McReggeli: túl az ötvenmillión

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 03. 11:40

A táplálkozástudományi szakemberek munkájának köszönhetően a reggeli étkezés fontosságát ma már senki sem vitatja. A hétköznapokban mégis sokan elhagyják a reggelit, és inkább már korán reggel a napi feladatokra koncentrálnak. A McDonald’s ezen kívánt változtatni, amikor 10 évvel ezelőtt Magyarországon is megjelent a gyorséttermektől akkor még rendkívül szokatlan reggeli koncepcióval. Az évek során olyan termékekkel igyekezett reggelizési alternatívát nyújtani a vendégeknek, mint a joghurt müzlivel, az omlett szendvicsek, a különböző McMuffinok vagy a többféle feltéttel választható tojásrántották. Az 50 millió eladott reggeli és a 3,5 millió liter elfogyasztott reggeli kávé pedig azt bizonyítják, hogy sikerrel.


Reggeli szokások
Házon kívül reggelizni régóta népszerű szokás Nyugat-Európában és a tengerentúlon. A hazai tapasztalatok azt mutatják, hogy bár a reggelizést a magyarok nagytöbbsége fontosnak tartja, mégis sokan elhagyják, esetleg pár falat bekapásával helyettesítik. Ezen kívánt változtatni a McDonald’s, amikor tíz évvel ezelőtt a hazai gyorséttermi piacon úttörőnek számító szolgáltatással, reggeli kínálattal lépett a piacra.

A McDonald’s sikerét a reggelizés népszerűbbé tétele érdekében az elmúlt tíz év során elfogyasztott 50 millió reggeli jelzi. Mára minden tízedik vendég reggelizni tér be az éttermekbe. A reggelikhez az étteremlánc az elmúlt évtized alatt közel 23,5 millió friss tojást és 1238 tonna muffinzsemlét használt fel, mely mellé a vendégek 3,5 millió liter kávét és 6,6 millió liter narancs dzsúszt is elkortyoltak. Az étteremlánc évtizedes reggeliztetési gyakorlata azt is mutatja, hogy a magyar vendégek kedvelik a tojásos ételeket, hiszen a reggeli kínálat indítása óta a Tojásos-baconos McMuffin™ folyamatosan a legnépszerűbb reggeli termékek egyike.

Reggeli a McDonald’s-ban egykor és most
Induláskor a gyorsétteremlánc számára nem kis feladatot jelentett, hogy megismertesse vendégeivel az új koncepciót. A vendégeknek nemcsak az volt újdonság, hogy megszokott kedvenceiket ezentúl csak 10.30 után választhatják, de az is, hogy számos új, immár dedikáltan reggeli termék jelent meg az állandó kínálatban. Az átállás azonban gyorsan ment. Ezt egy rövid „bevezetési” időszak segítette, amelyben a vendégek örömmel tapasztalták, hogy „otthoni” körülményeket és hangulatot teremtve, kockás abrosszal terített asztalokkal, reggeli zenével, napilapokkal, valamint kávét és teát kínáló hoszteszekkel fogadja az étterem a reggelizni érkező vendégeket.

Az elmúlt tíz évben a kínálat folyamatosan bővült a vendégek igényeit és ízlését követve. Míg induláskor 3-féle toast, 5-féle McMuffin és Sonkás tojásrántotta szerepelt a kínálatban, mára a 23 kifejezetten reggeli termékből 59-féle variációban választhatnak a betérő vendégek.

Az elmúlt tíz év kínálatában nemcsak a vendégek örök kedvencei, az állandóan kapható tojásos ételek, valamint toastok kaptak helyet, de részben állandó, részben pedig időszakos jelleggel olyan ételek is, mint az édes muffinok, fánkok, McWrap™ omlett vagy az Amerikai palacsinta.

Hazai ízek itthon és külföldön
A McDonald’s hazai szakembereinek sikerét jelzi az is, hogy nem csak a külföldön népszerű termékek nyertek itthon új rajongókat, de a hazai fejlesztésű Fresh McMuffin™ sertéshúspogácsával és a Sajtos tojásrántotta többféle választható feltéttel egyaránt bekerült több európai McDonald’s kínálatába.

Ugyanakkor speciálisan a hazai ízlésre szabott reggelik is megfordultak az évek során a választékban: így találkozhattak a hazai ízekre vágyó vendégek Kislángossal, vajas kaláccsal vagy Bundáskenyér falatokkal.
A McReggeli tízéves évfordulóját a McDonald’s a kínálat március végi frissítésével ünnepli, így az új reggeli finomságokat mindenki maga is kipróbálhatja, hogy ne maradjon napindító energia nélkül.

Kapcsolódó cikkeink