termékeket – jelentette ki az Agóra kereskedelmi konferencia megnyitójában Nagy István agrárminiszter, aki szerint a kormány számára stratégiai kérdés a magyar agrárgazdaság versenyhátrányának leküzdése.
Nagy István agrárminiszter az Agóra konferencián
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője előadásában elmondta, hogy a 2004-ben létrejött Magyar Termék védjegyeket ma már 164 gyártó használja csaknem 4000 termékén. Szerinte a Magyar Termék ma már jóval több, mint egy védjegy, hiszen a Kft. egyre kiterjedtebb áruházlánci és más marketingakciókkal segíti a partnerei értékesítését, a 2018-as közösségi nyereményakciójában például minden korábbinál több, 15 cég vesz részt termékeivel. Az idén a fogyasztók körében legismertebb és elismertebb eredettanúsító védjegyeikre támaszkodva létrehozzák a Kiváló Termék védjegyet, valamint a Trade magazinnal közösen a Magyar Termék Díjat, amellyel a kereskedelmi láncok tevékenységét akarják elismerni.
Az Opel és az Erste Bank által támogatott Agóra kerekasztal-beszélgetésein az áruházláncok (Auchan, CBA, Coop, Metro, SPAR) és a gyártók (Ági Nektár, Detki Keksz, Globus, Mary-Ker Pasta) képviselői azt vitatták meg, hogyan lehetne mindkét oldal számára jobb üzletté tenni a magyar termékek értékesítését, illetve milyen jó gyakorlatok vannak a láncok és a gyártók közös marketingakcióira. Mindkét oldal egyetértett abban, hogy bár a helyzet sokat javult az elmúlt tíz évben, még bőven van potenciál a hazai eredet hangsúlyozásában az eladás folyamatában.
A rendezvényre megtelt a Darányi Ignác Terem
A Magyar Termék Nonprofit Kft. szervezésében megvalósult eseményre megtelt a szaktárca nagyterme, ahol a résztvevők megnézhették a kiállítók termékeit is: az eisberg salátáit és önteteit, a Kométa sonkáit és szalámijait, a Naturland teáit és kozmetikumait, a Lissé édességeit, valamint a Pa-Comp sütési alapanyagait, csomagolt száraz hüvelyes termékeit és magvait. //
Kapcsolódó cikkeink
A helyi termékek ereje
Az Auchan Magyarország Kft. magyar termékekért tett tevékenységét ezüstéremmel jutalmazták az…
Tovább olvasom >AM: a Szupermenta termékteszt program többletinformációt ad a vásárláshoz
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Szupermenta termékteszt programja fontos többletinformációt…
Tovább olvasom >PENNY: elköteleződés a hazai értékek mellett
2024-ben a PENNY számára a magyar termékek iránti elköteleződés különösen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >