Mediameter: a magyar felnőttek 78 százalékának van mobiltelefonja
A 18 évesnél idősebb lakosság 78 százalékának, nagyjából 6,3 millió felnőttnek van mobiltelefonja Magyarországon, ami egy év alatt 6 százalékpontos növekedést jelez – közölte a mobiltelefon-használatról végzett kutatásának eredményét a Mediameter Kft. az MTI-vel.
A kutatás 2013 első negyedévében országos reprezentatív minta alapján 2000 felnőtt személyes megkérdezésével készült. Ez az eredmény 2012 hasonló időszakához képest mintegy 6 százalékpontos növekedés jelent, mivel 2012 februárjában még csak a felnőttek 72 százaléka rendelkezett mobiltelefonnal.
A közlemény szerint az átlagnál lényegesen alacsonyabb a saját mobiltelefonnal rendelkezők aránya a 60 évesnél idősebbek (59 százalék), a Kelet-Magyarországon élők (69 százalék), a községekben lakók (72 százalék) és az alapfokú végzettséggel rendelkezők (71 százalék) körében.
A mobiltelefon-tulajdonosok háromnegyede (76 százalék) újonnan, saját maga vásárolta a készülékét, fele (57 százalék) pedig 1-2 éven belül vásárolt mobiltelefont használ.
A mobiltulajdonosok többsége beszélgetésre, sms-ezésre, fényképek készítésére használja készülékét, kevesebben élnek a videókészítés, a zenehallgatás illetve a játék funkcióval.
A felhasználók 27 százaléka használja internetezésre is mobilját (2012-ben 26 százalék), ezen belül 13 százalék szokott e-mailezni, 11 közösségi oldalakat böngészni, és csupán 7 százalékuk olvas internetes újságcikket telefonján. Tavaly júniusban regisztrált adatok azt mutatják, hogy a mobiltulajdonosok 9-9 százaléka e-mailezett és böngészett közösségi oldalakat, illetve 5 százalékuk olvasott internetes újságcikket telefonján.
Szolgáltató alapján 2013 elején a saját tulajdonú mobilkészülékkel rendelkezők 44 százaléka a T-Mobile ügyfele volt, a Telenor és a Vodafone 27-27 százalékkal rendelkezett.
A telefonmárkák közül sorrendben a Nokia, a Samsung, a Sony Ericsson és az LG a legkelendőbb, okostelefonja pedig a felnőttek több mint negyedének (28 százalék) volt 2013 elején, ami mintegy 1,7 millió okostelefon használót jelent – tájékoztatott a társaság. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >