Még a megnyitó másnapján is óriási volt a tömeg a Primark első magyar üzletében

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 05. 29. 11:28

A Primark, az ír fast fashion márka első magyarországi üzlete kedden nyitott meg Budapesten, ám még a következő napokban is hosszú sorok várhatók. A Világgazdaság beszámolója szerint már a hivatalos nyitás előtt óriási tömeg gyűlt össze, sokan akár két órát is vártak, hogy bejuthassanak.

A nyitónapon a vásárlók jelentős része délután és az esti zárás előtti percekben is kitartott, annak ellenére, hogy hosszú sorok kígyóztak az épületben. A hétvége végéig a helyszínen maradnak a kordonok, a szervezők szerint ugyanis az első napokban hasonló tömegre számítanak, mint a megnyitón. Egy helyi vásárló Facebook-bejegyzése szerint a sorok ellenére viszonylag gyorsan haladnak.

A vásárlók különösen a Disney és Bridgerton franchise termékeket keresték, bár utóbbiból még nem kapható a magyarországi üzletben. Vannak azonban kritikus hangok is: többen panaszkodtak a minőségre. Egy vásárló például arról számolt be, hogy a vásárolt ruhája festékhibás volt, és bár próba nélkül vette meg, otthon kellett rájönnie a hibára.

Egy másik vásárló azt említette, hogy egy mosás után a gyerekruhája bolyhos és kinyúlt lett. Az ilyen minőségi problémák kezelésére vonatkozóan egyelőre nem világos, hogy a magyarországi üzletben is bevezetik-e az a Nagy-Britanniában működő gyakorlatot, hogy ha a termék hibás vagy piszkos, a vásárló kap egy kis kedvezményt.

Maciej Podwojski, a Primark kelet-közép-európai vezetője szerint nem kell tartani attól, hogy a nyugat-európai kínálattal ellentétben Magyarországra gyengébb minőségű termékek érkeznének. Az összes üzletet, beleértve a kelet-közép-európaiakat is, egy nagy csehországi logisztikai központ szolgálja ki, garantálva ezzel az áru minőségét és elérhetőségét.

A megnyitó óta eltelt napokban a Primark üzlete előtt kialakult hosszú sorok és a minőséggel kapcsolatos aggodalmak egyaránt rávilágítanak arra, hogy a fast fashion iparág mennyire képes megfelelni a vásárlói igényeknek és elvárásoknak. A cégnek és a fogyasztóknak egyaránt alkalmazkodniuk kell az új piaci körülményekhez, és figyelniük kell arra, hogy a divat iránti szenvedély ne menjen rovására a termékminőségnek.

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink