Még idén megnyílhat a Mere első üzlete Budapesten, a IV. kerületben
Bár az előkészületek lassan haladnak, mégis még idén megnyílhat az orosz Mere diszkontlánc első üzlete Budapesten, a IV. kerületben. További tárgyalások is folynak Szegeden és Vácon, ami a terjeszkedési tervek komolyságát mutatja – írja a Világgazdaság.
A Mere terjeszkedési stratégiája
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/04/IMG_8644-300x225.jpg)
Még idén nyithat az első budapesti üzlet
A Mere 2009-ben alapított kiskereskedelmi lánc, amely már több mint húsz országban van jelen, többek között Romániában és Szerbiában. A cég célja, hogy három éven belül 200 üzletet nyisson Magyarországon, ezzel 700 millió forintos forgalmat generálva.
Az első üzletek megnyitása
A tervek szerint az első 15 üzlet Budapesten és annak agglomerációjában nyílik meg, ezt követően a vidéki nagyvárosokban és kisebb településeken is terjeszkednének. A magyarországi csapat jelenleg mintegy húsz főt foglalkoztat, akik az üzletek megnyitásáért és az áruk beszerzéséért felelnek. Az előkészületek és az adminisztrációs munkák ellenére a cég küzd a tervezett nyitási dátumok betartásával; már háromszor csúsztak a tervek.
A tervezett első üzlet helyszíne
A Világgazdaság szerint a legvalószínűbb, hogy az első Mere bolt Újpesten nyílik meg. A helyszíni tárgyalások jól haladnak, és a boltok kialakítására már konkrét tervek vannak. A területi igények nagy, 1000 négyzetméteres csarnokokra összpontosulnak, amelyeket rövid idő alatt tudnak üzletté alakítani. A tervezett költségek egy üzletre nagyjából 200 millió forintot tesznek ki.
A vásárlók várható fogadtatása
A Mere alacsony árfekvésű termékeket kínál, amelyek minősége azonban változó lehet, ahogy azt egy szerbiai üzlet tesztje is mutatta. A diszkontláncnak még meg kell nyernie a magyar fogyasztók bizalmát, hiszen a kedvező árak mellett a termékek minősége is meghatározó tényező lesz a sikeresség szempontjából.
A Mere magyarországi megjelenése érdekes fejlemény lehet a hazai kiskereskedelmi piacon, figyelemmel kísérve, hogy miként tud majd versenyre kelni a már jól ismert diszkontláncokkal.
Kapcsolódó cikkeink
Az Aldi penetrációja nőtt a legnagyobbat Spanyolországban
A Kantar adatai szerint 2,1 százalékponttal növelte penetrációját az Aldi…
Tovább olvasom >Lendületvesztés itthon vs. szárnyaló Temu
A hazai e-kereskedelmi piac nem mutat jelentős növekedést, és ez…
Tovább olvasom >Az ember és a környezet voltak 2023 fókuszai a PENNY-nél
Az elmúlt évben számos fontos lépést tett a PENNY Magyarország, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kifli.hu márka tulajdonosa 170 millió dollár növekedési tőkét kap
A Rohlik online élelmiszer-szogláltatással foglalkozó nemzetközi cégcsoport, a hazai Kifli.hu…
Tovább olvasom >Kiemelten fontos az ágazati szereplők összefogása
Számos fejlesztés valósulhat meg a megnyíló jelentős fejlesztési források révén,…
Tovább olvasom >KSH: a vendégéjszakák száma 13, a vendégeké 18 százalékkal nőtt májusban az egy évvel korábbihoz képest
2024 májusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,6…
Tovább olvasom >