McKinsey: visszafogta a járvány az illatszer nagykereskedők teljesítményét
Az illatszer nagykereskedelemmel foglalkozó cégekre a járvány jelentős hatást gyakorolt, a három legnagyobb cég nem tudta növelni a nettó árbevételét 2020-ban – tájékoztatta a McKinsey tanácsadó cég a Dun & Bradstreet adatbázisának adatai alapján csütörtökön az MTI-t.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2017/03/parfum.jpg)
Az illatszernagykereskedők is megérezték a koronavírus járványt
Közleményükben rámutattak: a L’Oreal Magyarország Kozmetikai Kft. 2020-ban 19,9 milliárd forint nettó árbevételt realizált, szemben a 2019-es 20,6 milliárd forinttal.
Az Avon Cosmetics Hungary Kft. nettó árbevétele 18,7 milliárd forintot tett ki tavaly, miközben tavalyelőtt 20,3 milliárd forintot.
A Johnson & Johnson Kft. 2020-ban 15,4 milliárd nettó árbevételre tett szert, míg 2019-ben 17,4 milliárdra.
A kiskereskedelmi szereplőknél egészen más figyelhető meg – hívták fel a figyelmet. A legnagyobb árbevételt realizáló dm Kft. 2020-ban 108,9 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert a 2019-es 100,6 milliárd forinttal szemben; a Rossmann Magyarország Kft. 99,2 milliárd nettó árbevételt szerzett, miközben 2019-ben 90,2 milliárdot; a HB Group pedig a 6,9 milliárdos 2019-es nettó árbevételéhez képest 2020-ban 8,3 milliárd forintnyi bevételt realizált.
A szépségipar globális bevételének összege a következő években világszinten 35 százalékos csökkenést mutathat, amennyiben a járványhelyzetnek további hullámai lesznek és azok miatt lezárásokat rendelnek el – összegezte a tanácsadó vállalat közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Járványok előrejelzése érdekében vizsgálják az UHT tejeket pécsi virológusok
Az állatról emberre terjedő járványok előrejelzése érdekében indított ultrahőkezelt tejek…
Tovább olvasom >Madárinfluenza árnyékában: korlátozások és kihívások között a magyar baromfiágazat
A 2020-ban Magyarországon felbukkant madárinfluenza járvány máig jelentős hatással van…
Tovább olvasom >K&H: a magyar vállalatok késéssel, de követik a globális AI-alkalmazási trendeket
A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható. – Magyarországon…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >