Még idén megnyílhat a Mere első üzlete Budapesten, a IV. kerületben
Bár az előkészületek lassan haladnak, mégis még idén megnyílhat az orosz Mere diszkontlánc első üzlete Budapesten, a IV. kerületben. További tárgyalások is folynak Szegeden és Vácon, ami a terjeszkedési tervek komolyságát mutatja – írja a Világgazdaság.
A Mere terjeszkedési stratégiája

Még idén nyithat az első budapesti üzlet
A Mere 2009-ben alapított kiskereskedelmi lánc, amely már több mint húsz országban van jelen, többek között Romániában és Szerbiában. A cég célja, hogy három éven belül 200 üzletet nyisson Magyarországon, ezzel 700 millió forintos forgalmat generálva.
Az első üzletek megnyitása
A tervek szerint az első 15 üzlet Budapesten és annak agglomerációjában nyílik meg, ezt követően a vidéki nagyvárosokban és kisebb településeken is terjeszkednének. A magyarországi csapat jelenleg mintegy húsz főt foglalkoztat, akik az üzletek megnyitásáért és az áruk beszerzéséért felelnek. Az előkészületek és az adminisztrációs munkák ellenére a cég küzd a tervezett nyitási dátumok betartásával; már háromszor csúsztak a tervek.
A tervezett első üzlet helyszíne
A Világgazdaság szerint a legvalószínűbb, hogy az első Mere bolt Újpesten nyílik meg. A helyszíni tárgyalások jól haladnak, és a boltok kialakítására már konkrét tervek vannak. A területi igények nagy, 1000 négyzetméteres csarnokokra összpontosulnak, amelyeket rövid idő alatt tudnak üzletté alakítani. A tervezett költségek egy üzletre nagyjából 200 millió forintot tesznek ki.
A vásárlók várható fogadtatása
A Mere alacsony árfekvésű termékeket kínál, amelyek minősége azonban változó lehet, ahogy azt egy szerbiai üzlet tesztje is mutatta. A diszkontláncnak még meg kell nyernie a magyar fogyasztók bizalmát, hiszen a kedvező árak mellett a termékek minősége is meghatározó tényező lesz a sikeresség szempontjából.
A Mere magyarországi megjelenése érdekes fejlemény lehet a hazai kiskereskedelmi piacon, figyelemmel kísérve, hogy miként tud majd versenyre kelni a már jól ismert diszkontláncokkal.
Kapcsolódó cikkeink
Digitális kedvezményappot indított a német Norma
Németországban új digitális kedvezményalkalmazást indított a Norma diszkontlánc június 2-án…
Tovább olvasom >IGD: tovább erősödik a diszkontok szerepe
Az IGD legfrissebb, 2029-ig szóló ötéves előrejelzése szerint a diszkontláncok…
Tovább olvasom >Aldi Süd húshűtőiben az állattartási forma kerül a középpontba
Az Aldi Süd az első nagy élelmiszer-kiskereskedelmi lánc Németországban, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >