Még idén megnyílhat a Mere első üzlete Budapesten, a IV. kerületben
Bár az előkészületek lassan haladnak, mégis még idén megnyílhat az orosz Mere diszkontlánc első üzlete Budapesten, a IV. kerületben. További tárgyalások is folynak Szegeden és Vácon, ami a terjeszkedési tervek komolyságát mutatja – írja a Világgazdaság.
A Mere terjeszkedési stratégiája

Még idén nyithat az első budapesti üzlet
A Mere 2009-ben alapított kiskereskedelmi lánc, amely már több mint húsz országban van jelen, többek között Romániában és Szerbiában. A cég célja, hogy három éven belül 200 üzletet nyisson Magyarországon, ezzel 700 millió forintos forgalmat generálva.
Az első üzletek megnyitása
A tervek szerint az első 15 üzlet Budapesten és annak agglomerációjában nyílik meg, ezt követően a vidéki nagyvárosokban és kisebb településeken is terjeszkednének. A magyarországi csapat jelenleg mintegy húsz főt foglalkoztat, akik az üzletek megnyitásáért és az áruk beszerzéséért felelnek. Az előkészületek és az adminisztrációs munkák ellenére a cég küzd a tervezett nyitási dátumok betartásával; már háromszor csúsztak a tervek.
A tervezett első üzlet helyszíne
A Világgazdaság szerint a legvalószínűbb, hogy az első Mere bolt Újpesten nyílik meg. A helyszíni tárgyalások jól haladnak, és a boltok kialakítására már konkrét tervek vannak. A területi igények nagy, 1000 négyzetméteres csarnokokra összpontosulnak, amelyeket rövid idő alatt tudnak üzletté alakítani. A tervezett költségek egy üzletre nagyjából 200 millió forintot tesznek ki.
A vásárlók várható fogadtatása
A Mere alacsony árfekvésű termékeket kínál, amelyek minősége azonban változó lehet, ahogy azt egy szerbiai üzlet tesztje is mutatta. A diszkontláncnak még meg kell nyernie a magyar fogyasztók bizalmát, hiszen a kedvező árak mellett a termékek minősége is meghatározó tényező lesz a sikeresség szempontjából.
A Mere magyarországi megjelenése érdekes fejlemény lehet a hazai kiskereskedelmi piacon, figyelemmel kísérve, hogy miként tud majd versenyre kelni a már jól ismert diszkontláncokkal.
Kapcsolódó cikkeink
20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >Őrzi piacvezető pozícióját a tavaly 20 éves Lidl
Tavaly ünnepelte 20 éves magyarországi jelenlétét hazánk piacvezető FMCG-lánca, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >AI a befektetések szolgálatában: új dimenziók a vagyonkezelésben
A K&H Alapkezelő, a KBC Csoport tagjaként már nyolc éve…
Tovább olvasom >Késve fizeti ki a számláit a magyar vállalatok több mint fele
A magyar cégek 53 százaléka nem kapja meg határidőre a…
Tovább olvasom >