Még idén megnyílhat a Mere első üzlete Budapesten, a IV. kerületben
Bár az előkészületek lassan haladnak, mégis még idén megnyílhat az orosz Mere diszkontlánc első üzlete Budapesten, a IV. kerületben. További tárgyalások is folynak Szegeden és Vácon, ami a terjeszkedési tervek komolyságát mutatja – írja a Világgazdaság.
A Mere terjeszkedési stratégiája
A Mere 2009-ben alapított kiskereskedelmi lánc, amely már több mint húsz országban van jelen, többek között Romániában és Szerbiában. A cég célja, hogy három éven belül 200 üzletet nyisson Magyarországon, ezzel 700 millió forintos forgalmat generálva.
Az első üzletek megnyitása
A tervek szerint az első 15 üzlet Budapesten és annak agglomerációjában nyílik meg, ezt követően a vidéki nagyvárosokban és kisebb településeken is terjeszkednének. A magyarországi csapat jelenleg mintegy húsz főt foglalkoztat, akik az üzletek megnyitásáért és az áruk beszerzéséért felelnek. Az előkészületek és az adminisztrációs munkák ellenére a cég küzd a tervezett nyitási dátumok betartásával; már háromszor csúsztak a tervek.
A tervezett első üzlet helyszíne
A Világgazdaság szerint a legvalószínűbb, hogy az első Mere bolt Újpesten nyílik meg. A helyszíni tárgyalások jól haladnak, és a boltok kialakítására már konkrét tervek vannak. A területi igények nagy, 1000 négyzetméteres csarnokokra összpontosulnak, amelyeket rövid idő alatt tudnak üzletté alakítani. A tervezett költségek egy üzletre nagyjából 200 millió forintot tesznek ki.
A vásárlók várható fogadtatása
A Mere alacsony árfekvésű termékeket kínál, amelyek minősége azonban változó lehet, ahogy azt egy szerbiai üzlet tesztje is mutatta. A diszkontláncnak még meg kell nyernie a magyar fogyasztók bizalmát, hiszen a kedvező árak mellett a termékek minősége is meghatározó tényező lesz a sikeresség szempontjából.
A Mere magyarországi megjelenése érdekes fejlemény lehet a hazai kiskereskedelmi piacon, figyelemmel kísérve, hogy miként tud majd versenyre kelni a már jól ismert diszkontláncokkal.
Kapcsolódó cikkeink
A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált…
Tovább olvasom >Egyre magasabbak a német diszkontok állatjóléti követelményei
A németországi Aldi német eredetű címkét vezet be a friss…
Tovább olvasom >Felhagy az Aldi click-and-collect szolgáltatásával az Egyesült Királyságban
Megszünteti a click-and-collect szolgáltatását az Aldi az Egyesült Királyságban, mert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >