Hús a kamerák kereszttüzében
Ki állítja, hogy az autentikus hentesbolt falai, csempéi fehérek, és a dísztelenség vagy a húsok közé rakott állatfotók és a műanyag petrezselyemcsokor határozhatja meg egy ilyen üzlet enteriőrjét. A Sydneyben 130 éve működi családi hentesboltot most vezető generáció biztosan nem – ők úgy határoztak, nem várják meg a kereskedelem és a vendéglátás 50 éven belüli uniformizálódásáról szóló jóslatok beválását: a kivételhez fognak tartozni! Felkérték a világszerte számos csúcséttermet tervező Dreamtime Australia Designt ügynökségét, mutassák meg milyen az, amikor a hentes kirakata előtt állhatnak meg szájtátva az emberek. A híres dizájnereknek ez volt az első kereskedelmi üzlettervezése, de állítólag semmiért sem hagyták volna ki a részvételt ebben a nem mindennapi projektben.
Az Ausztrália legjobb éttermeit magas minőségű termékekkel ellátó hentesbolt tulajdonosai értik a 21. század marketingkommunikációjáról szóló üzenetét, ezt például iPhone-ra hangszerelt különleges alkalmazásokkal is bizonyították. Ezúttal a húsvásárlás fogalmát definiálták újra: a több elemében a luxusmárkákat árusító butikokéhoz hasonlító berendezés ebben a közegben olyan, mint egy művészeti installáció, a hentesek munkája pedig az ehhez tartozó performance. Különleges hűtős vitrinek, extravagáns kivitelezésű gépek, a munkatársak pedig óriási tönkökön bontják-vágják a tőkehúst, amik az üzlet egyik sarkában fémtüskékre akasztva forognak körbe, akárcsak a patyolatban a kabátok. Az erre a célra szolgáló görgős rendszer egy himalájai kősóból épített fal előtt áll – ez a működtetők szerint nemcsak sterilizálja környezetének levegőjét, de a húsok ízére is hatással van.
Kapcsolódó cikkeink
Rovaralapú élelmiszerek: miért nem váltják le a hagyományos húsokat?
Bár az utóbbi években a rovartenyésztést a hagyományos hústermelés környezetbarát…
Tovább olvasom >Meghosszabbította Kína a marhahúsimport-vizsgálatot – még várnak a korlátozásokkal
Három hónappal, november 26-ig meghosszabbította a marhahúsimportra vonatkozó vizsgálatát Kína,…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >