Még a megnyitó másnapján is óriási volt a tömeg a Primark első magyar üzletében
A Primark, az ír fast fashion márka első magyarországi üzlete kedden nyitott meg Budapesten, ám még a következő napokban is hosszú sorok várhatók. A Világgazdaság beszámolója szerint már a hivatalos nyitás előtt óriási tömeg gyűlt össze, sokan akár két órát is vártak, hogy bejuthassanak.
A nyitónapon a vásárlók jelentős része délután és az esti zárás előtti percekben is kitartott, annak ellenére, hogy hosszú sorok kígyóztak az épületben. A hétvége végéig a helyszínen maradnak a kordonok, a szervezők szerint ugyanis az első napokban hasonló tömegre számítanak, mint a megnyitón. Egy helyi vásárló Facebook-bejegyzése szerint a sorok ellenére viszonylag gyorsan haladnak.
A vásárlók különösen a Disney és Bridgerton franchise termékeket keresték, bár utóbbiból még nem kapható a magyarországi üzletben. Vannak azonban kritikus hangok is: többen panaszkodtak a minőségre. Egy vásárló például arról számolt be, hogy a vásárolt ruhája festékhibás volt, és bár próba nélkül vette meg, otthon kellett rájönnie a hibára.
Egy másik vásárló azt említette, hogy egy mosás után a gyerekruhája bolyhos és kinyúlt lett. Az ilyen minőségi problémák kezelésére vonatkozóan egyelőre nem világos, hogy a magyarországi üzletben is bevezetik-e az a Nagy-Britanniában működő gyakorlatot, hogy ha a termék hibás vagy piszkos, a vásárló kap egy kis kedvezményt.
Maciej Podwojski, a Primark kelet-közép-európai vezetője szerint nem kell tartani attól, hogy a nyugat-európai kínálattal ellentétben Magyarországra gyengébb minőségű termékek érkeznének. Az összes üzletet, beleértve a kelet-közép-európaiakat is, egy nagy csehországi logisztikai központ szolgálja ki, garantálva ezzel az áru minőségét és elérhetőségét.
A megnyitó óta eltelt napokban a Primark üzlete előtt kialakult hosszú sorok és a minőséggel kapcsolatos aggodalmak egyaránt rávilágítanak arra, hogy a fast fashion iparág mennyire képes megfelelni a vásárlói igényeknek és elvárásoknak. A cégnek és a fogyasztóknak egyaránt alkalmazkodniuk kell az új piaci körülményekhez, és figyelniük kell arra, hogy a divat iránti szenvedély ne menjen rovására a termékminőségnek.
Kapcsolódó cikkeink
Létszámcsökkentést hajt végre a Primark, de terjeszkedne is
Újabb nagyvállalat jelentett be leépítést: a brit–ír tulajdonú Primark 150…
Tovább olvasom >Cheetos Pants: narancssárga divatforradalom a sajtpor kedvelőinek
Rendhagyó ruhadarabbal lépett be a Cheetos a divat világába: a…
Tovább olvasom >A CCC Group jelentős akvizícióval erősíti piaci jelenlétét
A CCC Group jelentős akvizícióval erősíti piaci jelenlétét: a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >